DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbosa, Elisangela Almeida
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Moreira, Evando Carlos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582
Resumo: This study aimed to identify the knowledge about Dance considered important in the training of professionals in Physical Education in the State of Mato Grosso, in the opinion of the teachers responsible for their teaching. The research of qualitative approach, of the descriptive type, adopted as an instrument a questionary, answered by the teachers responsible for the teaching of Dance, delimited to the degree courses that sometimes appear as content, now as a discipline. We observe that teachers understand how important it is for academics to know and learn elements that make dance more present in school, as well as being more pedagogically valued, based on the experiences in their formation.
id UFG-4_3d9365ec60ab31a7bf87005028effe9a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/45582
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAININGDANZA EN EDUCACIÓN FÍSICA: CONOCIMIENTO OFRECEN DE FORMACIÓN INICIALA DANÇA NA EDUCAÇÃO FÍSICA: SABERES PROPOSTOS NA FORMAÇÃO INICIALDancePhysical EducationProfessional Formation.Educação FísicaLa danzaEducación FísicaFormación profesional.Educação FísicaDançaEducação FísicaFormação Profissional.Educação FísicaThis study aimed to identify the knowledge about Dance considered important in the training of professionals in Physical Education in the State of Mato Grosso, in the opinion of the teachers responsible for their teaching. The research of qualitative approach, of the descriptive type, adopted as an instrument a questionary, answered by the teachers responsible for the teaching of Dance, delimited to the degree courses that sometimes appear as content, now as a discipline. We observe that teachers understand how important it is for academics to know and learn elements that make dance more present in school, as well as being more pedagogically valued, based on the experiences in their formation.Este estudio tuvo como objetivo identificar el conocimiento en la danza considera importante en la formación profesional en Educación Física en el Estado de Mato Grosso, en opinión de los profesores responsables de su educación. La investigación cualitativa, descriptiva, adoptado como instrumento de un cuestionario a los profesores que enseñan la danza, limitada a los cursos de grado que ahora aparece como contenido, o como disciplina. Hemos observado que los profesores entienden la importancia de que los estudiantes saben y aprender los elementos que conforman el más presente en el baile de la escuela, y se valorarán más pedagógicamente, de las experiencias en su formación.Este estudo teve como objetivo identificar os saberes relativos à Dança considerados importantes na formação do profissional em Educação Física no Estado de Mato Grosso, na opinião dos professores responsáveis pelo seu ensino. A pesquisa de abordagem qualitativa, do tipo descritiva, adotou como instrumento um questionário, respondido pelos professores responsáveis pelo ensino da Dança, delimitado aos cursos de Licenciatura que, ora aparece como conteúdo, ora como disciplina. Observamos que os professores entendem como importante que os acadêmicos conheçam e aprendam elementos que tornem a dança mais presente na escola, bem como seja mais valorizada pedagogicamente, a partir das vivências na sua formação.Universidade Federal de Goiás2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa qualitativaPesquisa qualitativaavaliado por paresPesquisa Qualitativaapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/4558210.5216/rpp.v21i2.45582Pensar a Prática; Vol. 21 No. 2 (2018)Pensar a Prática; v. 21 n. 2 (2018)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582/pdfCopyright (c) 2018 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Elisangela AlmeidaMoreira, Evando Carlos2018-08-01T19:40:24Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/45582Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:17.739691Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
DANZA EN EDUCACIÓN FÍSICA: CONOCIMIENTO OFRECEN DE FORMACIÓN INICIAL
A DANÇA NA EDUCAÇÃO FÍSICA: SABERES PROPOSTOS NA FORMAÇÃO INICIAL
title DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
spellingShingle DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
Barbosa, Elisangela Almeida
Dance
Physical Education
Professional Formation.
Educação Física
La danza
Educación Física
Formación profesional.
Educação Física
Dança
Educação Física
Formação Profissional.
Educação Física
title_short DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
title_full DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
title_fullStr DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
title_full_unstemmed DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
title_sort DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
author Barbosa, Elisangela Almeida
author_facet Barbosa, Elisangela Almeida
Moreira, Evando Carlos
author_role author
author2 Moreira, Evando Carlos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barbosa, Elisangela Almeida
Moreira, Evando Carlos
dc.subject.por.fl_str_mv Dance
Physical Education
Professional Formation.
Educação Física
La danza
Educación Física
Formación profesional.
Educação Física
Dança
Educação Física
Formação Profissional.
Educação Física
topic Dance
Physical Education
Professional Formation.
Educação Física
La danza
Educación Física
Formación profesional.
Educação Física
Dança
Educação Física
Formação Profissional.
Educação Física
description This study aimed to identify the knowledge about Dance considered important in the training of professionals in Physical Education in the State of Mato Grosso, in the opinion of the teachers responsible for their teaching. The research of qualitative approach, of the descriptive type, adopted as an instrument a questionary, answered by the teachers responsible for the teaching of Dance, delimited to the degree courses that sometimes appear as content, now as a discipline. We observe that teachers understand how important it is for academics to know and learn elements that make dance more present in school, as well as being more pedagogically valued, based on the experiences in their formation.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa qualitativa
Pesquisa qualitativa
avaliado por pares
Pesquisa Qualitativa
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582
10.5216/rpp.v21i2.45582
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v21i2.45582
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 21 No. 2 (2018)
Pensar a Prática; v. 21 n. 2 (2018)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874858779148288