O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFG |
Texto Completo: | http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/577 |
Resumo: | The adult and youth education permeates the history of education, and this follows the rhythms of the history of society in its economic models, dictated by political and social power relations of groups ideologically dominant. Education and specifically in the EJA, significant issues arise in the pursuit of knowledge teachers need to be targeted this segment of education that follows the margin of history education. Once this work is the result of a search related to the Program for Master of Education in Science and Mathematics that aims to make reflections on the historical trajectory of the EJA in Brazil, the debate back to issues related to public policies, characterization of this group, contextualizing the proposals teaching directed to that. Some general considerations concerning the structure of scientific knowledge and the teaching of science and mathematics in the social context of the egress of the National Program for Inclusion of Youth: Education, Vocational Training and Community Action- PROJOVEM conclude our presentation of research results |
id |
UFG-2_86da698987c4a5b6b49cf284ae68e3ad |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.bc.ufg.br:tde/577 |
network_acronym_str |
UFG-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFG |
repository_id_str |
|
spelling |
BENITE, Anna Maria Canavarrohttp://lattes.cnpq.br/8433607360245647http://lattes.cnpq.br/7823308595065001FRIEDRICH, Marcia2014-07-29T15:00:27Z2009-10-292009-04-17FRIEDRICH, Marcia. The National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goiania. 2009. 104 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2009.http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/577The adult and youth education permeates the history of education, and this follows the rhythms of the history of society in its economic models, dictated by political and social power relations of groups ideologically dominant. Education and specifically in the EJA, significant issues arise in the pursuit of knowledge teachers need to be targeted this segment of education that follows the margin of history education. Once this work is the result of a search related to the Program for Master of Education in Science and Mathematics that aims to make reflections on the historical trajectory of the EJA in Brazil, the debate back to issues related to public policies, characterization of this group, contextualizing the proposals teaching directed to that. Some general considerations concerning the structure of scientific knowledge and the teaching of science and mathematics in the social context of the egress of the National Program for Inclusion of Youth: Education, Vocational Training and Community Action- PROJOVEM conclude our presentation of research resultsA Educação de Jovens e Adultos permeia a história da educação, sendo que esta segue os ritmos da história da sociedade em seus modelos econômicos, políticos e sociais ditados por relações de poder de grupos ideologicamente dominantes. Na educação e especificamente na EJA, questões significativas emergem na busca de saberes docentes necessários direcionados a este segmento de ensino que segue a margem da história da educação. Assim este trabalho é fruto de uma pesquisa vinculada ao Programa de Mestrado em Educação em Ciências e Matemática que visa tecer reflexões sobre a trajetória histórica da EJA no Brasil, voltando o debate às questões relacionadas a políticas públicas, especificamente o PROJOVEM Goiânia, caracterização deste grupo social, contextualização das propostas pedagógicas direcionadas a este. Algumas considerações gerais, referentes à estruturação do conhecimento científico, bem como ao ensino de ciências e matemática no contexto social do egresso do Programa Nacional de Inclusão de Jovens: Educação, Qualificação Profissional e Ação Comunitária- ProJovem concluem nossa apresentação dos resultados da investigaçãoMade available in DSpace on 2014-07-29T15:00:27Z (GMT). No. of bitstreams: 1 dissertacao projovem.pdf: 1187895 bytes, checksum: d0fc6cd57ad47ee25cc75544d020ea39 (MD5) Previous issue date: 2009-04-17application/pdfhttp://repositorio.bc.ufg.br/TEDE/retrieve/3210/dissertacao%20projovem.pdf.jpgporUniversidade Federal de GoiásMestrado em Educação em Ciências e MatemáticaUFGBRCiências Exatas e da TerraEducação de Jovens e AdultosPúblico de EJAPolíticas públicasPropostas pedagógicasThe adults and youth education, Students of EJA, Public policies, Pedagogical proposalsCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOO Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em GoiâniaThe National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goianiainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFGinstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGORIGINALdissertacao projovem.pdfapplication/pdf1187895http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/bd568a1c-f915-4871-a46d-204e25d77b88/downloadd0fc6cd57ad47ee25cc75544d020ea39MD51THUMBNAILdissertacao projovem.pdf.jpgdissertacao projovem.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4319http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/7b99894b-4f9b-46c0-bd21-d9eb9e8790f2/downloadf97ee5eadb0aba4c1ffb08b9b9f8a60eMD52tde/5772014-07-30 03:03:43.489open.accessoai:repositorio.bc.ufg.br:tde/577http://repositorio.bc.ufg.br/tedeRepositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.bc.ufg.br/oai/requesttasesdissertacoes.bc@ufg.bropendoar:2014-07-30T06:03:43Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
The National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goiania |
title |
O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia |
spellingShingle |
O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia FRIEDRICH, Marcia Educação de Jovens e Adultos Público de EJA Políticas públicas Propostas pedagógicas The adults and youth education, Students of EJA, Public policies, Pedagogical proposals CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia |
title_full |
O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia |
title_fullStr |
O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia |
title_full_unstemmed |
O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia |
title_sort |
O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia |
author |
FRIEDRICH, Marcia |
author_facet |
FRIEDRICH, Marcia |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
BENITE, Anna Maria Canavarro |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/8433607360245647 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/7823308595065001 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
FRIEDRICH, Marcia |
contributor_str_mv |
BENITE, Anna Maria Canavarro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação de Jovens e Adultos Público de EJA Políticas públicas Propostas pedagógicas |
topic |
Educação de Jovens e Adultos Público de EJA Políticas públicas Propostas pedagógicas The adults and youth education, Students of EJA, Public policies, Pedagogical proposals CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
The adults and youth education, Students of EJA, Public policies, Pedagogical proposals |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
The adult and youth education permeates the history of education, and this follows the rhythms of the history of society in its economic models, dictated by political and social power relations of groups ideologically dominant. Education and specifically in the EJA, significant issues arise in the pursuit of knowledge teachers need to be targeted this segment of education that follows the margin of history education. Once this work is the result of a search related to the Program for Master of Education in Science and Mathematics that aims to make reflections on the historical trajectory of the EJA in Brazil, the debate back to issues related to public policies, characterization of this group, contextualizing the proposals teaching directed to that. Some general considerations concerning the structure of scientific knowledge and the teaching of science and mathematics in the social context of the egress of the National Program for Inclusion of Youth: Education, Vocational Training and Community Action- PROJOVEM conclude our presentation of research results |
publishDate |
2009 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2009-10-29 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2009-04-17 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2014-07-29T15:00:27Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
FRIEDRICH, Marcia. The National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goiania. 2009. 104 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2009. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/577 |
identifier_str_mv |
FRIEDRICH, Marcia. The National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goiania. 2009. 104 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2009. |
url |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/577 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Mestrado em Educação em Ciências e Matemática |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFG |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Ciências Exatas e da Terra |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFG instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFG |
collection |
Repositório Institucional da UFG |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/bd568a1c-f915-4871-a46d-204e25d77b88/download http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/7b99894b-4f9b-46c0-bd21-d9eb9e8790f2/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
d0fc6cd57ad47ee25cc75544d020ea39 f97ee5eadb0aba4c1ffb08b9b9f8a60e |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
tasesdissertacoes.bc@ufg.br |
_version_ |
1798044327876755456 |