A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/19574 |
Resumo: | The present study aims to analyze the management model adopted by a vertically integrated organization that the department considers the following as your client meets the marketing concepts and techniques offered by major authors to the model internal supplier customer, especially Lings (2000). In reviewing, the literature identifies three strands to the internal marketing, one of which, the internal marketing as an interdepartmental process is adopted as a model for the analysis. The research methodology uses the strategy of case study and consists of collection data through company documents and records, interviews with key actors of this process and qualitative analysis. The result is a comparison between the practices adopted by the case unit and those proposed by major authors and strengthens the paths chosen and indicates gaps to be filled |
id |
UFF-2_639e156b2282c86a7312ef2f9611f3da |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:app.uff.br:1/19574 |
network_acronym_str |
UFF-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
repository_id_str |
2120 |
spelling |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRASThe aplication of internal marketing according to the supplier - customer model: a case study in PETROBRASmarketing internocliente internocadeia de valor interna organizacionalinternal marketinginternal clientinternal organizational value chainCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThe present study aims to analyze the management model adopted by a vertically integrated organization that the department considers the following as your client meets the marketing concepts and techniques offered by major authors to the model internal supplier customer, especially Lings (2000). In reviewing, the literature identifies three strands to the internal marketing, one of which, the internal marketing as an interdepartmental process is adopted as a model for the analysis. The research methodology uses the strategy of case study and consists of collection data through company documents and records, interviews with key actors of this process and qualitative analysis. The result is a comparison between the practices adopted by the case unit and those proposed by major authors and strengthens the paths chosen and indicates gaps to be filledUniversidade Federal FluminenseO presente estudo tem como objetivo analisar se o modelo de gestão adotado por uma organização verticalmente integrada, que considera o departamento seguinte como seu cliente, atende aos conceitos e técnicas de marketing interno propostos pelos principais autores para o modelo fornecedor cliente interno, em especial o de Lings (2000). Na revisão da literatura são identificadas três vertentes para o marketing interno, sendo que uma delas, a de marketing interno como um processo interdepartamental é adotado como modelo para a análise. A metodologia da pesquisa utiliza a estratégia de estudo de caso e consiste na coleta de dados através de documentos e registros da empresa, entrevistas com os principais atores do processo e análise qualitativa. O resultado é uma comparação entre as práticas adotadas pela unidade-caso e aquelas propostas pelos principais autores e que reforça os caminhos escolhidos e indica lacunas a serem preenchidasPrograma de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalFrança, Sergio Luiz BragaBarros, Sergio RicardoKamel, José Augusto Nogueirahttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4790517Z9Pereira, Vítor Dias2021-03-10T20:47:49Z2012-06-262021-03-10T20:47:49Z2012-05-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/19574porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2023-04-05T17:39:33Zoai:app.uff.br:1/19574Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T10:57:42.839065Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS The aplication of internal marketing according to the supplier - customer model: a case study in PETROBRAS |
title |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS |
spellingShingle |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS Pereira, Vítor Dias marketing interno cliente interno cadeia de valor interna organizacional internal marketing internal client internal organizational value chain CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
title_short |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS |
title_full |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS |
title_fullStr |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS |
title_full_unstemmed |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS |
title_sort |
A aplicação do marketing interno segundo o modelo fornecedor - cliente interno: estudo de caso na PETROBRAS |
author |
Pereira, Vítor Dias |
author_facet |
Pereira, Vítor Dias |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
França, Sergio Luiz Braga Barros, Sergio Ricardo Kamel, José Augusto Nogueira http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4790517Z9 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Vítor Dias |
dc.subject.por.fl_str_mv |
marketing interno cliente interno cadeia de valor interna organizacional internal marketing internal client internal organizational value chain CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
topic |
marketing interno cliente interno cadeia de valor interna organizacional internal marketing internal client internal organizational value chain CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
description |
The present study aims to analyze the management model adopted by a vertically integrated organization that the department considers the following as your client meets the marketing concepts and techniques offered by major authors to the model internal supplier customer, especially Lings (2000). In reviewing, the literature identifies three strands to the internal marketing, one of which, the internal marketing as an interdepartmental process is adopted as a model for the analysis. The research methodology uses the strategy of case study and consists of collection data through company documents and records, interviews with key actors of this process and qualitative analysis. The result is a comparison between the practices adopted by the case unit and those proposed by major authors and strengthens the paths chosen and indicates gaps to be filled |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-06-26 2012-05-16 2021-03-10T20:47:49Z 2021-03-10T20:47:49Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://app.uff.br/riuff/handle/1/19574 |
url |
https://app.uff.br/riuff/handle/1/19574 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
CC-BY-SA info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
CC-BY-SA |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
riuff@id.uff.br |
_version_ |
1811823620345823232 |