Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rios, Marina Pereira
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
dARK ID: ark:/83112/001300001pf95
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/54362
Resumo: The sustainable fashion brand Reformation is an American company that identifies itself with a model of production faster, but in a sustainable way, thus becoming the basis for this study. This work aims to understand concepts such as consumption, sustainability and its development over the years and how marketing and the internet has been taking part and influencing this more conscious consumption model. In addition, understanding how fashion brands that define themselves as sustainable use green marketing through the Reformation brand case study. We have done an analysis of your social media as a way to understand how it communicates its sustainable processes and products, bringing awareness of brand building and sustainable development through faster production methods. In order to reach this objective the methodology used was the bibliographical and documentary research with the purpose of understanding and presenting the communication characteristics of Reformation. The research demonstrated how the application process of green marketing in the brand in question is given as well as the communication strategies that Reformation uses with its target audience.
id UFC-7_cf1878f1eae189e2d1bac4dc74bb4c68
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/54362
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.SustentabilidadeMarketing verdeModaThe sustainable fashion brand Reformation is an American company that identifies itself with a model of production faster, but in a sustainable way, thus becoming the basis for this study. This work aims to understand concepts such as consumption, sustainability and its development over the years and how marketing and the internet has been taking part and influencing this more conscious consumption model. In addition, understanding how fashion brands that define themselves as sustainable use green marketing through the Reformation brand case study. We have done an analysis of your social media as a way to understand how it communicates its sustainable processes and products, bringing awareness of brand building and sustainable development through faster production methods. In order to reach this objective the methodology used was the bibliographical and documentary research with the purpose of understanding and presenting the communication characteristics of Reformation. The research demonstrated how the application process of green marketing in the brand in question is given as well as the communication strategies that Reformation uses with its target audience.A marca de moda sustentável Reformation é uma empresa americana que se identifica com um modelo de produção mais rápido, porém em moldes sustentáveis, se tornando, dessa forma, a base para esse estudo. a base para esse estudo. a base para esse estudo. a base para esse estudo. Esse trabalho tem como objetivo entender conceitos como o consumo, a sustentabilidade e seu desenvolvimento ao longo dos anos e como o marketing e a internet vem fazendo parte e influenciando esse modelo de consumo mais consciente. Além disso, entender como as marcas de moda que se definem como sustentáveis utilizam o marketing verde, através do estudo de caso da marca Reformation. Fizemos uma análise das suas mídias sociais como um modo de compreender como ela comunica os seus processos e produtos sustentáveis, trazendo a consciência da construção da marca e seu desenvolvimento sustentável, através de métodos de produção mais rápidos. Para atingir esse objetivo a metodologia utilizada foi a pesquisa bibliográfica e documental com a finalidade de entender e apresentar as características de comunicação da Reformation. A pesquisa demonstrou como se dá o processo da aplicação do marketing verde na marca em questão assim como as estratégias de comunicação que a Reformation utiliza com seu público-alvo.Mendes, Francisca Raimunda NogueiraRios, Marina Pereira2020-09-29T13:32:09Z2020-09-29T13:32:09Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfRIOS, Marina Pereira. Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation. 2019. 48 f. Monografia (Graduação em Design-Moda) – Instituto de Cultura e Arte, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/54362ark:/83112/001300001pf95porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-29T13:33:08Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/54362Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:50:26.012378Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.
title Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.
spellingShingle Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.
Rios, Marina Pereira
Sustentabilidade
Marketing verde
Moda
title_short Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.
title_full Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.
title_fullStr Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.
title_full_unstemmed Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.
title_sort Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation.
author Rios, Marina Pereira
author_facet Rios, Marina Pereira
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Mendes, Francisca Raimunda Nogueira
dc.contributor.author.fl_str_mv Rios, Marina Pereira
dc.subject.por.fl_str_mv Sustentabilidade
Marketing verde
Moda
topic Sustentabilidade
Marketing verde
Moda
description The sustainable fashion brand Reformation is an American company that identifies itself with a model of production faster, but in a sustainable way, thus becoming the basis for this study. This work aims to understand concepts such as consumption, sustainability and its development over the years and how marketing and the internet has been taking part and influencing this more conscious consumption model. In addition, understanding how fashion brands that define themselves as sustainable use green marketing through the Reformation brand case study. We have done an analysis of your social media as a way to understand how it communicates its sustainable processes and products, bringing awareness of brand building and sustainable development through faster production methods. In order to reach this objective the methodology used was the bibliographical and documentary research with the purpose of understanding and presenting the communication characteristics of Reformation. The research demonstrated how the application process of green marketing in the brand in question is given as well as the communication strategies that Reformation uses with its target audience.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019
2020-09-29T13:32:09Z
2020-09-29T13:32:09Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv RIOS, Marina Pereira. Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation. 2019. 48 f. Monografia (Graduação em Design-Moda) – Instituto de Cultura e Arte, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/54362
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/83112/001300001pf95
identifier_str_mv RIOS, Marina Pereira. Marketing verde aplicado à moda: um estudo de caso da marca Reformation. 2019. 48 f. Monografia (Graduação em Design-Moda) – Instituto de Cultura e Arte, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.
ark:/83112/001300001pf95
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/54362
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1818373995647467520