QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hammel, Ana Cristina
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Bastiani, Tânia Mara de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925
Resumo: The field educators qualification, facing these backs of the present time is the main subject of this article. First o fall, we understand that they are important agents to unveil the agrobusiness speech regards Agriculture sustainability. Subsequently, the importance of the public politics of the Earth School was addressed, in Paraná state, for the continued qualification of field educators as builders of agroecology. The field educators qualification, in this perspective, is not impartial and is committed to the valorization and continuity of the Peasant Agriculture Field and the fight of the Agribusiness Field, therefore, it is articulated to the fight for another project of society. KEYWORDS: Agroecology. Agribusiness. Earth School. Field Educators Qualification.
id UFG-3_76d206c47b06cc7b05d6a47b87d56fad
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/71925
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAMFORMACIÓN DE EDUCADORES DEL CAMPO: EL CASO DEL PROGRAMA ESCUELA DE LA TIERRAFORMAÇÃO DE EDUCADORES DO CAMPO: O CASO DO PROGRAMA ESCOLA DA TERRAThe field educators qualification, facing these backs of the present time is the main subject of this article. First o fall, we understand that they are important agents to unveil the agrobusiness speech regards Agriculture sustainability. Subsequently, the importance of the public politics of the Earth School was addressed, in Paraná state, for the continued qualification of field educators as builders of agroecology. The field educators qualification, in this perspective, is not impartial and is committed to the valorization and continuity of the Peasant Agriculture Field and the fight of the Agribusiness Field, therefore, it is articulated to the fight for another project of society. KEYWORDS: Agroecology. Agribusiness. Earth School. Field Educators Qualification.La formación de educadores del campo, frente a los retrocesos del tiempo presente,  es el tema central de este artículo. Primeramente, comprendemos que ellos son importantes agentes para desvelar los discursos del agronegocio sobre la sostenibilidad de la agricultura. Posteriormente, abordamos la importancia de la política pública Escuela de la Tierra, en la provincia de Paraná, para la formación continua de educadores como constructores de la agroecología. La formación de educadores del campo, en esta perspectiva, no es imparcial y está comprometida con la valorización y continuidad del Campo de la agricultura campesina y el combate del Campo del agronegocio, por lo tanto, está articulada a la lucha por otro proyecto de sociedad. PALABRAS CLAVE: Agroecología. Agronegocio. Escuela de la Tierra. Formación de Educadores. A formação de educadores do campo, diante dos retrocessos do tempo presente, é a temática central deste artigo. Primeiramente, compreendemos que eles são importantes agentes para desvelar os discursos do agronegócio quanto à sustentabilidade da agricultura. Posteriormente, abordamos a importância da política pública Escola da Terra, no estado do Paraná, para a formação continuada de educadores como construtores da agroecologia. A formação de educadores do campo, nessa perspectiva, não é imparcial e está comprometida com a valorização e continuidade do Campo da agricultura camponesa e o combate do Campo do agronegócio, logo, está articulada à luta por outro projeto de sociedade. PALAVRAS-CHAVE: Agroecologia. Agronegócio. Escola da Terra. Formação de Educadores.Faculdade de Educação (UFG)2022-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/7192510.5216/ia.v47i2.71925Journal Inter-Ação; Vol. 47 No. 2 (2022): The right to Education in rural areas: trajectories of struggles, resistance and challenges; 563-579Revista Inter Ação; Vol. 47 Núm. 2 (2022): El derecho a la Educación del Campo: trayectorias de lucha, resistencias y desafíos; 563-579Revista Inter-Ação; v. 47 n. 2 (2022): O direito à Educação do Campo: trajetórias de lutas, resistências e desafios; 563-5791981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925/38632Copyright (c) 2022 Ana Cristina Hammel, Tânia Mara de Bastianiinfo:eu-repo/semantics/openAccessHammel, Ana CristinaBastiani, Tânia Mara de 2022-09-01T12:45:27Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/71925Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:07.794914Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
FORMACIÓN DE EDUCADORES DEL CAMPO: EL CASO DEL PROGRAMA ESCUELA DE LA TIERRA
FORMAÇÃO DE EDUCADORES DO CAMPO: O CASO DO PROGRAMA ESCOLA DA TERRA
title QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
spellingShingle QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
Hammel, Ana Cristina
title_short QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
title_full QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
title_fullStr QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
title_full_unstemmed QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
title_sort QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
author Hammel, Ana Cristina
author_facet Hammel, Ana Cristina
Bastiani, Tânia Mara de
author_role author
author2 Bastiani, Tânia Mara de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hammel, Ana Cristina
Bastiani, Tânia Mara de
description The field educators qualification, facing these backs of the present time is the main subject of this article. First o fall, we understand that they are important agents to unveil the agrobusiness speech regards Agriculture sustainability. Subsequently, the importance of the public politics of the Earth School was addressed, in Paraná state, for the continued qualification of field educators as builders of agroecology. The field educators qualification, in this perspective, is not impartial and is committed to the valorization and continuity of the Peasant Agriculture Field and the fight of the Agribusiness Field, therefore, it is articulated to the fight for another project of society. KEYWORDS: Agroecology. Agribusiness. Earth School. Field Educators Qualification.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-08-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925
10.5216/ia.v47i2.71925
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925
identifier_str_mv 10.5216/ia.v47i2.71925
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925/38632
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Ana Cristina Hammel, Tânia Mara de Bastiani
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Ana Cristina Hammel, Tânia Mara de Bastiani
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 47 No. 2 (2022): The right to Education in rural areas: trajectories of struggles, resistance and challenges; 563-579
Revista Inter Ação; Vol. 47 Núm. 2 (2022): El derecho a la Educación del Campo: trayectorias de lucha, resistencias y desafíos; 563-579
Revista Inter-Ação; v. 47 n. 2 (2022): O direito à Educação do Campo: trajetórias de lutas, resistências e desafios; 563-579
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874765331103744