MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva Monteiro, Letícia de Castro
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Castillo Velásquez, Fátima Solange, Salles da Silva, Ana Paula
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/39153
Resumo: The purpose of this research is to conduct a systematic review of scientific papers produced on Movement Electronic Games, pointing their uses to the field of Physical Education. The surveys have indicated the use of Motion Electronic Games as an intervention instrument in the field of rehabilitation, health promotion and teaching practice. It appears also as pedagogical content in physical education. The studies do not point the meanings attributed by users other than those related to health.
id UFG-4_ee965343930578bd51394a8a26914084
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/39153
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEWJUEGOS ELECTRÓNICOS DE MOVIMIENTO Y EDUCACIÓN FÍSICA: UNA REVISIÓN SISTEMÁTICAJOGOS ELETRÔNICOS DE MOVIMENTO E EDUCAÇÃO FÍSICA: UMA REVISÃO SISTEMÁTICAVideo GamesPhysical EducationEducationHealth.Juegos de VideoEducación FísicaEducaciónSalud.Jogos de VídeoEducação FísicaEducaçãoSaúde.The purpose of this research is to conduct a systematic review of scientific papers produced on Movement Electronic Games, pointing their uses to the field of Physical Education. The surveys have indicated the use of Motion Electronic Games as an intervention instrument in the field of rehabilitation, health promotion and teaching practice. It appears also as pedagogical content in physical education. The studies do not point the meanings attributed by users other than those related to health.La meta de esta pesquisa es realizar una revisión sistemática de los artículos científicos producidos sobre Juegos Electrónicos de Movimiento, apuntando sus usos para el campo de la Educación Física. Las pesquisas encontradas indican el uso de los Juegos Electrónicos de Movimiento como herramienta de intervencíon en el campo de la reabilitacíon, de la promoción de la salud e da la práctica pedagógica. Aparece también como contenido pedagógico en la Educación Física Escolar. Los estudos realizados no apuntan los sentidos atribuidos por los usuários para mas allá de aquellos relacionados a la salud.O objetivo desta pesquisa é realizar uma revisão sistemática dos artigos científicos produzidos sobre Jogos Eletrônicos de Movimento, apontando seus usos para o campo da Educação Física. As pesquisas encontradas indicam o uso dos Jogos Eletrônicos de Movimento como instrumento de intervenção no campo da reabilitação, da promoção da saúde e da prática pedagógica. Aparece também enquanto conteúdo pedagógico na Educação Física Escolar. Os estudos realizados não apontam os sentidos atribuídos pelos usuários para além daqueles relacionados à saúde.Universidade Federal de Goiás2016-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de LiteraturaRevisão de Literaturaavaliado por paresRevisão de Literaturaapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/3915310.5216/rpp.v19i2.39153Pensar a Prática; Vol. 19 No. 2 (2016)Pensar a Prática; v. 19 n. 2 (2016)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/39153/pdfSilva Monteiro, Letícia de CastroCastillo Velásquez, Fátima SolangeSalles da Silva, Ana Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-12T16:34:08Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/39153Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:09.493312Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
JUEGOS ELECTRÓNICOS DE MOVIMIENTO Y EDUCACIÓN FÍSICA: UNA REVISIÓN SISTEMÁTICA
JOGOS ELETRÔNICOS DE MOVIMENTO E EDUCAÇÃO FÍSICA: UMA REVISÃO SISTEMÁTICA
title MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
spellingShingle MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
Silva Monteiro, Letícia de Castro
Video Games
Physical Education
Education
Health.
Juegos de Video
Educación Física
Educación
Salud.
Jogos de Vídeo
Educação Física
Educação
Saúde.
title_short MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
title_full MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
title_fullStr MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
title_full_unstemmed MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
title_sort MOVEMENT ELECTRONIC GAMES AND PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
author Silva Monteiro, Letícia de Castro
author_facet Silva Monteiro, Letícia de Castro
Castillo Velásquez, Fátima Solange
Salles da Silva, Ana Paula
author_role author
author2 Castillo Velásquez, Fátima Solange
Salles da Silva, Ana Paula
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva Monteiro, Letícia de Castro
Castillo Velásquez, Fátima Solange
Salles da Silva, Ana Paula
dc.subject.por.fl_str_mv Video Games
Physical Education
Education
Health.
Juegos de Video
Educación Física
Educación
Salud.
Jogos de Vídeo
Educação Física
Educação
Saúde.
topic Video Games
Physical Education
Education
Health.
Juegos de Video
Educación Física
Educación
Salud.
Jogos de Vídeo
Educação Física
Educação
Saúde.
description The purpose of this research is to conduct a systematic review of scientific papers produced on Movement Electronic Games, pointing their uses to the field of Physical Education. The surveys have indicated the use of Motion Electronic Games as an intervention instrument in the field of rehabilitation, health promotion and teaching practice. It appears also as pedagogical content in physical education. The studies do not point the meanings attributed by users other than those related to health.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Revisão de Literatura
Revisão de Literatura
avaliado por pares
Revisão de Literatura
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/39153
10.5216/rpp.v19i2.39153
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/39153
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v19i2.39153
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/39153/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 19 No. 2 (2016)
Pensar a Prática; v. 19 n. 2 (2016)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874858324066304