DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pizani, Juliana
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de, Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15281
Resumo: The research aimed to investigate, through of a case study, the deal of knowledge in physical education, by a high school teacher, seeking to understand the reality of the classroom has met the assumptions of the area. We use as a collection technique to observe classes and interview. The results indicate that physical education has still not legitimate in the school context, even though the law has achieved the status of curricular component, since the knowledge covered in class does not reflect satisfactorily the needs of change paradigmatic of the area. We conclude that there is still much to be done and applied as the school in relation to physical education, being the teacher most responsible for this action. Keywords: Physical Education. Education. Knowledge. Curriculum.
id UFG-4_69979e50cf5fb3ef94cfe13cb154431f
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/15281
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDYINVESTIGACIÓN DIAGNÓSTICA EN LA ESCUELA SECUNDARIA EN LA CIUDAD DE MARINGÁ: UN ESTUDIO DE CASOINVESTIGAÇÃO DIAGNÓSTICA NO ENSINO MÉDIO NA CIDADE DE MARINGÁ: UM ESTUDO DE CASOEducação FísicaEducaçãoConhecimentoCurrículo.educação físicaThe research aimed to investigate, through of a case study, the deal of knowledge in physical education, by a high school teacher, seeking to understand the reality of the classroom has met the assumptions of the area. We use as a collection technique to observe classes and interview. The results indicate that physical education has still not legitimate in the school context, even though the law has achieved the status of curricular component, since the knowledge covered in class does not reflect satisfactorily the needs of change paradigmatic of the area. We conclude that there is still much to be done and applied as the school in relation to physical education, being the teacher most responsible for this action. Keywords: Physical Education. Education. Knowledge. Curriculum. La investigación tuvo como objetivo investigar, a través de un estudio de caso, por un profesor de secundaria, la oferta de conocimientos en educación física, tratando de comprender si la realidad de las aulas ha cumplido con los supuestos de la zona. Utilizamos la observación de clases y la entrevista como técnica de recolección. Los resultados indican que la educación física aún no ha legítima en el contexto escolar, a pesar de que la ley ha alcanzado el status de los componentes curriculares, posto que los conocimientos en clase no reflejan las necesidades de cambiar los paradigmas de la zona. Llegamos a la conclusión de que todavía hay mucho por hacer en la escuela en relación a la educación física, siendo el maestro lo más responsable por esta acción. Palabras clave: La Educación Física. Educación. Conocimiento. Curriculum A pesquisa objetivou investigar o trato dos conhecimentos na educação física escolar, buscando compreender se a realidade das aulas tem atendido as premissas da área, por meio de um estudo de caso numa escola pública da cidade de Maringá. Como técnica de coleta, utilizamos a observação das aulas e entrevista realizada. Os resultados indicam que a educação física ainda não se apresenta legítima no contexto escolar, mesmo que na lei tenha conseguido o status de componente curricular, uma vez que os conhecimentos abordados nas aulas não refletem satisfatoriamente as necessidades de mudanças paradigmáticas da área. Conclui-se que ainda há muito por ser feito e aplicado na área escolar em relação à educação física, sendo o professor o maior responsável por essa ação.Universidade Federal de Goiás2012-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/1528110.5216/rpp.v15i4.15281Pensar a Prática; Vol. 15 No. 4 (2012)Pensar a Prática; v. 15 n. 4 (2012)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/15281/13111Pizani, JulianaOliveira, Amauri Aparecido Bássoli deBarbosa-Rinaldi, Ieda Parrainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:21:28Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/15281Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:46.714077Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY
INVESTIGACIÓN DIAGNÓSTICA EN LA ESCUELA SECUNDARIA EN LA CIUDAD DE MARINGÁ: UN ESTUDIO DE CASO
INVESTIGAÇÃO DIAGNÓSTICA NO ENSINO MÉDIO NA CIDADE DE MARINGÁ: UM ESTUDO DE CASO
title DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY
spellingShingle DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY
Pizani, Juliana
Educação Física
Educação
Conhecimento
Currículo.
educação física
title_short DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY
title_full DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY
title_fullStr DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY
title_full_unstemmed DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY
title_sort DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY
author Pizani, Juliana
author_facet Pizani, Juliana
Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
author_role author
author2 Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pizani, Juliana
Oliveira, Amauri Aparecido Bássoli de
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física
Educação
Conhecimento
Currículo.
educação física
topic Educação Física
Educação
Conhecimento
Currículo.
educação física
description The research aimed to investigate, through of a case study, the deal of knowledge in physical education, by a high school teacher, seeking to understand the reality of the classroom has met the assumptions of the area. We use as a collection technique to observe classes and interview. The results indicate that physical education has still not legitimate in the school context, even though the law has achieved the status of curricular component, since the knowledge covered in class does not reflect satisfactorily the needs of change paradigmatic of the area. We conclude that there is still much to be done and applied as the school in relation to physical education, being the teacher most responsible for this action. Keywords: Physical Education. Education. Knowledge. Curriculum.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15281
10.5216/rpp.v15i4.15281
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15281
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v15i4.15281
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15281/13111
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 15 No. 4 (2012)
Pensar a Prática; v. 15 n. 4 (2012)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874856692482048