CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695 |
Resumo: | This article is the result of the research work been carried on by the research group History of Education and Early Childhood Education at Federal University of São Carlos. The aim of this paper is to present possibilities and paths for the application of the principles of Pedagogia Histórico-Crítica for Early Childhood Education. Therefore we expect that this article generate discussions in order to improve methodologically and pedagogically our Early Childhood Education. |
id |
UFBA-10_bb5a532a0426d3c1d73d75c6a59f64d0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9695 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION?SE PUEDE HABLAR DE LA PEDAGOGÍA HISTÓRICO CRÍTICA PARA PENSAR LA EDUCACIÓN INFANTIL?É POSSÍVEL FALAR EM PEDAGOGIA HISTÓRICO CRÍTICA PARA PENSARMOS A EDUCAÇÃO INFANTIL?Pedagogia Histórico-CríticaEducação InfantilTeoria Histórico Cultural.Pedagogia Historico-CriticaEarly Childhood EducationHistorical Cultural Theory.Pedagogía Crítica HistóricaEducación PreescolarTeoría de Historia de la Cultura.This article is the result of the research work been carried on by the research group History of Education and Early Childhood Education at Federal University of São Carlos. The aim of this paper is to present possibilities and paths for the application of the principles of Pedagogia Histórico-Crítica for Early Childhood Education. Therefore we expect that this article generate discussions in order to improve methodologically and pedagogically our Early Childhood Education.Este artículo es el resultado de la investigación llevada a cabo en el grupo de investigación de Historia de la Educación y la Educación de la Primera Infancia, de la Universidad Federal de São Carlos. Objetivamos la discusión sobre cuáles son las posibilidades de la Pedagogía Histórico-Crítica para trabajar con los niños en las aulas de jardín de infantes. Esperamos ayudar en esta búsqueda de metodologías y texto informativo que conducirá al pleno desarrollo de nuestros hijos. Este artigo é fruto dos trabalhos de pesquisa realizados no grupo de pesquisas em História da Educação e Educação Infantil da Universidade Federal de São Carlos. Objetivamos com a discussão aqui apresentada discutir quais são as possibilidades para que a Pedagogia Histórico-Crítica possa ser pensada como caminho para o trabalho com crianças em salas da Educação Infantil. Esperamos como este texto auxiliar na busca por metodologias e didáticas que levem ao desenvolvimento integral de nossas crianças.Universidade Federal da Bahia2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/969510.9771/gmed.v5i2.9695Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 5-122175-560410.9771/gmed.v5i2reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695/7083Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessArce, Alessandra2017-10-19T15:51:18Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9695Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:51:18Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION? SE PUEDE HABLAR DE LA PEDAGOGÍA HISTÓRICO CRÍTICA PARA PENSAR LA EDUCACIÓN INFANTIL? É POSSÍVEL FALAR EM PEDAGOGIA HISTÓRICO CRÍTICA PARA PENSARMOS A EDUCAÇÃO INFANTIL? |
title |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION? |
spellingShingle |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION? Arce, Alessandra Pedagogia Histórico-Crítica Educação Infantil Teoria Histórico Cultural. Pedagogia Historico-Critica Early Childhood Education Historical Cultural Theory. Pedagogía Crítica Histórica Educación Preescolar Teoría de Historia de la Cultura. |
title_short |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION? |
title_full |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION? |
title_fullStr |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION? |
title_full_unstemmed |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION? |
title_sort |
CAN YOU TALK ABOUT HISTORY CRITICAL PEDAGOGY TO THINK EARLY CHILDHOOD EDUCATION? |
author |
Arce, Alessandra |
author_facet |
Arce, Alessandra |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Arce, Alessandra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pedagogia Histórico-Crítica Educação Infantil Teoria Histórico Cultural. Pedagogia Historico-Critica Early Childhood Education Historical Cultural Theory. Pedagogía Crítica Histórica Educación Preescolar Teoría de Historia de la Cultura. |
topic |
Pedagogia Histórico-Crítica Educação Infantil Teoria Histórico Cultural. Pedagogia Historico-Critica Early Childhood Education Historical Cultural Theory. Pedagogía Crítica Histórica Educación Preescolar Teoría de Historia de la Cultura. |
description |
This article is the result of the research work been carried on by the research group History of Education and Early Childhood Education at Federal University of São Carlos. The aim of this paper is to present possibilities and paths for the application of the principles of Pedagogia Histórico-Crítica for Early Childhood Education. Therefore we expect that this article generate discussions in order to improve methodologically and pedagogically our Early Childhood Education. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695 10.9771/gmed.v5i2.9695 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v5i2.9695 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9695/7083 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 5-12 2175-5604 10.9771/gmed.v5i2 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313516298403840 |