Validity evidence of the learning climate survey

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leão Bonatti, Clarissa
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Puente-Palacios, Katia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade
Texto Completo: https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610
Resumo: Learning Climate in an organizational context is the shared perception among employees about organizational policies and practices that facilitate, reward and support learning behaviors. The present study aimed to translate and adapt a three-dimensional measure for learning climate and evaluate criteria of validity of this instrument through Exploratory Factor Analysis. After translation of the scale and validation by judges, the instrument, in electronic format, was published on social networks and obtained 293 valid responses. Factor analysis demonstrated a satisfactory three-factor structure, with good reliability indices: learning facilitation (Cronbach's alpha=0.83); valuing learning (Cronbach's alpha=0.90); and error avoidance (Cronbach's alpha=0.85). The factor loadings varied between 0.60 and 0.97. These results indicate that the Learning Climate scale has adequate psychometric characteristics for use in organizational diagnoses and academic research on learning at work. Thus, in the practical field, the use of this scale can contribute by providing inputs for interventions to provide organizational environments favorable to learning. In the academic field, the scale can help to understand the phenomenon of learning in work organizations through quantitative empirical studies.
id UFCG-4_d11810c2dadb73cdf918b15d18c7c0d1
oai_identifier_str oai:ojs.150.165.111.246:article/1610
network_acronym_str UFCG-4
network_name_str REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade
repository_id_str
spelling Validity evidence of the learning climate survey Evidências de validade da escala de clima para aprendizagemOrganizational BehaviorOrganizational ClimateLearningComportamento OrganizacionalClima OrganizacionalAprendizagemLearning Climate in an organizational context is the shared perception among employees about organizational policies and practices that facilitate, reward and support learning behaviors. The present study aimed to translate and adapt a three-dimensional measure for learning climate and evaluate criteria of validity of this instrument through Exploratory Factor Analysis. After translation of the scale and validation by judges, the instrument, in electronic format, was published on social networks and obtained 293 valid responses. Factor analysis demonstrated a satisfactory three-factor structure, with good reliability indices: learning facilitation (Cronbach's alpha=0.83); valuing learning (Cronbach's alpha=0.90); and error avoidance (Cronbach's alpha=0.85). The factor loadings varied between 0.60 and 0.97. These results indicate that the Learning Climate scale has adequate psychometric characteristics for use in organizational diagnoses and academic research on learning at work. Thus, in the practical field, the use of this scale can contribute by providing inputs for interventions to provide organizational environments favorable to learning. In the academic field, the scale can help to understand the phenomenon of learning in work organizations through quantitative empirical studies.Clima para aprendizagem em um contexto organizacional é a percepção compartilhada entre os empregados sobre políticas e práticas organizacionais que têm o objetivo de facilitar, recompensar e apoiar os comportamentos de aprendizagem. O presente estudo teve como objetivo traduzir e adaptar uma medida tridimensional de clima para aprendizagem, bem como avaliar indicadores de validade desse instrumento por meio de Análise Fatorial Exploratória. Após tradução da escala e validação por juízes, o instrumento, em formato eletrônico, foi divulgado em redes sociais e obteve 293 respostas válidas. A análise fatorial demonstrou uma estrutura satisfatória de três fatores, com bons índices de fidedignidade: facilitação da aprendizagem (alpha de Cronbach=0,83); valorização da aprendizagem (alpha de Cronbach=0,90); e evitação de erros (alpha de Cronbach=0,85). As cargas fatoriais variaram entre 0,60 e 0,97. Esses resultados indicam que a escala de Clima para Aprendizagem possui características psicométricas adequadas para seu uso em diagnósticos organizacionais e pesquisas acadêmicas sobre aprendizagem no trabalho. Assim, no campo prático, o uso dessa escala pode contribuir ao fornecer insumos para intervenções que visem a propiciar ambientes organizacionais favoráveis à aprendizagem. Já no âmbito acadêmico, a escala pode ajudar a compreender o fenômeno da aprendizagem dentro de organizações de trabalho por meio de estudos empíricos quantitativos. Universidade Federal de Campina