Sobre a inclusão de alunos com autismo na escola regular. Quando o campo é quem escolhe a teoria
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/17533 |
Resumo: | This article deals with the problem of the inclusion of the autistic students in the regular educational system. Over time, the educational inclusion has been transforming itself into the right of the students who are bearers of deficiency, but it is possible to observe that their inclusion is not yet confirmed in a proper way in the everyday life of the school. Although it is possible to find the matter of inclusion in many legal documents, the lack of public policies becomes difficult the organization of the pedagogic practices which allow the permanence of the autistic students in the regular school. |
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Sobre a inclusão de alunos com autismo na escola regular. Quando o campo é quem escolhe a teoriaAutismoInclusãoIntolerânciaEducaçãoThis article deals with the problem of the inclusion of the autistic students in the regular educational system. Over time, the educational inclusion has been transforming itself into the right of the students who are bearers of deficiency, but it is possible to observe that their inclusion is not yet confirmed in a proper way in the everyday life of the school. Although it is possible to find the matter of inclusion in many legal documents, the lack of public policies becomes difficult the organization of the pedagogic practices which allow the permanence of the autistic students in the regular school.Este artigo aborda a problemática da inclusão dos alunos autistas na escola regular. Ao longo do tempo a inclusão educacional foi se transformando em um direito dos alunos portadores de deficiência, mas é possível observar que ainda não se configura de maneira adequada no cotidiano das escolas. Embora seja possível encontrar este ideário em vários documentos legais, a ausência de políticas públicas dificulta a organização de práticas pedagógicas que possibilitem a permanência dos alunos com autismo na escola regular.Revista de Psicologia2016-06-09T10:26:00Z2016-06-09T10:26:00Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfSERRA, Dayse. Sobre a inclusão de alunos com autismo na escola regular. Quando o campo é quem escolhe a teoria. Revista de Psicologia, Fortaleza, v. 1, n. 2, p. 163-176, jul./dez. 2010.2179-1740 (online)0102-1222 (impresso)http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/17533SERRA, Dayseinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-11-16T19:43:07Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/17533Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:46:23.017694Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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