Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brasileiro, Lívia Tenorio
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Fragoso, Aline Renata de Farias, Gehres, Adriana de Faria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660714
Resumo: The aim of this study is to analyze the productions derived from scientific articles about dance as knowledge treated by the area of physical education, with the intention of identify its main themes of study. It is a research of quantitative approach, of the documentary type, that takes as a source the productions on dance and physical education made available in the national newspapers. Identified that the dance possesses diverse possibilities of themes of studies, but is in the education that she gains greater prominence, followed by topics that discuss about dance with possibility of movement, motor performance and physical activity.
id UNICAMP-18_2fe1dff90600ccc2275e54db7851fde0
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8660714
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articlesProducción de conocimiento sobre danza y educación física en Brasil: análisis de artículos científicosProdução de conhecimento sobre dança e educação física no Brasil: analisando artigos científicosDancePhysical educationKnowledgeBrazilDanzaEducación físicaConocimientoBrasilDançaEducação físicaConhecimentoBrasilThe aim of this study is to analyze the productions derived from scientific articles about dance as knowledge treated by the area of physical education, with the intention of identify its main themes of study. It is a research of quantitative approach, of the documentary type, that takes as a source the productions on dance and physical education made available in the national newspapers. Identified that the dance possesses diverse possibilities of themes of studies, but is in the education that she gains greater prominence, followed by topics that discuss about dance with possibility of movement, motor performance and physical activity.El estudio tiene como objetivo analizar las producciones oriundas de artículos científicos sobre la danza como conocimiento tratado por el área de educación física, teniendo como intención identificar sus principales temáticas de estudio. Se trata de una investigación de abordaje cuantitativo, del tipo documental, que toma como fuente las producciones sobre danza y educación física disponible en los periódicos nacionales. Se percibe que la danza tiene diversas posibilidades de temáticas de estudios, pero es en la educación que ella gana mayor destaque, seguido de las temáticas que discuten sobre danza como posibilidad de movimiento, desempeño motor y actividad física.O estudo objetiva analisar artigos científicos sobre a dança como conhecimento tratado pela área de educação física, tendo como intenção identificar as suas principais temáticas de estudo. Trata-se de pesquisa de abordagem quantiqualitativa, do tipo documental, que toma como fonte as produções sobre dança e educação física disponíveis nos periódicos nacionais. Percebe-se que a dança pode ser estudada em diversas áreas, mas é na educação que ela ganha maior destaque, seguida das temáticas que discutem dança como possibilidade de movimento, desempenho motor e atividade física.Universidade Estadual de Campinas2020-04-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660714Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20180113Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20180113Pro-Posições; v. 31 (2020): Publicação Contínua; e201801131980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660714/22752Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2020 Pró-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrasileiro, Lívia Tenorio Fragoso, Aline Renata de Farias Gehres, Adriana de Faria 2022-03-18T18:45:50Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8660714Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:45:50Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles
Producción de conocimiento sobre danza y educación física en Brasil: análisis de artículos científicos
Produção de conhecimento sobre dança e educação física no Brasil: analisando artigos científicos
title Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles
spellingShingle Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles
Brasileiro, Lívia Tenorio
Dance
Physical education
Knowledge
Brazil
Danza
Educación física
Conocimiento
Brasil
Dança
Educação física
Conhecimento
Brasil
title_short Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles
title_full Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles
title_fullStr Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles
title_full_unstemmed Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles
title_sort Knowledge production on dance and physical education in Brazil: analysis of scientific articles
author Brasileiro, Lívia Tenorio
author_facet Brasileiro, Lívia Tenorio
Fragoso, Aline Renata de Farias
Gehres, Adriana de Faria
author_role author
author2 Fragoso, Aline Renata de Farias
Gehres, Adriana de Faria
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brasileiro, Lívia Tenorio
Fragoso, Aline Renata de Farias
Gehres, Adriana de Faria
dc.subject.por.fl_str_mv Dance
Physical education
Knowledge
Brazil
Danza
Educación física
Conocimiento
Brasil
Dança
Educação física
Conhecimento
Brasil
topic Dance
Physical education
Knowledge
Brazil
Danza
Educación física
Conocimiento
Brasil
Dança
Educação física
Conhecimento
Brasil
description The aim of this study is to analyze the productions derived from scientific articles about dance as knowledge treated by the area of physical education, with the intention of identify its main themes of study. It is a research of quantitative approach, of the documentary type, that takes as a source the productions on dance and physical education made available in the national newspapers. Identified that the dance possesses diverse possibilities of themes of studies, but is in the education that she gains greater prominence, followed by topics that discuss about dance with possibility of movement, motor performance and physical activity.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-04-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660714
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660714
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660714/22752
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Pró-Posições
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Pró-Posições
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20180113
Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20180113
Pro-Posições; v. 31 (2020): Publicação Contínua; e20180113
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217189440028672