A escala natural de avaliação da aprendizagem humana

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mc Donald, Brendan Coleman
Data de Publicação: 2003
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/15158
Resumo: The Human Learning Natural Evaluation Scale presents several advantages when compared with the traditional ten-point scale used in the verification of school learning. It is a scale that takes into account the affective dimension as well as the cognitive dimension in the learning processo. It is not a continuous scale but rather one divided into three separate parts. The first part is original in the sense that it classifies the student's learning as non-observable, something that is not synonymous with the absence of learning. This part of the scale is also uncommon because it is a motivational factor in the learning processo. The second part of the scale shows that learning has occurred when it becomes observable and quantifiable. The third part of the scale indicates when the learner has become quasi autonomous or autonomous. This occurs when the student's learning becomes self-motivated, spontaneous, creative and mature. The scale also shows with great clarity exactly where the student is in the teaching-learning processo.
id UFC-7_2eb84dc71e9065855a8227a46933a908
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/15158
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling A escala natural de avaliação da aprendizagem humanaAprendizagem - aprendizagemNão observável - aprendizagemQuase autônoma e autônomaThe Human Learning Natural Evaluation Scale presents several advantages when compared with the traditional ten-point scale used in the verification of school learning. It is a scale that takes into account the affective dimension as well as the cognitive dimension in the learning processo. It is not a continuous scale but rather one divided into three separate parts. The first part is original in the sense that it classifies the student's learning as non-observable, something that is not synonymous with the absence of learning. This part of the scale is also uncommon because it is a motivational factor in the learning processo. The second part of the scale shows that learning has occurred when it becomes observable and quantifiable. The third part of the scale indicates when the learner has become quasi autonomous or autonomous. This occurs when the student's learning becomes self-motivated, spontaneous, creative and mature. The scale also shows with great clarity exactly where the student is in the teaching-learning processo.A Escala Natural de Aprendizagem Humana apresenta várias vantagens sobre a tradicional escala de dez pontos usada na verificação da aprendizagem escolar. É uma escala que leva em consideração o aspecto afetivo e não somente o aspecto cognitivo. Não é um contínuo, mas uma escala dividida em três partes distintas. A primeira parte é bastante original no sentido em que classifica a aprendizagem do aluno como "não observável" algo que não é sinônimo de ausência de aprendizagem. Esta parte da escala é também incomum sendo um fator motivacional do aluno. A segunda parte mostra a aprendizagem quando passa a ser observável e quantificável. A terceira parte da escala indica aprendizagem quase autônoma ou autônoma. Nesta parte da escala a aprendizagem é considerada automotivada, espontânea, criativa e madura. A escala mostra com clareza exatamente onde o aluno está no seu processo ensino-aprendizagem.Revista Educação em Debate2016-02-04T17:12:39Z2016-02-04T17:12:39Z2003info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfMc DONALD, Brendan Coleman. A escala natural de avaliação da aprendizagem humana. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 25, v. 1, n. 45, p. 18-31, 2003.(0102-1117) Impressohttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/15158Mc Donald, Brendan Colemaninfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-12-07T19:41:35Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/15158Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:55:54.039128Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv A escala natural de avaliação da aprendizagem humana
title A escala natural de avaliação da aprendizagem humana
spellingShingle A escala natural de avaliação da aprendizagem humana
Mc Donald, Brendan Coleman
Aprendizagem - aprendizagem
Não observável - aprendizagem
Quase autônoma e autônoma
title_short A escala natural de avaliação da aprendizagem humana
title_full A escala natural de avaliação da aprendizagem humana
title_fullStr A escala natural de avaliação da aprendizagem humana
title_full_unstemmed A escala natural de avaliação da aprendizagem humana
title_sort A escala natural de avaliação da aprendizagem humana
author Mc Donald, Brendan Coleman
author_facet Mc Donald, Brendan Coleman
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mc Donald, Brendan Coleman
dc.subject.por.fl_str_mv Aprendizagem - aprendizagem
Não observável - aprendizagem
Quase autônoma e autônoma
topic Aprendizagem - aprendizagem
Não observável - aprendizagem
Quase autônoma e autônoma
description The Human Learning Natural Evaluation Scale presents several advantages when compared with the traditional ten-point scale used in the verification of school learning. It is a scale that takes into account the affective dimension as well as the cognitive dimension in the learning processo. It is not a continuous scale but rather one divided into three separate parts. The first part is original in the sense that it classifies the student's learning as non-observable, something that is not synonymous with the absence of learning. This part of the scale is also uncommon because it is a motivational factor in the learning processo. The second part of the scale shows that learning has occurred when it becomes observable and quantifiable. The third part of the scale indicates when the learner has become quasi autonomous or autonomous. This occurs when the student's learning becomes self-motivated, spontaneous, creative and mature. The scale also shows with great clarity exactly where the student is in the teaching-learning processo.
publishDate 2003
dc.date.none.fl_str_mv 2003
2016-02-04T17:12:39Z
2016-02-04T17:12:39Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv Mc DONALD, Brendan Coleman. A escala natural de avaliação da aprendizagem humana. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 25, v. 1, n. 45, p. 18-31, 2003.
(0102-1117) Impresso
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/15158
identifier_str_mv Mc DONALD, Brendan Coleman. A escala natural de avaliação da aprendizagem humana. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 25, v. 1, n. 45, p. 18-31, 2003.
(0102-1117) Impresso
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/15158
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Educação em Debate
publisher.none.fl_str_mv Revista Educação em Debate
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813029002257891328