O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: FRIEDRICH, Marcia
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFG
Texto Completo: http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/577
Resumo: The adult and youth education permeates the history of education, and this follows the rhythms of the history of society in its economic models, dictated by political and social power relations of groups ideologically dominant. Education and specifically in the EJA, significant issues arise in the pursuit of knowledge teachers need to be targeted this segment of education that follows the margin of history education. Once this work is the result of a search related to the Program for Master of Education in Science and Mathematics that aims to make reflections on the historical trajectory of the EJA in Brazil, the debate back to issues related to public policies, characterization of this group, contextualizing the proposals teaching directed to that. Some general considerations concerning the structure of scientific knowledge and the teaching of science and mathematics in the social context of the egress of the National Program for Inclusion of Youth: Education, Vocational Training and Community Action- PROJOVEM conclude our presentation of research results
id UFG-2_86da698987c4a5b6b49cf284ae68e3ad
oai_identifier_str oai:repositorio.bc.ufg.br:tde/577
network_acronym_str UFG-2
network_name_str Repositório Institucional da UFG
repository_id_str
spelling BENITE, Anna Maria Canavarrohttp://lattes.cnpq.br/8433607360245647http://lattes.cnpq.br/7823308595065001FRIEDRICH, Marcia2014-07-29T15:00:27Z2009-10-292009-04-17FRIEDRICH, Marcia. The National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goiania. 2009. 104 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2009.http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/577The adult and youth education permeates the history of education, and this follows the rhythms of the history of society in its economic models, dictated by political and social power relations of groups ideologically dominant. Education and specifically in the EJA, significant issues arise in the pursuit of knowledge teachers need to be targeted this segment of education that follows the margin of history education. Once this work is the result of a search related to the Program for Master of Education in Science and Mathematics that aims to make reflections on the historical trajectory of the EJA in Brazil, the debate back to issues related to public policies, characterization of this group, contextualizing the proposals teaching directed to that. Some general considerations concerning the structure of scientific knowledge and the teaching of science and mathematics in the social context of the egress of the National Program for Inclusion of Youth: Education, Vocational Training and Community Action- PROJOVEM conclude our presentation of research resultsA Educação de Jovens e Adultos permeia a história da educação, sendo que esta segue os ritmos da história da sociedade em seus modelos econômicos, políticos e sociais ditados por relações de poder de grupos ideologicamente dominantes. Na educação e especificamente na EJA, questões significativas emergem na busca de saberes docentes necessários direcionados a este segmento de ensino que segue a margem da história da educação. Assim este trabalho é fruto de uma pesquisa vinculada ao Programa de Mestrado em Educação em Ciências e Matemática que visa tecer reflexões sobre a trajetória histórica da EJA no Brasil, voltando o debate às questões relacionadas a políticas públicas, especificamente o PROJOVEM Goiânia, caracterização deste grupo social, contextualização das propostas pedagógicas direcionadas a este. Algumas considerações gerais, referentes à estruturação do conhecimento científico, bem como ao ensino de ciências e matemática no contexto social do egresso do Programa Nacional de Inclusão de Jovens: Educação, Qualificação Profissional e Ação Comunitária- ProJovem concluem nossa apresentação dos resultados da investigaçãoMade available in DSpace on 2014-07-29T15:00:27Z (GMT). No. of bitstreams: 1 dissertacao projovem.pdf: 1187895 bytes, checksum: d0fc6cd57ad47ee25cc75544d020ea39 (MD5) Previous issue date: 2009-04-17application/pdfhttp://repositorio.bc.ufg.br/TEDE/retrieve/3210/dissertacao%20projovem.pdf.jpgporUniversidade Federal de GoiásMestrado em Educação em Ciências e MatemáticaUFGBRCiências Exatas e da TerraEducação de Jovens e AdultosPúblico de EJAPolíticas públicasPropostas pedagógicasThe adults and youth education, Students of EJA, Public policies, Pedagogical proposalsCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOO Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em GoiâniaThe National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goianiainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFGinstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGORIGINALdissertacao projovem.pdfapplication/pdf1187895http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/bd568a1c-f915-4871-a46d-204e25d77b88/downloadd0fc6cd57ad47ee25cc75544d020ea39MD51THUMBNAILdissertacao projovem.pdf.jpgdissertacao projovem.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4319http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/7b99894b-4f9b-46c0-bd21-d9eb9e8790f2/downloadf97ee5eadb0aba4c1ffb08b9b9f8a60eMD52tde/5772014-07-30 03:03:43.489open.accessoai:repositorio.bc.ufg.br:tde/577http://repositorio.bc.ufg.br/tedeRepositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.bc.ufg.br/oai/requesttasesdissertacoes.bc@ufg.bropendoar:2014-07-30T06:03:43Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.por.fl_str_mv O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv The National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goiania
