CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Arce, Alessandra
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Germinal: Marxismo e Educação em Debate
Texto Completo: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695
Resumo: This article is the result of the research work been carried on by the research group History of Education and Early Childhood Education at Federal University of São Carlos. The aim of this paper is to present possibilities and paths for the application of the principles of Pedagogia Histórico-Crítica for Early Childhood Education. Therefore we expect that this article generate discussions in order to improve methodologically and pedagogically our Early Childhood Education.
id UFBA-10_bb5a532a0426d3c1d73d75c6a59f64d0
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9695
network_acronym_str UFBA-10
network_name_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository_id_str
spelling CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?SE PUEDE HABLAR DE LA PEDAGOGÍA HISTÓRICO CRÍTICA PARA PENSAR LA EDUCACIÓN INFANTIL?É POSSÍVEL FALAR EM PEDAGOGIA HISTÓRICO CRÍTICA PARA PENSARMOS A EDUCAÇÃO INFANTIL?Pedagogia Histórico-CríticaEducação InfantilTeoria Histórico Cultural.Pedagogia Historico-CriticaEarly Childhood EducationHistorical Cultural Theory.Pedagogía Crítica HistóricaEducación PreescolarTeoría de Historia de la Cultura.This article is the result of the research work been carried on by the research group History of Education and Early Childhood Education at Federal University of São Carlos. The aim of this paper is to present possibilities and paths for the application of the principles of Pedagogia Histórico-Crítica for Early Childhood Education. Therefore we expect that this article generate discussions in order to improve methodologically and pedagogically our Early Childhood Education.Este artículo es el resultado de la investigación llevada a cabo en el grupo de investigación de Historia de la Educación y la Educación de la Primera Infancia, de la Universidad Federal de São Carlos. Objetivamos la discusión sobre cuáles son las posibilidades de la Pedagogía Histórico-Crítica para trabajar con los niños en las aulas de jardín de infantes. Esperamos ayudar en esta búsqueda de metodologías y texto informativo que conducirá al pleno desarrollo de nuestros hijos. Este artigo é fruto dos trabalhos de pesquisa realizados no grupo de pesquisas em História da Educação e Educação Infantil da Universidade Federal de São Carlos. Objetivamos com a discussão aqui apresentada discutir quais são as possibilidades para que a Pedagogia Histórico-Crítica possa ser pensada como caminho para o trabalho com crianças em salas da Educação Infantil. Esperamos como este texto auxiliar na busca por metodologias e didáticas que levem ao desenvolvimento integral de nossas crianças.Universidade Federal da Bahia2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/969510.9771/gmed.v5i2.9695Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 5-122175-560410.9771/gmed.v5i2reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695/7083Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessArce, Alessandra2017-10-19T15:51:18Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9695Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:51:18Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false
dc.title.none.fl_str_mv CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
SE PUEDE HABLAR DE LA PEDAGOGÍA HISTÓRICO CRÍTICA PARA PENSAR LA EDUCACIÓN INFANTIL?
É POSSÍVEL FALAR EM PEDAGOGIA HISTÓRICO CRÍTICA PARA PENSARMOS A EDUCAÇÃO INFANTIL?
title CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
spellingShingle CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
Arce, Alessandra
Pedagogia Histórico-Crítica
Educação Infantil
Teoria Histórico Cultural.
Pedagogia Historico-Critica
Early Childhood Education
Historical Cultural Theory.
Pedagogía Crítica Histórica
Educación Preescolar
Teoría de Historia de la Cultura.
title_short CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
title_full CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
title_fullStr CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
title_full_unstemmed CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
title_sort CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
author Arce, Alessandra
author_facet Arce, Alessandra
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Arce, Alessandra
dc.subject.por.fl_str_mv Pedagogia Histórico-Crítica
Educação Infantil
Teoria Histórico Cultural.
Pedagogia Historico-Critica
Early Childhood Education
Historical Cultural Theory.
Pedagogía Crítica Histórica
Educación Preescolar
Teoría de Historia de la Cultura.
topic Pedagogia Histórico-Crítica
Educação Infantil
Teoria Histórico Cultural.
Pedagogia Historico-Critica
Early Childhood Education
Historical Cultural Theory.
Pedagogía Crítica Histórica
Educación Preescolar
Teoría de Historia de la Cultura.
description This article is the result of the research work been carried on by the research group History of Education and Early Childhood Education at Federal University of São Carlos. The aim of this paper is to present possibilities and paths for the application of the principles of Pedagogia Histórico-Crítica for Early Childhood Education. Therefore we expect that this article generate discussions in order to improve methodologically and pedagogically our Early Childhood Education.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695
10.9771/gmed.v5i2.9695
url https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695
identifier_str_mv 10.9771/gmed.v5i2.9695
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695/7083
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 5-12
2175-5604
10.9771/gmed.v5i2
reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate
instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron:UFBA
instname_str Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron_str UFBA
institution UFBA
reponame_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
collection Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository.name.fl_str_mv Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)
repository.mail.fl_str_mv revistagerminal@ufba.br
_version_ 1798313516298403840