Validity evidence of the learning climate survey
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade |
Texto Completo: | https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610 |
Resumo: | Learning Climate in an organizational context is the shared perception among employees about organizational policies and practices that facilitate, reward and support learning behaviors. The present study aimed to translate and adapt a three-dimensional measure for learning climate and evaluate criteria of validity of this instrument through Exploratory Factor Analysis. After translation of the scale and validation by judges, the instrument, in electronic format, was published on social networks and obtained 293 valid responses. Factor analysis demonstrated a satisfactory three-factor structure, with good reliability indices: learning facilitation (Cronbach's alpha=0.83); valuing learning (Cronbach's alpha=0.90); and error avoidance (Cronbach's alpha=0.85). The factor loadings varied between 0.60 and 0.97. These results indicate that the Learning Climate scale has adequate psychometric characteristics for use in organizational diagnoses and academic research on learning at work. Thus, in the practical field, the use of this scale can contribute by providing inputs for interventions to provide organizational environments favorable to learning. In the academic field, the scale can help to understand the phenomenon of learning in work organizations through quantitative empirical studies. |
id |
UFCG-4_d11810c2dadb73cdf918b15d18c7c0d1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.150.165.111.246:article/1610 |
network_acronym_str |
UFCG-4 |
network_name_str |
REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Validity evidence of the learning climate survey Evidências de validade da escala de clima para aprendizagemOrganizational BehaviorOrganizational ClimateLearningComportamento OrganizacionalClima OrganizacionalAprendizagemLearning Climate in an organizational context is the shared perception among employees about organizational policies and practices that facilitate, reward and support learning behaviors. The present study aimed to translate and adapt a three-dimensional measure for learning climate and evaluate criteria of validity of this instrument through Exploratory Factor Analysis. After translation of the scale and validation by judges, the instrument, in electronic format, was published on social networks and obtained 293 valid responses. Factor analysis demonstrated a satisfactory three-factor structure, with good reliability indices: learning facilitation (Cronbach's alpha=0.83); valuing learning (Cronbach's alpha=0.90); and error avoidance (Cronbach's alpha=0.85). The factor loadings varied between 0.60 and 0.97. These results indicate that the Learning Climate scale has adequate psychometric characteristics for use in organizational diagnoses and academic research on learning at work. Thus, in the practical field, the use of this scale can contribute by providing inputs for interventions to provide organizational environments favorable to learning. In the academic field, the scale can help to understand the phenomenon of learning in work organizations through quantitative empirical studies.Clima para aprendizagem em um contexto organizacional é a percepção compartilhada entre os empregados sobre políticas e práticas organizacionais que têm o objetivo de facilitar, recompensar e apoiar os comportamentos de aprendizagem. O presente estudo teve como objetivo traduzir e adaptar uma medida tridimensional de clima para aprendizagem, bem como avaliar indicadores de validade desse instrumento por meio de Análise Fatorial Exploratória. Após tradução da escala e validação por juízes, o instrumento, em formato eletrônico, foi divulgado em redes sociais e obteve 293 respostas válidas. A análise fatorial demonstrou uma estrutura satisfatória de três fatores, com bons índices de fidedignidade: facilitação da aprendizagem (alpha de Cronbach=0,83); valorização da aprendizagem (alpha de Cronbach=0,90); e evitação de erros (alpha de Cronbach=0,85). As cargas fatoriais variaram entre 0,60 e 0,97. Esses resultados indicam que a escala de Clima para Aprendizagem possui características psicométricas adequadas para seu uso em diagnósticos organizacionais e pesquisas acadêmicas sobre aprendizagem no trabalho. Assim, no campo prático, o uso dessa escala pode contribuir ao fornecer insumos para intervenções que visem a propiciar ambientes organizacionais favoráveis à aprendizagem. Já no âmbito acadêmico, a escala pode ajudar a compreender o fenômeno da aprendizagem dentro de organizações de trabalho por meio de estudos empíricos quantitativos. Universidade Federal de Campina Grande2024-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/161010.18696/reunir.v13i5.1610REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidade; v. 13 n. 5 (2023): Edição Especial Competências e Aprendizagem