M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tezza, Rafael
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Schneider, Wilnei Aldir
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22491
Resumo: This research aimed at the identification of advantages and challenges that organizations face when offering m-commerce service. We conducted a systematic search in the literature and a bibliometric study. The sixteen articles found were classified and analyzed descriptively by content analysis, so that the reported results could be presented and discussed. Regarding the results of this research, the following ones may be listed: there are few studies that analyze the providers of m-commerce service; there is no specific journal that publishes studies with this specific focus; the existing researches are not focused on a specific business sector; there are several benefits that a company may obtain by offering m-commerce, however, there are also barriers that need to be overcome; and some guidelines might be followed for the success of the m-commerce market.
id UFC-7_be47bf9fe8722ba11849cbb7144fdef5
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/22491
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviçoComércio eletrônicoSmartphonesThis research aimed at the identification of advantages and challenges that organizations face when offering m-commerce service. We conducted a systematic search in the literature and a bibliometric study. The sixteen articles found were classified and analyzed descriptively by content analysis, so that the reported results could be presented and discussed. Regarding the results of this research, the following ones may be listed: there are few studies that analyze the providers of m-commerce service; there is no specific journal that publishes studies with this specific focus; the existing researches are not focused on a specific business sector; there are several benefits that a company may obtain by offering m-commerce, however, there are also barriers that need to be overcome; and some guidelines might be followed for the success of the m-commerce market.Esta pesquisa teve o objetivo de identificar vantagens e desafios que as organizações encontram ao oferecerem o serviço de m-commerce. Foi realizada busca sistemática na literatura e bibliometria, classificando os 16 trabalhos encontrados, e análise descritiva de conteúdo, apresentando e discutindo os resultados reportados nestes artigos. Quanto aos resultados deste estudo, podem ser elencados os seguintes: há poucos estudos que analisam os ofertantes do serviço de m-commerce; não existe uma revista específica que publica estudos com o foco aqui tratado; as pesquisas não são focadas em um setor empresarial específico; há diversos benefícios que uma empresa pode obter ao oferecer o serviço de m-commerce, entretanto, também há barreiras que necessitam ser superadas; e algumas diretrizes devem ser seguidas para que se obtenha sucesso no mercado de m-commerce.Esta investigación tuvo como objetivo identificar las ventajas y desafíos que encuentran las organizaciones que ofrecen un servicio de m-commerce. Fue realizada una búsqueda sistemática en la literatura, bibliometría, la clasificación de las 16 obras que se encuentran, y análisis de contenido descriptivo, con presentación y discusión de los resultados presentados en estos artículos. Cuanto a los resultados de este estudio, se puede enumerar los siguientes: hay pocos estudios que analizan los ofrecentes de servicios de m-commerce; no existe ninguna revista específica que publica estudios con el foco del presente estúdio; las investigaciones no se centran en un sector de actividad específica; hay varios beneficios que una empresa puede obtener con la prestación del servicio de m-commerce, sin embargo, también hay barreras que hay que superar; y algunas pautas deben seguirse para obtener el éxito en el mercado de mcommerce.Carlos Adriano Santos Gomes2017-04-07T14:30:02Z2017-04-07T14:30:02Z2016info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfSCHNEIDER, Wilnei Aldir; TEZZA, Rafael. M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza , v.14, n.3, p.117-140, set./dez. 2016.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22491Tezza, RafaelSchneider, Wilnei Aldirporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-17T14:32:40Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/22491Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:22:27.384473Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço
title M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço
spellingShingle M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço
Tezza, Rafael
Comércio eletrônico
Smartphones
title_short M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço
title_full M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço
title_fullStr M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço
title_full_unstemmed M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço
title_sort M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço
author Tezza, Rafael
author_facet Tezza, Rafael
Schneider, Wilnei Aldir
author_role author
author2 Schneider, Wilnei Aldir
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tezza, Rafael
Schneider, Wilnei Aldir
dc.subject.por.fl_str_mv Comércio eletrônico
Smartphones
topic Comércio eletrônico
Smartphones
description This research aimed at the identification of advantages and challenges that organizations face when offering m-commerce service. We conducted a systematic search in the literature and a bibliometric study. The sixteen articles found were classified and analyzed descriptively by content analysis, so that the reported results could be presented and discussed. Regarding the results of this research, the following ones may be listed: there are few studies that analyze the providers of m-commerce service; there is no specific journal that publishes studies with this specific focus; the existing researches are not focused on a specific business sector; there are several benefits that a company may obtain by offering m-commerce, however, there are also barriers that need to be overcome; and some guidelines might be followed for the success of the m-commerce market.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016
2017-04-07T14:30:02Z
2017-04-07T14:30:02Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SCHNEIDER, Wilnei Aldir; TEZZA, Rafael. M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza , v.14, n.3, p.117-140, set./dez. 2016.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22491
identifier_str_mv SCHNEIDER, Wilnei Aldir; TEZZA, Rafael. M-commerce: uma revisão da literatura focada nos ofertantes do serviço. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza , v.14, n.3, p.117-140, set./dez. 2016.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22491
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carlos Adriano Santos Gomes
publisher.none.fl_str_mv Carlos Adriano Santos Gomes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028776807759872