The Use of Videos in the Dramaturgical Construction Odisseia 116
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Niterói. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/53083 |
Resumo: | This article discusses the theoretical and practical questions that videos of interviews and landscapes raise for the dramaturgy Odisseia 116. As a methodology, I am inspired by aspects of theatrical genetics. I take into account the fact that videos are essential documents for the realization of the project in their potential of material archive of the process, expanding the idea of dramaturgy. In a second moment, I reflect on dramaturgical forms in contemporary theater that go beyond the word. |
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The Use of Videos in the Dramaturgical Construction Odisseia 116 El uso de videos en la construcción dramatúrgica Odisseia 116 A utilização de vídeos na construção dramatúrgica Odisseia 116 vídeo; dramaturgia; presença; autobiografiavideo; dramaturgy; presence; autobiographyvídeo; dramaturgia; presencia; autobiografíaThis article discusses the theoretical and practical questions that videos of interviews and landscapes raise for the dramaturgy Odisseia 116. As a methodology, I am inspired by aspects of theatrical genetics. I take into account the fact that videos are essential documents for the realization of the project in their potential of material archive of the process, expanding the idea of dramaturgy. In a second moment, I reflect on dramaturgical forms in contemporary theater that go beyond the word.Este artículo aborda las cuestiones teóricas y prácticas que los videos de entrevistas y paisajes plantean a la dramaturgia Odisseia 116. Como metodología me inspiro en aspectos de la genética teatral. Tomo en cuenta que los videos son documentos esenciales para la realización del proyecto en su potencial de archivo material del proceso, ampliando la idea de dramaturgia. En un segundo momento, reflexiono sobre formas dramatúrgicas en el teatro contemporáneo que van más allá de la palabra.O presente artigo discute as questões teóricas e práticas que vídeos de entrevistas e paisagens suscitam para a dramaturgia Odisseia 116. Como metodologia, inspiro-me em aspectos da genética teatral. Levo em consideração o fato de vídeos serem documentos imprescindíveis para a realização do projeto em suas potencialidades de arquivo material do processo, ampliando a ideia de dramaturgia. Em um segundo momento, reflito sobre formas dramatúrgicas no teatro contemporâneo que extrapolam a palavra.Editora do PPGCA-UFF2022-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/5308310.22409/poiesis.v23i40.53083REVISTA POIÉSIS; Vol. 23 No. 40 (2022): TRANSmission: radical trans imaginaries; 201-214REVISTA POIÉSIS; Vol. 23 Núm. 40 (2022): TRANSmisión: imaginarios trans radicales; 201-214REVISTA POIÉSIS; v. 23 n. 40 (2022): TRANSmissão: imaginários radicais trans; 201-2142177-856610.22409/poiesis.v23i40reponame:Poiésis (Niterói. Online)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/53083/32340https://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/53083/32341Copyright (c) 2022 Cleilson Queiroz Lopeshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessQueiroz Lopes, Cleilson2022-07-01T10:26:49Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53083Revistahttps://periodicos.uff.br/poiesisPUBhttps://periodicos.uff.br/poiesis/oaipoiesis.uff@gmail.com||oliveira@vm.uff.br2177-85661517-5677opendoar:2022-07-01T10:26:49Poiésis (Niterói. Online) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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