Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Almeida, Eliane Maria
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Arantes da Costa, Luciane Cristina, Borges, Paulo Henrique
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069
Resumo: This is a review of the book Complete Guide to Sport Education - 2nd Edition, written by Daryl Siedentop, Peter A. Hastie, and Hans Van Der Mars and published by Human Kinetics in 2011. The book exposes the objectives and features of the Sport Education Model (SEM) and its implementation process in physical education classes. Although there it has not been translated into the Portuguese language, the book presents an important contribution to the field of physical education and the teaching of corporal contents of this discipline at school.
id UFG-4_849bc75f6547a395461d5db99ad83f8c
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/68069
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd editionModels, Educational. Physical Education. Schools. Teaching.Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza.Modelos Educacionais. Educação Física. Escola. Ensino.This is a review of the book Complete Guide to Sport Education - 2nd Edition, written by Daryl Siedentop, Peter A. Hastie, and Hans Van Der Mars and published by Human Kinetics in 2011. The book exposes the objectives and features of the Sport Education Model (SEM) and its implementation process in physical education classes. Although there it has not been translated into the Portuguese language, the book presents an important contribution to the field of physical education and the teaching of corporal contents of this discipline at school.Esta es una revisión del libro Complete Guide to Sport Education – 2nd Edition, escrita por Daryl Siedentop, Peter A. Hastie y Hans Van Der Mars y publicada por la Editora Human Kinetics en 2011. El trabajo expone los objetivos y características del Sport Education Model (SEM) y su proceso de implementación en clases de educación física. El libro revisado, a pesar de no tener una traducción al idioma portugués, presenta una contribución importante al campo de la educación física y a la enseñanza de las prácticas corporales de esa materia en la escuela. Palabras clave: Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza.Trata-se de uma resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd Edition, escrito por Daryl Siedentop, Peter A. Hastie e Hans Van Der Mars e publicado pela Editora Human Kinetics em 2011. A obra expõe os objetivos e características do Sport Education Model (SEM) e seu processo de implementação nas aulas de educação física. O livro resenhado, apesar de não possuir tradução para a língua portuguesa, apresenta importante contribuição para o campo da educação física e para o ensino das práticas corporais dessa disciplina na escola.Universidade Federal de Goiás2021-07-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069/36941Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessde Almeida, Eliane MariaArantes da Costa, Luciane CristinaBorges, Paulo Henrique 2022-03-10T13:26:59Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/68069Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:37.169506Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
title Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
spellingShingle Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
de Almeida, Eliane Maria
Models, Educational. Physical Education. Schools. Teaching.
Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza.
Modelos Educacionais. Educação Física. Escola. Ensino.
title_short Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
title_full Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
title_fullStr Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
title_full_unstemmed Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
title_sort Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
author de Almeida, Eliane Maria
author_facet de Almeida, Eliane Maria
Arantes da Costa, Luciane Cristina
Borges, Paulo Henrique
author_role author
author2 Arantes da Costa, Luciane Cristina
Borges, Paulo Henrique
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Almeida, Eliane Maria
Arantes da Costa, Luciane Cristina
Borges, Paulo Henrique
dc.subject.por.fl_str_mv Models, Educational. Physical Education. Schools. Teaching.
Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza.
Modelos Educacionais. Educação Física. Escola. Ensino.
topic Models, Educational. Physical Education. Schools. Teaching.
Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza.
Modelos Educacionais. Educação Física. Escola. Ensino.
description This is a review of the book Complete Guide to Sport Education - 2nd Edition, written by Daryl Siedentop, Peter A. Hastie, and Hans Van Der Mars and published by Human Kinetics in 2011. The book exposes the objectives and features of the Sport Education Model (SEM) and its implementation process in physical education classes. Although there it has not been translated into the Portuguese language, the book presents an important contribution to the field of physical education and the teaching of corporal contents of this discipline at school.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069/36941
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)
Pensar a Prática; v. 24 (2021)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874860121325568