As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Paula, Amir El Hakim de
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6708
Resumo: The article seeks to argue as the changes in the world of the work reverberate in sciences human, in special in Geography. For such success we develop a more deepened analysis on the emergency of incorporeal work and the Geomarketing. When carrying through this, we seek demonstrate as some geographic attributes had been incorporated in this new world of the work, although the geographic science have kept a critical analysis to these transformations. Understanding this process makes possible us see that although sciences human had almost that total unloaded of these innovations, Geography, mainly in its branch technician (Cartography) added itself new knowledge and same that arguably, a space in this modern configuration of the work obtained.
id UFC-7_77cbaac81341663f4d2fd808a7529f1e
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/6708
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketingThe change in the world of work and geography: the case of geomarketingTrabalhoGeografiaGeomarketingTecnologiaWorkGeographGeomarketingTecnologyThe article seeks to argue as the changes in the world of the work reverberate in sciences human, in special in Geography. For such success we develop a more deepened analysis on the emergency of incorporeal work and the Geomarketing. When carrying through this, we seek demonstrate as some geographic attributes had been incorporated in this new world of the work, although the geographic science have kept a critical analysis to these transformations. Understanding this process makes possible us see that although sciences human had almost that total unloaded of these innovations, Geography, mainly in its branch technician (Cartography) added itself new knowledge and same that arguably, a space in this modern configuration of the work obtained.O artigo procura discutir como as mudanças no mundo do trabalho repercutem nas ciências humanas, em especial na Geografia. Para tal êxito desenvolvemos uma análise mais aprofundada sobre a emergência do trabalho imaterial e do Geomarketing. Ao realizarmos isso, procuramos demonstrar de que forma alguns atributos geográficos foram incorporados nesse novo mundo do trabalho, muito embora a ciência geográfica ainda mantivesse uma análise crítica a essas transformações. Entender esse processo possibilita-nos desvelar que, muito embora as ciências humanas estivessem quase que totalmente alijadas dessas inovações, a Geografia, principalmente em seu ramo técnico (Cartografia) agregou a si novos conhecimentos e mesmo que discutivelmente, conseguiu um espaço nessa moderna configuração do trabalho.http://www.revistalabor.ufc.br/index.php2013-11-14T16:11:20Z2013-11-14T16:11:20Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfPAULA, Amir El Hakim de. As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing. Revista do LABOR, Fortaleza, v. 1, n. 4, p. 1-24, 2010.1983-5000http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6708Paula, Amir El Hakim deinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-12-07T19:10:44Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/6708Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:52:18.596073Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
The change in the world of work and geography: the case of geomarketing
title As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
spellingShingle As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
Paula, Amir El Hakim de
Trabalho
Geografia
Geomarketing
Tecnologia
Work
Geograph
Geomarketing
Tecnology
title_short As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
title_full As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
title_fullStr As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
title_full_unstemmed As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
title_sort As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
author Paula, Amir El Hakim de
author_facet Paula, Amir El Hakim de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Paula, Amir El Hakim de
dc.subject.por.fl_str_mv Trabalho
Geografia
Geomarketing
Tecnologia
Work
Geograph
Geomarketing
Tecnology
topic Trabalho
Geografia
Geomarketing
Tecnologia
Work
Geograph
Geomarketing
Tecnology
description The article seeks to argue as the changes in the world of the work reverberate in sciences human, in special in Geography. For such success we develop a more deepened analysis on the emergency of incorporeal work and the Geomarketing. When carrying through this, we seek demonstrate as some geographic attributes had been incorporated in this new world of the work, although the geographic science have kept a critical analysis to these transformations. Understanding this process makes possible us see that although sciences human had almost that total unloaded of these innovations, Geography, mainly in its branch technician (Cartography) added itself new knowledge and same that arguably, a space in this modern configuration of the work obtained.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010
2013-11-14T16:11:20Z
2013-11-14T16:11:20Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv PAULA, Amir El Hakim de. As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing. Revista do LABOR, Fortaleza, v. 1, n. 4, p. 1-24, 2010.
1983-5000
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6708
identifier_str_mv PAULA, Amir El Hakim de. As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing. Revista do LABOR, Fortaleza, v. 1, n. 4, p. 1-24, 2010.
1983-5000
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6708
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv http://www.revistalabor.ufc.br/index.php
publisher.none.fl_str_mv http://www.revistalabor.ufc.br/index.php
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028978678562816