Discursive analysis of tridimensionality’s pop-ups book
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Entrepalavras |
Texto Completo: | http://www.entrepalavras.ufc.br/revista/index.php/Revista/article/view/1072 |
Resumo: | This article aims to analyze materialities of pop-up books, outlining other reading practices and showing that, from the twenty-first century, readers are invited or projected in the spaces and times of the narrative to shape a relationship of identity with new objects of meaning. The theoretical framework, for this purpose, is the field of French Discourse Analysis. As a result, we understand that the contact with pop-up books challenges the subjects to participate in the narrative plot through a projection of meanings, from enunciative inscriptions, in order to create an effect of reality through a tridimensionality which goes beyond the limits of page. |
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Discursive analysis of tridimensionality’s pop-ups bookAnálise discursiva da tridimensionalidade do livro pop-upAnálise do DiscursoDiscurso. Memória. Sujeito. Livro Pop-up.Discourse. Memory. Subject. Pop-up book.This article aims to analyze materialities of pop-up books, outlining other reading practices and showing that, from the twenty-first century, readers are invited or projected in the spaces and times of the narrative to shape a relationship of identity with new objects of meaning. The theoretical framework, for this purpose, is the field of French Discourse Analysis. As a result, we understand that the contact with pop-up books challenges the subjects to participate in the narrative plot through a projection of meanings, from enunciative inscriptions, in order to create an effect of reality through a tridimensionality which goes beyond the limits of page.Este artigo possui o objetivo de analisar materialidades de livros pop-up, delineando outras práticas de leitura e evidenciando que, a partir do século XXI, os leitores são convocados ou projetados nos espaços e nos tempos da narrativa para configurarem uma relação identitária com novos objetos sígnicos. A inscrição teórica, para tanto, é o campo da Análise do Discurso de linha francesa. Como resultados, percebemos que o contato com livros pop-up interpela os sujeitos a participarem da trama narrativa através de uma projeção de sentidos, a partir de inscrições enunciativas, de modo a fundar um efeito de real por meio de uma tridimensionalidade que transborda os limites da página. Universidade Federal do CearáLuterman, Luana AlvesFigueira-Borges, GuilhermeSouza, Agostinho Potenciano de2018-07-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.entrepalavras.ufc.br/revista/index.php/Revista/article/view/107210.22168/2237-6321-21072Entrepalavras; v. 8, n. 2 (8); 39-54Entrepalavras; v. 8, n. 2 (8); 39-54Entrepalavras; v. 8, n. 2 (8); 39-54Entrepalavras; v. 8, n. 2 (8); 39-54Entrepalavras; v. 8, n. 2 (8); 39-542237-6321reponame:Entrepalavrasinstname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://www.entrepalavras.ufc.br/revista/index.php/Revista/article/view/1072/500Direitos autorais 2018 Entrepalavrasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-09-02T01:10:56Zoai:ojs.localhost:article/1072Revistahttp://www.entrepalavras.ufc.br/revista/index.php/Revista/indexPUBhttp://www.entrepalavras.ufc.br/revista/index.php/Revista/oaiwebmaster@entrepalavras.ufc.br||editor@entrepalavras.ufc.br2237-63212237-6321opendoar:2018-09-02T01:10:56Entrepalavras - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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