Grande2024-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/161010.18696/reunir.v13i5.1610REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidade; v. 13 n. 5 (2023): Edição Especial Competências e Aprendizagem nas Organizações; 1-172237-366710.18696/reunir.v13i5reponame:REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidadeinstname:Universidade Federal de Campina Grande (UFCG)instacron:UFCGporenghttps://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610/805https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610/806Copyright (c) 2024 REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidadehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLeão Bonatti, Clarissa Puente-Palacios, Katia 2024-04-09T19:09:49Zoai:ojs.150.165.111.246:article/1610Revistahttps://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/indexPUBhttps://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/oairevistareunir2021@gmail.com |2237-36672237-3667opendoar:2024-04-09T19:09:49REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade - Universidade Federal de Campina Grande (UFCG)false
dc.title.none.fl_str_mv Validity evidence of the learning climate survey
Evidências de validade da escala de clima para aprendizagem
title Validity evidence of the learning climate survey
spellingShingle Validity evidence of the learning climate survey
Leão Bonatti, Clarissa
Organizational Behavior
Organizational Climate
Learning
Comportamento Organizacional
Clima Organizacional
Aprendizagem
title_short Validity evidence of the learning climate survey
title_full Validity evidence of the learning climate survey
title_fullStr Validity evidence of the learning climate survey
title_full_unstemmed Validity evidence of the learning climate survey
title_sort Validity evidence of the learning climate survey
author Leão Bonatti, Clarissa
author_facet Leão Bonatti, Clarissa
Puente-Palacios, Katia
author_role author
author2 Puente-Palacios, Katia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Leão Bonatti, Clarissa
Puente-Palacios, Katia
dc.subject.por.fl_str_mv Organizational Behavior
Organizational Climate
Learning
Comportamento Organizacional
Clima Organizacional
Aprendizagem
topic Organizational Behavior
Organizational Climate
Learning
Comportamento Organizacional
Clima Organizacional
Aprendizagem
description Learning Climate in an organizational context is the shared perception among employees about organizational policies and practices that facilitate, reward and support learning behaviors. The present study aimed to translate and adapt a three-dimensional measure for learning climate and evaluate criteria of validity of this instrument through Exploratory Factor Analysis. After translation of the scale and validation by judges, the instrument, in electronic format, was published on social networks and obtained 293 valid responses. Factor analysis demonstrated a satisfactory three-factor structure, with good reliability indices: learning facilitation (Cronbach's alpha=0.83); valuing learning (Cronbach's alpha=0.90); and error avoidance (Cronbach's alpha=0.85). The factor loadings varied between 0.60 and 0.97. These results indicate that the Learning Climate scale has adequate psychometric characteristics for use in organizational diagnoses and academic research on learning at work. Thus, in the practical field, the use of this scale can contribute by providing inputs for interventions to provide organizational environments favorable to learning. In the academic field, the scale can help to understand the phenomenon of learning in work organizations through quantitative empirical studies.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610
10.18696/reunir.v13i5.1610
url https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610
identifier_str_mv 10.18696/reunir.v13i5.1610
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610/805
https://reunir.revistas.ufcg.edu.br/index.php/uacc/article/view/1610/806
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidade
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidade
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Campina Grande
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Campina Grande
dc.source.none.fl_str_mv REUNIR Revista de Administração Contabilidade e Sustentabilidade; v. 13 n. 5 (2023): Edição Especial Competências e Aprendizagem nas Organizações; 1-17
2237-3667
10.18696/reunir.v13i5
reponame:REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade
instname:Universidade Federal de Campina Grande (UFCG)
instacron:UFCG
instname_str Universidade Federal de Campina Grande (UFCG)
instacron_str UFCG
institution UFCG
reponame_str REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade
collection REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade
repository.name.fl_str_mv REUNIR: Revista de Administração. Contabilidade e Sustentabilidade - Universidade Federal de Campina Grande (UFCG)
repository.mail.fl_str_mv revistareunir2021@gmail.com |
_version_ 1799319822998175744