PERCEPTIONS OF THE USE OF ARTIVISM ALLIED WITH FEMINIST PEDAGOGY IN AN EXPERIMENT IN BASIC EDUCATION
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Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76097 |
Resumo: | This article is the result of research that developed an experiment uniting practices of artivism and critical reading of the media using feminist pedagogy, exercising computational thinking. The question was the search on the contributions of artivism in the formation of critical users of digital culture. The data were built by observing the workshops, interviews and examining the material produced through prose analysis. The results suggested that the participants master basic skills such as identifying patterns, hierarchizing information, but demonstrate little familiarity with the critical analysis of representations, which reinforces the relevance of Informational Media Literacy (MIL) in the school curriculum. |
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PERCEPTIONS OF THE USE OF ARTIVISM ALLIED WITH FEMINIST PEDAGOGY IN AN EXPERIMENT IN BASIC EDUCATIONPERCEPCIONES SOBRE EL USO DEL ARTIVISMO COMBINADO CON LA PEDAGOGÍA FEMINISTA EN UN EXPERIMENTO DE EDUCACIÓN BÁSICAPERCEPÇÕES DO USO ARTIVISMO ALIADO À PEDAGOGIA FEMINISTA EM UM EXPERIMENTO NA EDUCAÇÃO BÁSICAInformational Media Literacy; Artivism; Basic education; Feminist pedagogy; Computational Thinking.Alfabetización Mediática Informacional; Artivismo; Educación básica; Pedagogía feminista; Pensamiento Computacional.Alfabetização Midiática Informacional; Artivismo; Educação Básica; Pedagogia Feminista; Pensamento Computacional. This article is the result of research that developed an experiment uniting practices of artivism and critical reading of the media using feminist pedagogy, exercising computational thinking. The question was the search on the contributions of artivism in the formation of critical users of digital culture. The data were built by observing the workshops, interviews and examining the material produced through prose analysis. The results suggested that the participants master basic skills such as identifying patterns, hierarchizing information, but demonstrate little familiarity with the critical analysis of representations, which reinforces the relevance of Informational Media Literacy (MIL) in the school curriculum.Este artículo es el resultado de una investigación que desarrolló un experimento uniendo prácticas de artivismo y lectura crítica de los medios utilizando la pedagogía feminista, ejercitando el pensamiento computacional. La pregunta fue la búsqueda sobre los aportes del artivismo en la formación de usuarios críticos de la cultura digital. Los datos fueron construidos a partir de la observación de los talleres, de las entrevistas y del examen del material producido a través del análisis de la prosa. Los resultados sugirieron que los participantes dominan habilidades básicas como identificar patrones, jerarquizar información, pero demuestran poca familiaridad con el análisis crítico de representaciones, lo que refuerza la relevancia de Alfabetización Mediática Informacional (AMI) en el currículo escolar.Este artigo é fruto de uma pesquisa que desenvolveu um experimento unindo práticas de artivismo e leitura crítica da mídia usando a pedagogia feminista, exercitando o pensamento computacional. A questão foi a busca sobre as contribuições do artivismo na formação de usuários críticos da cultura digital. Os dados foram construídos pela observação das oficinas, entrevistas e exame do material produzido através da análise de prosa. Os resultados sugeriram que os participantes dominam habilidades básicas como identificar padrões, hierarquizar a informação, mas demonstram pouca familiaridade com a análise crítica de representações, o que reforça a relevância da Alfabetização Midiática Informacional (AMI) no currículo escolar.Faculdade de Educação (UFG)2024-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/7609710.5216/ia.v49i1.76097Journal Inter-Ação; Vol. 49 No. 1 (2024): V. 49, N. 1, 2024 - Temas com foco no escopo da Revista Inter-Ação; 71-87Revista Inter Ação; Vol. 49 Núm. 1 (2024): V. 49, N. 1, 2024 - Temas com foco no escopo da Revista Inter-Ação; 71-87Revista Inter-Ação; v. 49 n. 1 (2024): V. 49, N. 1, 2024 - Temas com foco no escopo da Revista Inter-Ação; 71-871981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76097/40960Copyright (c) 2024 Angela Aparecida de Almeidainfo:eu-repo/semantics/openAccessAlmeida, Angela Aparecida de2024-05-16T00:29:09Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/76097Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:13.972309Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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PERCEPTIONS OF THE USE OF ARTIVISM ALLIED WITH FEMINIST PEDAGOGY IN AN EXPERIMENT IN BASIC EDUCATION Almeida, Angela Aparecida de Informational Media Literacy; Artivism; Basic education; Feminist pedagogy; Computational Thinking. Alfabetización Mediática Informacional; Artivismo; Educación básica; Pedagogía feminista; Pensamiento Computacional. Alfabetização Midiática Informacional; Artivismo; Educação Básica; Pedagogia Feminista; Pensamento Computacional. |
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