CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9381 |
Resumo: | The text reveals the challenges that the Marxist theory and it’s conception of history, in interlocution with the first generation of The Annales School, puts to the History of Education. This study also highlights the ethical-political character of the conception of Marxist history, in discussion with postmodern sectors. It shows as well the revolutionary and emancipatory commitment of this perspective to the research and teaching of the History of Education. |
id |
UFBA-10_e9904d342a4114ca9a53e4388479f8a6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9381 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVEDESAFIOS DE LA HISTORIA DE LA EDUCACIÓN EN LA PERSPECTIVA MARXISTADESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTAMarxismRevolutionary ConceptionChallengesEmancipationHistory of Education.MarxismoConcepción RevolucionariaDesafíosEmancipaciónHistoria de la Educación.marxismoconcepção revolucionáriadesafiosemancipaçãohistória da educaçãoThe text reveals the challenges that the Marxist theory and it’s conception of history, in interlocution with the first generation of The Annales School, puts to the History of Education. This study also highlights the ethical-political character of the conception of Marxist history, in discussion with postmodern sectors. It shows as well the revolutionary and emancipatory commitment of this perspective to the research and teaching of the History of Education.El texto revela los desafíos que la teoría marxista y su concepción de la historia, en interlocución con la primera generación de la Escuela de Annales, pone a la Historia de la Educación. Este estudio también resalta el carácter ético-político de la concepción de la historia marxista, en la discusión con sectores posmodernos. Además, presenta el compromiso revolucionario y emancipatorio de esta perspectiva para la investigación y la enseñanza de la Historia de la Educación.O texto desvela os desafios que a teoria marxista e sua concepção de história, em interlocução com a primeira geração da Escola Des Annales, coloca à História da Educação. Este estudo ainda ressalta o caráter ético- político da concepção de história marxista, no debate com setores pós-modernos. Também, apresenta o compromisso revolucionário e emancipatório dessa perspectiva para a pesquisa e o ensino da História da EducaçãoUniversidade Federal da Bahia2013-07-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/938110.9771/gmed.v4i2.9381Germinal: marxismo e educação em debate; v. 4 n. 2 (2012): DESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTA; 6-132175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9381/6819Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Maria de Fátima Rodrigues2017-10-19T15:50:41Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9381Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:50:41Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE DESAFIOS DE LA HISTORIA DE LA EDUCACIÓN EN LA PERSPECTIVA MARXISTA DESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTA |
title |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE |
spellingShingle |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE Pereira, Maria de Fátima Rodrigues Marxism Revolutionary Conception Challenges Emancipation History of Education. Marxismo Concepción Revolucionaria Desafíos Emancipación Historia de la Educación. marxismo concepção revolucionária desafios emancipação história da educação |
title_short |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE |
title_full |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE |
title_fullStr |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE |
title_full_unstemmed |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE |
title_sort |
CHALLENGES IN THE HISTORY OF EDUCATION UNDER THE MARXIST PERSPECTIVE |
author |
Pereira, Maria de Fátima Rodrigues |
author_facet |
Pereira, Maria de Fátima Rodrigues |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Maria de Fátima Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Marxism Revolutionary Conception Challenges Emancipation History of Education. Marxismo Concepción Revolucionaria Desafíos Emancipación Historia de la Educación. marxismo concepção revolucionária desafios emancipação história da educação |
topic |
Marxism Revolutionary Conception Challenges Emancipation History of Education. Marxismo Concepción Revolucionaria Desafíos Emancipación Historia de la Educación. marxismo concepção revolucionária desafios emancipação história da educação |
description |
The text reveals the challenges that the Marxist theory and it’s conception of history, in interlocution with the first generation of The Annales School, puts to the History of Education. This study also highlights the ethical-political character of the conception of Marxist history, in discussion with postmodern sectors. It shows as well the revolutionary and emancipatory commitment of this perspective to the research and teaching of the History of Education. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9381 10.9771/gmed.v4i2.9381 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9381 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v4i2.9381 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9381/6819 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 4 n. 2 (2012): DESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTA; 6-13 2175-5604 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313515756290049 |