Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069 |
Resumo: | This is a review of the book Complete Guide to Sport Education - 2nd Edition, written by Daryl Siedentop, Peter A. Hastie, and Hans Van Der Mars and published by Human Kinetics in 2011. The book exposes the objectives and features of the Sport Education Model (SEM) and its implementation process in physical education classes. Although there it has not been translated into the Portuguese language, the book presents an important contribution to the field of physical education and the teaching of corporal contents of this discipline at school. |
id |
UFG-4_849bc75f6547a395461d5db99ad83f8c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/68069 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd editionModels, Educational. Physical Education. Schools. Teaching.Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza.Modelos Educacionais. Educação Física. Escola. Ensino.This is a review of the book Complete Guide to Sport Education - 2nd Edition, written by Daryl Siedentop, Peter A. Hastie, and Hans Van Der Mars and published by Human Kinetics in 2011. The book exposes the objectives and features of the Sport Education Model (SEM) and its implementation process in physical education classes. Although there it has not been translated into the Portuguese language, the book presents an important contribution to the field of physical education and the teaching of corporal contents of this discipline at school.Esta es una revisión del libro Complete Guide to Sport Education – 2nd Edition, escrita por Daryl Siedentop, Peter A. Hastie y Hans Van Der Mars y publicada por la Editora Human Kinetics en 2011. El trabajo expone los objetivos y características del Sport Education Model (SEM) y su proceso de implementación en clases de educación física. El libro revisado, a pesar de no tener una traducción al idioma portugués, presenta una contribución importante al campo de la educación física y a la enseñanza de las prácticas corporales de esa materia en la escuela. Palabras clave: Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza.Trata-se de uma resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd Edition, escrito por Daryl Siedentop, Peter A. Hastie e Hans Van Der Mars e publicado pela Editora Human Kinetics em 2011. A obra expõe os objetivos e características do Sport Education Model (SEM) e seu processo de implementação nas aulas de educação física. O livro resenhado, apesar de não possuir tradução para a língua portuguesa, apresenta importante contribuição para o campo da educação física e para o ensino das práticas corporais dessa disciplina na escola.Universidade Federal de Goiás2021-07-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069/36941Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessde Almeida, Eliane MariaArantes da Costa, Luciane CristinaBorges, Paulo Henrique 2022-03-10T13:26:59Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/68069Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oaipensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2022-03-10T13:26:59Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition |
title |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition |
spellingShingle |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition de Almeida, Eliane Maria Models, Educational. Physical Education. Schools. Teaching. Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza. Modelos Educacionais. Educação Física. Escola. Ensino. |
title_short |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition |
title_full |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition |
title_fullStr |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition |
title_full_unstemmed |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition |
title_sort |
Resenha do livro Complete Guide to Sport Education – 2nd edition |
author |
de Almeida, Eliane Maria |
author_facet |
de Almeida, Eliane Maria Arantes da Costa, Luciane Cristina Borges, Paulo Henrique |
author_role |
author |
author2 |
Arantes da Costa, Luciane Cristina Borges, Paulo Henrique |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Almeida, Eliane Maria Arantes da Costa, Luciane Cristina Borges, Paulo Henrique |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Models, Educational. Physical Education. Schools. Teaching. Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza. Modelos Educacionais. Educação Física. Escola. Ensino. |
topic |
Models, Educational. Physical Education. Schools. Teaching. Modelos Educacionales. Educación y Entrenamiento Físico. Instituiciones Académicas. Enseñanza. Modelos Educacionais. Educação Física. Escola. Ensino. |
description |
This is a review of the book Complete Guide to Sport Education - 2nd Edition, written by Daryl Siedentop, Peter A. Hastie, and Hans Van Der Mars and published by Human Kinetics in 2011. The book exposes the objectives and features of the Sport Education Model (SEM) and its implementation process in physical education classes. Although there it has not been translated into the Portuguese language, the book presents an important contribution to the field of physical education and the teaching of corporal contents of this discipline at school. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/68069/36941 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 24 (2021) Pensar a Prática; v. 24 (2021) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
pensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1825947865325764608 |