A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Andréia Ferreira da
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124
Resumo: This article analyses the changes which have occurred in school organization and teaching as a result of the educational reforms implemented after the second half of the 1990s. More specifically, it presents indicators of how educational reform, particularly with regard to national exams to assess basic education and the Education Development Plan (PDE) – an Index of Basic Educational Development and Targets Plans, A Commitment of all to Education – has contributed to defining mechanisms for evaluating the performance of professional teachers. The article is the result of a literature review which examines the theme of educational legislation, more specifically the PDE and the 4/2007 Decree 6094, which deals with the implementation of the Target Plan.
id UFG-3_95133141ec1f21b88294ce7f1a16109b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/13124
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCEPLANO DE DESENVOLVIMENTO DA EDUCAÇÃO: AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO BÁSICA E DESEMPENHO DOCENTEAvaliação da Educação BásicaPlano de DesenvolvimentoThis article analyses the changes which have occurred in school organization and teaching as a result of the educational reforms implemented after the second half of the 1990s. More specifically, it presents indicators of how educational reform, particularly with regard to national exams to assess basic education and the Education Development Plan (PDE) – an Index of Basic Educational Development and Targets Plans, A Commitment of all to Education – has contributed to defining mechanisms for evaluating the performance of professional teachers. The article is the result of a literature review which examines the theme of educational legislation, more specifically the PDE and the 4/2007 Decree 6094, which deals with the implementation of the Target Plan.O presente artigo analisa as mudanças ocorridas na organização escolar e no trabalho docente a partir da reforma educacional implantada após a segunda metade dos anos de 1990. Mais especificamente, apresenta indicadores de como a reforma educacional, sobretudo no que se refere aos exames nacionais de avaliação da Educação Básica e do Plano de Desenvolvimento da Educação (PDE) – Índice de Desenvolvimento da Educação Básica e Plano de Metas Compromisso Todos pela Educação –, tem contribuído para a definição de mecanismos de avaliação do desempenho dos profissionais do magistério. O texto é resultado de revisão da bibliografia que examina o tema e de exame da legislação educacional, mais detidamente do PDE e do Decreto n. 6.094, de abril de 2007, que trata da implementação do Plano de Metas.Faculdade de Educação (UFG)2011-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1312410.5216/ia.v35i2.13124Journal Inter-Ação; Vol. 35 No. 2 (2010): DOSSIER: Teacher formation and distance education; 415-436Revista Inter Ação; Vol. 35 Núm. 2 (2010): Formação de professores e educação a distância; 415-436Revista Inter-Ação; v. 35 n. 2 (2010): Formação de professores e educação a distância; 415-4361981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124/8520Silva, Andréia Ferreira dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-02-06T19:05:45Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/13124Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:26.275554Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
PLANO DE DESENVOLVIMENTO DA EDUCAÇÃO: AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO BÁSICA E DESEMPENHO DOCENTE
title A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
spellingShingle A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
Silva, Andréia Ferreira da
Avaliação da Educação Básica
Plano de Desenvolvimento
title_short A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
title_full A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
title_fullStr A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
title_full_unstemmed A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
title_sort A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
author Silva, Andréia Ferreira da
author_facet Silva, Andréia Ferreira da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Andréia Ferreira da
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação da Educação Básica
Plano de Desenvolvimento
topic Avaliação da Educação Básica
Plano de Desenvolvimento
description This article analyses the changes which have occurred in school organization and teaching as a result of the educational reforms implemented after the second half of the 1990s. More specifically, it presents indicators of how educational reform, particularly with regard to national exams to assess basic education and the Education Development Plan (PDE) – an Index of Basic Educational Development and Targets Plans, A Commitment of all to Education – has contributed to defining mechanisms for evaluating the performance of professional teachers. The article is the result of a literature review which examines the theme of educational legislation, more specifically the PDE and the 4/2007 Decree 6094, which deals with the implementation of the Target Plan.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-02-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124
10.5216/ia.v35i2.13124
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124
identifier_str_mv 10.5216/ia.v35i2.13124
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124/8520
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 35 No. 2 (2010): DOSSIER: Teacher formation and distance education; 415-436
Revista Inter Ação; Vol. 35 Núm. 2 (2010): Formação de professores e educação a distância; 415-436
Revista Inter-Ação; v. 35 n. 2 (2010): Formação de professores e educação a distância; 415-436
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874761855074304