As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6708 |
Resumo: | The article seeks to argue as the changes in the world of the work reverberate in sciences human, in special in Geography. For such success we develop a more deepened analysis on the emergency of incorporeal work and the Geomarketing. When carrying through this, we seek demonstrate as some geographic attributes had been incorporated in this new world of the work, although the geographic science have kept a critical analysis to these transformations. Understanding this process makes possible us see that although sciences human had almost that total unloaded of these innovations, Geography, mainly in its branch technician (Cartography) added itself new knowledge and same that arguably, a space in this modern configuration of the work obtained. |
id |
UFC-7_77cbaac81341663f4d2fd808a7529f1e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/6708 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketingThe change in the world of work and geography: the case of geomarketingTrabalhoGeografiaGeomarketingTecnologiaWorkGeographGeomarketingTecnologyThe article seeks to argue as the changes in the world of the work reverberate in sciences human, in special in Geography. For such success we develop a more deepened analysis on the emergency of incorporeal work and the Geomarketing. When carrying through this, we seek demonstrate as some geographic attributes had been incorporated in this new world of the work, although the geographic science have kept a critical analysis to these transformations. Understanding this process makes possible us see that although sciences human had almost that total unloaded of these innovations, Geography, mainly in its branch technician (Cartography) added itself new knowledge and same that arguably, a space in this modern configuration of the work obtained.O artigo procura discutir como as mudanças no mundo do trabalho repercutem nas ciências humanas, em especial na Geografia. Para tal êxito desenvolvemos uma análise mais aprofundada sobre a emergência do trabalho imaterial e do Geomarketing. Ao realizarmos isso, procuramos demonstrar de que forma alguns atributos geográficos foram incorporados nesse novo mundo do trabalho, muito embora a ciência geográfica ainda mantivesse uma análise crítica a essas transformações. Entender esse processo possibilita-nos desvelar que, muito embora as ciências humanas estivessem quase que totalmente alijadas dessas inovações, a Geografia, principalmente em seu ramo técnico (Cartografia) agregou a si novos conhecimentos e mesmo que discutivelmente, conseguiu um espaço nessa moderna configuração do trabalho.http://www.revistalabor.ufc.br/index.php2013-11-14T16:11:20Z2013-11-14T16:11:20Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfPAULA, Amir El Hakim de. As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing. Revista do LABOR, Fortaleza, v. 1, n. 4, p. 1-24, 2010.1983-5000http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6708Paula, Amir El Hakim deinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-12-07T19:10:44Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/6708Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:52:18.596073Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing The change in the world of work and geography: the case of geomarketing |
title |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing |
spellingShingle |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing Paula, Amir El Hakim de Trabalho Geografia Geomarketing Tecnologia Work Geograph Geomarketing Tecnology |
title_short |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing |
title_full |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing |
title_fullStr |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing |
title_full_unstemmed |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing |
title_sort |
As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing |
author |
Paula, Amir El Hakim de |
author_facet |
Paula, Amir El Hakim de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paula, Amir El Hakim de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Trabalho Geografia Geomarketing Tecnologia Work Geograph Geomarketing Tecnology |
topic |
Trabalho Geografia Geomarketing Tecnologia Work Geograph Geomarketing Tecnology |
description |
The article seeks to argue as the changes in the world of the work reverberate in sciences human, in special in Geography. For such success we develop a more deepened analysis on the emergency of incorporeal work and the Geomarketing. When carrying through this, we seek demonstrate as some geographic attributes had been incorporated in this new world of the work, although the geographic science have kept a critical analysis to these transformations. Understanding this process makes possible us see that although sciences human had almost that total unloaded of these innovations, Geography, mainly in its branch technician (Cartography) added itself new knowledge and same that arguably, a space in this modern configuration of the work obtained. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2013-11-14T16:11:20Z 2013-11-14T16:11:20Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
PAULA, Amir El Hakim de. As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing. Revista do LABOR, Fortaleza, v. 1, n. 4, p. 1-24, 2010. 1983-5000 http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6708 |
identifier_str_mv |
PAULA, Amir El Hakim de. As mutações do mundo do trabalho e a geografia: o caso do geomarketing. Revista do LABOR, Fortaleza, v. 1, n. 4, p. 1-24, 2010. 1983-5000 |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6708 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
http://www.revistalabor.ufc.br/index.php |
publisher.none.fl_str_mv |
http://www.revistalabor.ufc.br/index.php |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028978678562816 |