Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Leandro Moura da
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30054
Resumo: This study is to analyze how a company uses marketing strategies for a new product and how these strategies influence the sales of the same. This analysis is justified because of the importance of marketing strategies in developing a new product to be getting bigger and better results, including with respect to sales, consolidating product and brand. For this we conducted a field study with the use of primary and secondary data. This study was divided into two parts: the first with the use of secondary data analysis was performed with a documentary on sales of the new product in a pharmacy chain, is identified where the sell out of the product in the Plaza de Fortaleza, the results a survey of prices in relation to competition and the company's website. The second part of the research, using primary data, personal interview took place with the seller of the company, responsible for the pharmacy channel in Fortaleza to ascertain more knowledge about the product and strategies to develop it. The research showed that the company has developed a marketing strategy for the new product, which used seamlessly contributed significantly to the product enter the market, impacting directly on increasing your sell out.
id UFC-7_d034b0ee45849b6ca795a0ed1dc60594
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/30054
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendasMarketingComércio varejistaProdutos novosThis study is to analyze how a company uses marketing strategies for a new product and how these strategies influence the sales of the same. This analysis is justified because of the importance of marketing strategies in developing a new product to be getting bigger and better results, including with respect to sales, consolidating product and brand. For this we conducted a field study with the use of primary and secondary data. This study was divided into two parts: the first with the use of secondary data analysis was performed with a documentary on sales of the new product in a pharmacy chain, is identified where the sell out of the product in the Plaza de Fortaleza, the results a survey of prices in relation to competition and the company's website. The second part of the research, using primary data, personal interview took place with the seller of the company, responsible for the pharmacy channel in Fortaleza to ascertain more knowledge about the product and strategies to develop it. The research showed that the company has developed a marketing strategy for the new product, which used seamlessly contributed significantly to the product enter the market, impacting directly on increasing your sell out.Este estudo tem como proposta analisar como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto e a forma como essas estratégias influenciam nas vendas do mesmo. Essa análise se justifica devido à importância das estratégias de marketing no desenvolvimento de um novo produto para se obter maiores e melhores resultados, inclusive no que se refere a vendas, consolidando produto e marca. Para isso foi realizada uma pesquisa de campo, com a utilização de dados primários e secundários. Este estudo foi dividido em duas partes: a primeira com a utilização de dados secundários foi realizada com a análise documental dos resultados das vendas do novo produto em uma rede de farmácias, onde é identificado o sell out do produto na Praça de Fortaleza, dos resultados de uma pesquisa de preço em relação à concorrência e do site da empresa. A segunda parte da pesquisa, com utilização de dados primários, ocorreu com entrevista pessoal com o vendedor da empresa, responsável pelo canal farma em Fortaleza para aferir maiores conhecimentos sobre o produto e as estratégias para desenvolvê-lo. A pesquisa mostrou que a empresa desenvolveu toda uma estratégia de marketing para o novo produto, que utilizadas de forma integrada contribuíram de forma significativa para a entrada do produto no mercado, impactando diretamente no aumento do seu sell out.Carneiro, José Guilherme Said PierreSilva, Leandro Moura da2018-03-05T18:54:13Z2018-03-05T18:54:13Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfSILVA, Leandro Moura da. Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas. 2012. 74 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2012.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30054porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-24T18:36:52Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/30054Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:21:53.494733Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas
title Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas
spellingShingle Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas
Silva, Leandro Moura da
Marketing
Comércio varejista
Produtos novos
title_short Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas
title_full Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas
title_fullStr Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas
title_full_unstemmed Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas
title_sort Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas
author Silva, Leandro Moura da
author_facet Silva, Leandro Moura da
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Carneiro, José Guilherme Said Pierre
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Leandro Moura da
dc.subject.por.fl_str_mv Marketing
Comércio varejista
Produtos novos
topic Marketing
Comércio varejista
Produtos novos
description This study is to analyze how a company uses marketing strategies for a new product and how these strategies influence the sales of the same. This analysis is justified because of the importance of marketing strategies in developing a new product to be getting bigger and better results, including with respect to sales, consolidating product and brand. For this we conducted a field study with the use of primary and secondary data. This study was divided into two parts: the first with the use of secondary data analysis was performed with a documentary on sales of the new product in a pharmacy chain, is identified where the sell out of the product in the Plaza de Fortaleza, the results a survey of prices in relation to competition and the company's website. The second part of the research, using primary data, personal interview took place with the seller of the company, responsible for the pharmacy channel in Fortaleza to ascertain more knowledge about the product and strategies to develop it. The research showed that the company has developed a marketing strategy for the new product, which used seamlessly contributed significantly to the product enter the market, impacting directly on increasing your sell out.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012
2018-03-05T18:54:13Z
2018-03-05T18:54:13Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SILVA, Leandro Moura da. Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas. 2012. 74 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2012.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30054
identifier_str_mv SILVA, Leandro Moura da. Como uma empresa utiliza as estratégias de marketing para um novo produto: uma análise das vendas. 2012. 74 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2012.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30054
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028772978360320