QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925 |
Resumo: | The field educators qualification, facing these backs of the present time is the main subject of this article. First o fall, we understand that they are important agents to unveil the agrobusiness speech regards Agriculture sustainability. Subsequently, the importance of the public politics of the Earth School was addressed, in Paraná state, for the continued qualification of field educators as builders of agroecology. The field educators qualification, in this perspective, is not impartial and is committed to the valorization and continuity of the Peasant Agriculture Field and the fight of the Agribusiness Field, therefore, it is articulated to the fight for another project of society. KEYWORDS: Agroecology. Agribusiness. Earth School. Field Educators Qualification. |
id |
UFG-3_76d206c47b06cc7b05d6a47b87d56fad |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/71925 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAMFORMACIÓN DE EDUCADORES DEL CAMPO: EL CASO DEL PROGRAMA ESCUELA DE LA TIERRAFORMAÇÃO DE EDUCADORES DO CAMPO: O CASO DO PROGRAMA ESCOLA DA TERRAThe field educators qualification, facing these backs of the present time is the main subject of this article. First o fall, we understand that they are important agents to unveil the agrobusiness speech regards Agriculture sustainability. Subsequently, the importance of the public politics of the Earth School was addressed, in Paraná state, for the continued qualification of field educators as builders of agroecology. The field educators qualification, in this perspective, is not impartial and is committed to the valorization and continuity of the Peasant Agriculture Field and the fight of the Agribusiness Field, therefore, it is articulated to the fight for another project of society. KEYWORDS: Agroecology. Agribusiness. Earth School. Field Educators Qualification.La formación de educadores del campo, frente a los retrocesos del tiempo presente, es el tema central de este artículo. Primeramente, comprendemos que ellos son importantes agentes para desvelar los discursos del agronegocio sobre la sostenibilidad de la agricultura. Posteriormente, abordamos la importancia de la política pública Escuela de la Tierra, en la provincia de Paraná, para la formación continua de educadores como constructores de la agroecología. La formación de educadores del campo, en esta perspectiva, no es imparcial y está comprometida con la valorización y continuidad del Campo de la agricultura campesina y el combate del Campo del agronegocio, por lo tanto, está articulada a la lucha por otro proyecto de sociedad. PALABRAS CLAVE: Agroecología. Agronegocio. Escuela de la Tierra. Formación de Educadores. A formação de educadores do campo, diante dos retrocessos do tempo presente, é a temática central deste artigo. Primeiramente, compreendemos que eles são importantes agentes para desvelar os discursos do agronegócio quanto à sustentabilidade da agricultura. Posteriormente, abordamos a importância da política pública Escola da Terra, no estado do Paraná, para a formação continuada de educadores como construtores da agroecologia. A formação de educadores do campo, nessa perspectiva, não é imparcial e está comprometida com a valorização e continuidade do Campo da agricultura camponesa e o combate do Campo do agronegócio, logo, está articulada à luta por outro projeto de sociedade. PALAVRAS-CHAVE: Agroecologia. Agronegócio. Escola da Terra. Formação de Educadores.Faculdade de Educação (UFG)2022-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/7192510.5216/ia.v47i2.71925Journal Inter-Ação; Vol. 47 No. 2 (2022): The right to Education in rural areas: trajectories of struggles, resistance and challenges; 563-579Revista Inter Ação; Vol. 47 Núm. 2 (2022): El derecho a la Educación del Campo: trayectorias de lucha, resistencias y desafíos; 563-579Revista Inter-Ação; v. 47 n. 2 (2022): O direito à Educação do Campo: trajetórias de lutas, resistências e desafios; 563-5791981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925/38632Copyright (c) 2022 Ana Cristina Hammel, Tânia Mara de Bastianiinfo:eu-repo/semantics/openAccessHammel, Ana CristinaBastiani, Tânia Mara de 2022-09-01T12:45:27Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/71925Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:07.794914Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM FORMACIÓN DE EDUCADORES DEL CAMPO: EL CASO DEL PROGRAMA ESCUELA DE LA TIERRA FORMAÇÃO DE EDUCADORES DO CAMPO: O CASO DO PROGRAMA ESCOLA DA TERRA |
title |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM |
spellingShingle |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM Hammel, Ana Cristina |
title_short |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM |
title_full |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM |
title_fullStr |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM |
title_full_unstemmed |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM |
title_sort |
QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM |
author |
Hammel, Ana Cristina |
author_facet |
Hammel, Ana Cristina Bastiani, Tânia Mara de |
author_role |
author |
author2 |
Bastiani, Tânia Mara de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hammel, Ana Cristina Bastiani, Tânia Mara de |
description |
The field educators qualification, facing these backs of the present time is the main subject of this article. First o fall, we understand that they are important agents to unveil the agrobusiness speech regards Agriculture sustainability. Subsequently, the importance of the public politics of the Earth School was addressed, in Paraná state, for the continued qualification of field educators as builders of agroecology. The field educators qualification, in this perspective, is not impartial and is committed to the valorization and continuity of the Peasant Agriculture Field and the fight of the Agribusiness Field, therefore, it is articulated to the fight for another project of society. KEYWORDS: Agroecology. Agribusiness. Earth School. Field Educators Qualification. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925 10.5216/ia.v47i2.71925 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v47i2.71925 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925/38632 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ana Cristina Hammel, Tânia Mara de Bastiani info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ana Cristina Hammel, Tânia Mara de Bastiani |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 47 No. 2 (2022): The right to Education in rural areas: trajectories of struggles, resistance and challenges; 563-579 Revista Inter Ação; Vol. 47 Núm. 2 (2022): El derecho a la Educación del Campo: trayectorias de lucha, resistencias y desafíos; 563-579 Revista Inter-Ação; v. 47 n. 2 (2022): O direito à Educação do Campo: trajetórias de lutas, resistências e desafios; 563-579 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874765331103744 |