title O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
spellingShingle O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
FRIEDRICH, Marcia
Educação de Jovens e Adultos
Público de EJA
Políticas públicas
Propostas pedagógicas
The adults and youth education, Students of EJA, Public policies, Pedagogical proposals
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
title_short O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
title_full O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
title_fullStr O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
title_full_unstemmed O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
title_sort O Programa Nacional de Inclusão de Jovens PROJOVEM: Uma Análise Entre o Proposto e o Vivido em Goiânia
author FRIEDRICH, Marcia
author_facet FRIEDRICH, Marcia
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv BENITE, Anna Maria Canavarro
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/8433607360245647
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/7823308595065001
dc.contributor.author.fl_str_mv FRIEDRICH, Marcia
contributor_str_mv BENITE, Anna Maria Canavarro
dc.subject.por.fl_str_mv Educação de Jovens e Adultos
Público de EJA
Políticas públicas
Propostas pedagógicas
topic Educação de Jovens e Adultos
Público de EJA
Políticas públicas
Propostas pedagógicas
The adults and youth education, Students of EJA, Public policies, Pedagogical proposals
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv The adults and youth education, Students of EJA, Public policies, Pedagogical proposals
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description The adult and youth education permeates the history of education, and this follows the rhythms of the history of society in its economic models, dictated by political and social power relations of groups ideologically dominant. Education and specifically in the EJA, significant issues arise in the pursuit of knowledge teachers need to be targeted this segment of education that follows the margin of history education. Once this work is the result of a search related to the Program for Master of Education in Science and Mathematics that aims to make reflections on the historical trajectory of the EJA in Brazil, the debate back to issues related to public policies, characterization of this group, contextualizing the proposals teaching directed to that. Some general considerations concerning the structure of scientific knowledge and the teaching of science and mathematics in the social context of the egress of the National Program for Inclusion of Youth: Education, Vocational Training and Community Action- PROJOVEM conclude our presentation of research results
publishDate 2009
dc.date.available.fl_str_mv 2009-10-29
dc.date.issued.fl_str_mv 2009-04-17
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2014-07-29T15:00:27Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv FRIEDRICH, Marcia. The National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goiania. 2009. 104 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2009.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/577
identifier_str_mv FRIEDRICH, Marcia. The National Program for the youth inclusion - PROJOVEM: an analysis of the proposed and lived in Goiania. 2009. 104 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2009.
url http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/577
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.publisher.program.fl_str_mv Mestrado em Educação em Ciências e Matemática
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFG
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Ciências Exatas e da Terra
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFG
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Repositório Institucional da UFG
collection Repositório Institucional da UFG
bitstream.url.fl_str_mv http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/bd568a1c-f915-4871-a46d-204e25d77b88/download
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/7b99894b-4f9b-46c0-bd21-d9eb9e8790f2/download
bitstream.checksum.fl_str_mv d0fc6cd57ad47ee25cc75544d020ea39
f97ee5eadb0aba4c1ffb08b9b9f8a60e
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv tasesdissertacoes.bc@ufg.br
_version_ 1798044327876755456