The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silveira, Marciana da
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35105
Resumo: SILVEIRA, Marciana da. The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom. 2017. 62f. –TCC ( Monografia)- Universidade Federal do Ceará, Curso de Letras, Lingua Inglesa e suas Literaturas. Curso de Graduação em Letras inglês, Fortaleza(CE), 2017.
id UFC-7_a9db981676dd990bcc728a5c4513e9b8
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/35105
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroomThe use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroomEnglish TeachingMotivationLudic ActivitiesSILVEIRA, Marciana da. The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom. 2017. 62f. –TCC ( Monografia)- Universidade Federal do Ceará, Curso de Letras, Lingua Inglesa e suas Literaturas. Curso de Graduação em Letras inglês, Fortaleza(CE), 2017.The role of motivation in classroom is very important, since motivated students tend to achieve better performance and therefore better grades. The use of ludic activities in English classes has been an efficient strategy with respect to student’s motivation to learn. The general goal of this research is to investigate the effect of ludic activities on students’ motivation in a regular school. The specific goals are to identify what type of activity has more influence on students’ motivation and verify if the grammar content is learnt easily after this type of activity. The necessary data for the realization of this research were collected through an action research conducted in my own classroom, in addition to observations and questionnaires applied to students. As a result, it was observed that the insertion of ludic activities in the classroom, in fact, arose the motivation of most students and increased the class performance in grammar activities. It was also observed that the indiscipline in the classroom decreased considerably after the interventions. In this way, the use of ludic activities in English classes seems to be an effective strategy for a more effective and enjoyable learning.O papel da motivação em sala de aula é muito importante, uma vez que alunos motivados tendem a alcançar melhor desempenho e, consequentemente, melhores notas. O uso de atividades lúdicas nas aulas de inglês tem se mostrado uma estratégia eficiente no que diz respeito à motivação dos alunos em aprender. O objetivo geral desta pesquisa é identificar o efeito das atividades lúdicas na motivação de adolescentes de uma escola de ensino regular. Os objetivos específicos são verificar que tipo de atividade exerce maior influência na motivação dos alunos e verificar se o conteúdo gramatical é aprendido mais facilmente após esse tipo de atividade. Os dados necessários para a viabilização dessa pesquisa foram coletados através de uma Pesquisação realizada em minha própria sala de aula, além de observações e questionários aplicados aos alunos. Como resultado, observou-se que a inserção de atividades lúdicas nas aulas de inglês, de fato, despertou a motivação da maioria dos alunos e elevou o desempenho da turma nas atividades de gramática. Foi observado ainda que a indisciplina em sala de aula diminuiu consideravelmente após o início das intervenções. Desta forma, o uso de atividades lúdicas nas aulas de inglês parece ser uma estratégia eficiente para um aprendizado mais efetivo e prazeroso.Cardoso, Lídia Amélia de BarrosSilveira, Marciana da2018-08-27T10:41:40Z2018-08-27T10:41:40Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfSilveira, M.; Cardoso, L. A. B. (2017)http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35105porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-08-27T10:41:40Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/35105Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:39:08.740053Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
title The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
spellingShingle The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
Silveira, Marciana da
English Teaching
Motivation
Ludic Activities
title_short The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
title_full The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
title_fullStr The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
title_full_unstemmed The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
title_sort The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom
author Silveira, Marciana da
author_facet Silveira, Marciana da
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Cardoso, Lídia Amélia de Barros
dc.contributor.author.fl_str_mv Silveira, Marciana da
dc.subject.por.fl_str_mv English Teaching
Motivation
Ludic Activities
topic English Teaching
Motivation
Ludic Activities
description SILVEIRA, Marciana da. The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom. 2017. 62f. –TCC ( Monografia)- Universidade Federal do Ceará, Curso de Letras, Lingua Inglesa e suas Literaturas. Curso de Graduação em Letras inglês, Fortaleza(CE), 2017.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2018-08-27T10:41:40Z
2018-08-27T10:41:40Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv Silveira, M.; Cardoso, L. A. B. (2017)
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35105
identifier_str_mv Silveira, M.; Cardoso, L. A. B. (2017)
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35105
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028892196208640