nas Organizações; 1-172237-366710.18696/reunir.v13i5reponame:REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidadeinstname:Universidade Federal de Campina Grande (UFCG)instacron:UFCGporenghttps://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610/805https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610/806Copyright (c) 2024 REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidadehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLeão Bonatti, Clarissa Puente-Palacios, Katia 2024-04-09T19:09:49Zoai:ojs.150.165.111.246:article/1610Revistahttps://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/indexPUBhttps://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/oairevistareunir2021@gmail.com |2237-36672237-3667opendoar:2024-04-09T19:09:49REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade - Universidade Federal de Campina Grande (UFCG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Validity evidence of the learning climate survey Evidências de validade da escala de clima para aprendizagem |
title |
Validity evidence of the learning climate survey |
spellingShingle |
Validity evidence of the learning climate survey Leão Bonatti, Clarissa Organizational Behavior Organizational Climate Learning Comportamento Organizacional Clima Organizacional Aprendizagem |
title_short |
Validity evidence of the learning climate survey |
title_full |
Validity evidence of the learning climate survey |
title_fullStr |
Validity evidence of the learning climate survey |
title_full_unstemmed |
Validity evidence of the learning climate survey |
title_sort |
Validity evidence of the learning climate survey |
author |
Leão Bonatti, Clarissa |
author_facet |
Leão Bonatti, Clarissa Puente-Palacios, Katia |
author_role |
author |
author2 |
Puente-Palacios, Katia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leão Bonatti, Clarissa Puente-Palacios, Katia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Organizational Behavior Organizational Climate Learning Comportamento Organizacional Clima Organizacional Aprendizagem |
topic |
Organizational Behavior Organizational Climate Learning Comportamento Organizacional Clima Organizacional Aprendizagem |
description |
Learning Climate in an organizational context is the shared perception among employees about organizational policies and practices that facilitate, reward and support learning behaviors. The present study aimed to translate and adapt a three-dimensional measure for learning climate and evaluate criteria of validity of this instrument through Exploratory Factor Analysis. After translation of the scale and validation by judges, the instrument, in electronic format, was published on social networks and obtained 293 valid responses. Factor analysis demonstrated a satisfactory three-factor structure, with good reliability indices: learning facilitation (Cronbach's alpha=0.83); valuing learning (Cronbach's alpha=0.90); and error avoidance (Cronbach's alpha=0.85). The factor loadings varied between 0.60 and 0.97. These results indicate that the Learning Climate scale has adequate psychometric characteristics for use in organizational diagnoses and academic research on learning at work. Thus, in the practical field, the use of this scale can contribute by providing inputs for interventions to provide organizational environments favorable to learning. In the academic field, the scale can help to understand the phenomenon of learning in work organizations through quantitative empirical studies. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610 10.18696/reunir.v13i5.1610 |
url |
https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610 |
identifier_str_mv |
10.18696/reunir.v13i5.1610 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610/805 https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610/806 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidade https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidade https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Campina Grande |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Campina Grande |
dc.source.none.fl_str_mv |
REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidade; v. 13 n. 5 (2023): Edição Especial Competências e Aprendizagem nas Organizações; 1-17 2237-3667 10.18696/reunir.v13i5 reponame:REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade instname:Universidade Federal de Campina Grande (UFCG) instacron:UFCG |
instname_str |
Universidade Federal de Campina Grande (UFCG) |
instacron_str |
UFCG |
institution |
UFCG |
reponame_str |
REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade |
collection |
REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade |
repository.name.fl_str_mv |
REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade - Universidade Federal de Campina Grande (UFCG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistareunir2021@gmail.com | |
_version_ |
1799319822998175744 |