A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124 |
Resumo: | This article analyses the changes which have occurred in school organization and teaching as a result of the educational reforms implemented after the second half of the 1990s. More specifically, it presents indicators of how educational reform, particularly with regard to national exams to assess basic education and the Education Development Plan (PDE) – an Index of Basic Educational Development and Targets Plans, A Commitment of all to Education – has contributed to defining mechanisms for evaluating the performance of professional teachers. The article is the result of a literature review which examines the theme of educational legislation, more specifically the PDE and the 4/2007 Decree 6094, which deals with the implementation of the Target Plan. |
id |
UFG-3_95133141ec1f21b88294ce7f1a16109b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/13124 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCEPLANO DE DESENVOLVIMENTO DA EDUCAÇÃO: AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO BÁSICA E DESEMPENHO DOCENTEAvaliação da Educação BásicaPlano de DesenvolvimentoThis article analyses the changes which have occurred in school organization and teaching as a result of the educational reforms implemented after the second half of the 1990s. More specifically, it presents indicators of how educational reform, particularly with regard to national exams to assess basic education and the Education Development Plan (PDE) – an Index of Basic Educational Development and Targets Plans, A Commitment of all to Education – has contributed to defining mechanisms for evaluating the performance of professional teachers. The article is the result of a literature review which examines the theme of educational legislation, more specifically the PDE and the 4/2007 Decree 6094, which deals with the implementation of the Target Plan.O presente artigo analisa as mudanças ocorridas na organização escolar e no trabalho docente a partir da reforma educacional implantada após a segunda metade dos anos de 1990. Mais especificamente, apresenta indicadores de como a reforma educacional, sobretudo no que se refere aos exames nacionais de avaliação da Educação Básica e do Plano de Desenvolvimento da Educação (PDE) – Índice de Desenvolvimento da Educação Básica e Plano de Metas Compromisso Todos pela Educação –, tem contribuído para a definição de mecanismos de avaliação do desempenho dos profissionais do magistério. O texto é resultado de revisão da bibliografia que examina o tema e de exame da legislação educacional, mais detidamente do PDE e do Decreto n. 6.094, de abril de 2007, que trata da implementação do Plano de Metas.Faculdade de Educação (UFG)2011-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1312410.5216/ia.v35i2.13124Journal Inter-Ação; Vol. 35 No. 2 (2010): DOSSIER: Teacher formation and distance education; 415-436Revista Inter Ação; Vol. 35 Núm. 2 (2010): Formação de professores e educação a distância; 415-436Revista Inter-Ação; v. 35 n. 2 (2010): Formação de professores e educação a distância; 415-4361981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124/8520Silva, Andréia Ferreira dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-02-06T19:05:45Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/13124Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:26.275554Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE PLANO DE DESENVOLVIMENTO DA EDUCAÇÃO: AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO BÁSICA E DESEMPENHO DOCENTE |
title |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE |
spellingShingle |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE Silva, Andréia Ferreira da Avaliação da Educação Básica Plano de Desenvolvimento |
title_short |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE |
title_full |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE |
title_fullStr |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE |
title_full_unstemmed |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE |
title_sort |
A DEVELOPMENT PLAN FOR EDUCATION : ASESMENT OF BASIC EDUCATION AND TEACHER PERFORMANCE |
author |
Silva, Andréia Ferreira da |
author_facet |
Silva, Andréia Ferreira da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Andréia Ferreira da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação da Educação Básica Plano de Desenvolvimento |
topic |
Avaliação da Educação Básica Plano de Desenvolvimento |
description |
This article analyses the changes which have occurred in school organization and teaching as a result of the educational reforms implemented after the second half of the 1990s. More specifically, it presents indicators of how educational reform, particularly with regard to national exams to assess basic education and the Education Development Plan (PDE) – an Index of Basic Educational Development and Targets Plans, A Commitment of all to Education – has contributed to defining mechanisms for evaluating the performance of professional teachers. The article is the result of a literature review which examines the theme of educational legislation, more specifically the PDE and the 4/2007 Decree 6094, which deals with the implementation of the Target Plan. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-02-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124 10.5216/ia.v35i2.13124 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v35i2.13124 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13124/8520 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 35 No. 2 (2010): DOSSIER: Teacher formation and distance education; 415-436 Revista Inter Ação; Vol. 35 Núm. 2 (2010): Formação de professores e educação a distância; 415-436 Revista Inter-Ação; v. 35 n. 2 (2010): Formação de professores e educação a distância; 415-436 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874761855074304 |