Course Reform in Physical Education B.A Programs:
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/171 |
Resumo: | The aim of this article is to analize the new National Syllabus Guidelines for Higher Education and, more specifically, the new process of course reform designed for Physical Education B.A programs. As such, this article aims at contributing to the debate over those guidelines in the context of course reform for these courses, from the starting point of the representations of public school teachers which are related to their knowledge and skills, their initial education, and their professional performance. KEYWORDS: public policies – National Syllabus Guidelines – course syllabus theory – physical education – teacher education |
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Course Reform in Physical Education B.A Programs:Reforma Curricular de los Cursos de Formácion en Educácion Física: contribuicones de los profesores de las redes públicas de enseñanzaREFORMA CURRICULAR DOS CURSOS DE LICENCIATURA EM EDUCAÇÃO FÍSICA: CONTRIBUIÇÕES DOS PROFESSORES DAS REDES PÚBLICAS DE ENSINOThe aim of this article is to analize the new National Syllabus Guidelines for Higher Education and, more specifically, the new process of course reform designed for Physical Education B.A programs. As such, this article aims at contributing to the debate over those guidelines in the context of course reform for these courses, from the starting point of the representations of public school teachers which are related to their knowledge and skills, their initial education, and their professional performance. KEYWORDS: public policies – National Syllabus Guidelines – course syllabus theory – physical education – teacher educationEl objetivo del este artículo es analisar las nuevas Directrizes Curriculares Nacionales, especialmente, el estudio del proceso de reforma curricular promovido para los cursos de formácion en Educácion Física, asi como contribuir para el debate sobre tales directrizes en el contexto de la reforma de los cursos de licenciatura, a partir del estudio de las representaciones de profesores de las redes públicas de enseñanza, relacionadas con sus saberes a respecto de su formação inicial y de su exercício profissional. PALABRAS-CLAVE: políticas públicas – Directrizes Curriculares – teoria del currículo – educación física – formación de professoresO objetivo deste artigo é analisar as novas Diretrizes Curriculares Nacionais para o Ensino Superior, especialmente, o estudo do processo de reforma curricular promovido para os cursos de Licenciatura em Educação Física. Assim, pretende-se contribuir para o debate sobre tais diretrizes no contexto da reforma desses cursos, a partir do estudo das representações de professores das redes públicas de ensino, relacionadas com seus saberes, a respeito de sua formação inicial e do seu exercício profissional. PALAVRAS-CHAVE: políticas públicas – Diretrizes Curriculares Nacionais – teoria de currículo – educação física – formação de professoresUniversidade Federal de Goiás2006-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por parestext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/17110.5216/rpp.v9i2.171Pensar a Prática; Vol. 9 No. 2 (2006); 231- 248Pensar a Prática; v. 9 n. 2 (2006); 231- 2481980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/171/1464https://revistas.ufg.br/fef/article/view/171/158Humberto Muñoz, Gabrieldos Reis Silva, Régis HenriqueSoares Alves, TiagoBarbosa Santos, DanielleFernandes Bertoldi, Ana Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:14:18Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/171Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:29.776107Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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