DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582 |
Resumo: | This study aimed to identify the knowledge about Dance considered important in the training of professionals in Physical Education in the State of Mato Grosso, in the opinion of the teachers responsible for their teaching. The research of qualitative approach, of the descriptive type, adopted as an instrument a questionary, answered by the teachers responsible for the teaching of Dance, delimited to the degree courses that sometimes appear as content, now as a discipline. We observe that teachers understand how important it is for academics to know and learn elements that make dance more present in school, as well as being more pedagogically valued, based on the experiences in their formation. |
id |
UFG-4_3d9365ec60ab31a7bf87005028effe9a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/45582 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAININGDANZA EN EDUCACIÓN FÍSICA: CONOCIMIENTO OFRECEN DE FORMACIÓN INICIALA DANÇA NA EDUCAÇÃO FÍSICA: SABERES PROPOSTOS NA FORMAÇÃO INICIALDancePhysical EducationProfessional Formation.Educação FísicaLa danzaEducación FísicaFormación profesional.Educação FísicaDançaEducação FísicaFormação Profissional.Educação FísicaThis study aimed to identify the knowledge about Dance considered important in the training of professionals in Physical Education in the State of Mato Grosso, in the opinion of the teachers responsible for their teaching. The research of qualitative approach, of the descriptive type, adopted as an instrument a questionary, answered by the teachers responsible for the teaching of Dance, delimited to the degree courses that sometimes appear as content, now as a discipline. We observe that teachers understand how important it is for academics to know and learn elements that make dance more present in school, as well as being more pedagogically valued, based on the experiences in their formation.Este estudio tuvo como objetivo identificar el conocimiento en la danza considera importante en la formación profesional en Educación Física en el Estado de Mato Grosso, en opinión de los profesores responsables de su educación. La investigación cualitativa, descriptiva, adoptado como instrumento de un cuestionario a los profesores que enseñan la danza, limitada a los cursos de grado que ahora aparece como contenido, o como disciplina. Hemos observado que los profesores entienden la importancia de que los estudiantes saben y aprender los elementos que conforman el más presente en el baile de la escuela, y se valorarán más pedagógicamente, de las experiencias en su formación.Este estudo teve como objetivo identificar os saberes relativos à Dança considerados importantes na formação do profissional em Educação Física no Estado de Mato Grosso, na opinião dos professores responsáveis pelo seu ensino. A pesquisa de abordagem qualitativa, do tipo descritiva, adotou como instrumento um questionário, respondido pelos professores responsáveis pelo ensino da Dança, delimitado aos cursos de Licenciatura que, ora aparece como conteúdo, ora como disciplina. Observamos que os professores entendem como importante que os acadêmicos conheçam e aprendam elementos que tornem a dança mais presente na escola, bem como seja mais valorizada pedagogicamente, a partir das vivências na sua formação.Universidade Federal de Goiás2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa qualitativaPesquisa qualitativaavaliado por paresPesquisa Qualitativaapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/4558210.5216/rpp.v21i2.45582Pensar a Prática; Vol. 21 No. 2 (2018)Pensar a Prática; v. 21 n. 2 (2018)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582/pdfCopyright (c) 2018 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Elisangela AlmeidaMoreira, Evando Carlos2018-08-01T19:40:24Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/45582Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:17.739691Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING DANZA EN EDUCACIÓN FÍSICA: CONOCIMIENTO OFRECEN DE FORMACIÓN INICIAL A DANÇA NA EDUCAÇÃO FÍSICA: SABERES PROPOSTOS NA FORMAÇÃO INICIAL |
title |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING |
spellingShingle |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING Barbosa, Elisangela Almeida Dance Physical Education Professional Formation. Educação Física La danza Educación Física Formación profesional. Educação Física Dança Educação Física Formação Profissional. Educação Física |
title_short |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING |
title_full |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING |
title_fullStr |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING |
title_full_unstemmed |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING |
title_sort |
DANCE IN PHYSICAL EDUCATION: PROPOSED KNOWLEDGE IN INITIAL TRAINING |
author |
Barbosa, Elisangela Almeida |
author_facet |
Barbosa, Elisangela Almeida Moreira, Evando Carlos |
author_role |
author |
author2 |
Moreira, Evando Carlos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbosa, Elisangela Almeida Moreira, Evando Carlos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dance Physical Education Professional Formation. Educação Física La danza Educación Física Formación profesional. Educação Física Dança Educação Física Formação Profissional. Educação Física |
topic |
Dance Physical Education Professional Formation. Educação Física La danza Educación Física Formación profesional. Educação Física Dança Educação Física Formação Profissional. Educação Física |
description |
This study aimed to identify the knowledge about Dance considered important in the training of professionals in Physical Education in the State of Mato Grosso, in the opinion of the teachers responsible for their teaching. The research of qualitative approach, of the descriptive type, adopted as an instrument a questionary, answered by the teachers responsible for the teaching of Dance, delimited to the degree courses that sometimes appear as content, now as a discipline. We observe that teachers understand how important it is for academics to know and learn elements that make dance more present in school, as well as being more pedagogically valued, based on the experiences in their formation. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa qualitativa Pesquisa qualitativa avaliado por pares Pesquisa Qualitativa |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582 10.5216/rpp.v21i2.45582 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v21i2.45582 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/45582/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 21 No. 2 (2018) Pensar a Prática; v. 21 n. 2 (2018) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874858779148288 |