Technologies and remote work in pandemic times:

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Jesus Teixeira, Cristina
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Campos Ferreira, Weberson, Neves Fraz, Joeanne, Eustáquio Moreira, Geraldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Devir Educação
Texto Completo: https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402
Resumo: This article aimed to verify whether the technological tools used in the development of remote teaching by mathematics teachers have been adequate to the current needs and what are the difficulties regarding the technology used in the teaching process. The qualitative research with exploratory design had as participants 42 teachers from public schools in the Federal District who answered an open-ended questionnaire with three questions. The results show us that teachers point out technical, pedagogical and social difficulties, but recognize the possibilities of using digital information and communication technologies and the need for continuing education.
id UFLA-6_9babefb1f43c42ed4062df2d5d1fcd86
oai_identifier_str oai:devireducacao.ded.ufla.br:article/402
network_acronym_str UFLA-6
network_name_str Devir Educação
repository_id_str
spelling Technologies and remote work in pandemic times:Tecnologías y trabajo a distancia en tiempos de pandemiaTecnologias e trabalho remoto em tempos de pandemia: concepções, desafios e perspectivas de professores que ensinam matemáticaPandemia; Ensino Remoto; Tecnologias; Professores; Matemática.Pandemic; Remoto learning; Technologies; Teachers; Mathematics.Pandemia; Aprendizaje a distancia; Tecnologías; Profesores; Matemáticas.This article aimed to verify whether the technological tools used in the development of remote teaching by mathematics teachers have been adequate to the current needs and what are the difficulties regarding the technology used in the teaching process. The qualitative research with exploratory design had as participants 42 teachers from public schools in the Federal District who answered an open-ended questionnaire with three questions. The results show us that teachers point out technical, pedagogical and social difficulties, but recognize the possibilities of using digital information and communication technologies and the need for continuing education.Este artículo tuvo como objetivo verificar si las herramientas tecnológicas utilizadas en el desarrollo de la enseñanza a distancia por parte de los profesores que enseñan matemáticas han sido adecuadas a las necesidades actuales y cuáles son las dificultades en cuanto a la tecnología utilizada en el proceso de enseñanza. La investigación cualitativa de carácter exploratorio tuvo como participantes a 42 profesores de escuelas públicas del Distrito Federal que respondieron a un cuestionario con tres preguntas abiertas. Los resultados nos muestran que los profesores señalan dificultades técnicas, pedagógicas y sociales, pero reconocen las posibilidades de utilizar las tecnologías digitales de la información y la comunicación en sus clases y la necesidad de una formación continua.Este artigo teve como objetivo verificar se as ferramentas tecnológicas utilizadas no desenvolvimento do ensino remoto pelos/as professores/as que ensinam matemática têm se mostrado adequadas frente às necessidades atuais e quais as dificuldades em relação à tecnologia despendida no processo de ensino. A pesquisa qualitativa de cunho exploratório teve como participantes 42 professores/as de escolas públicas do Distrito Federal que responderam a um questionário contendo quatro perguntas. Os resultados nos mostram que os/as docentes apontam dificuldades de ordem técnica, pedagógica e social, mas reconhecem as possibilidades do uso de tecnologias digitais de informação e comunicação em suas aulas e a necessidade da formação continuada.EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS2021-09-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdftext/htmlhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/40210.30905/rde.v0i0.402Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-1402526-849X10.30905/rde.v0i0reponame:Devir Educaçãoinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAporhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402/205https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402/264Copyright (c) 2021 Devir Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Jesus Teixeira, CristinaCampos Ferreira, WebersonNeves Fraz, Joeanne Eustáquio Moreira, Geraldo2023-12-31T14:04:30Zoai:devireducacao.ded.ufla.br:article/402Revistahttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIRPUBhttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/oaidalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com||2526-849X2526-849Xopendoar:2023-12-31T14:04:30Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Technologies and remote work in pandemic times:
Tecnologías y trabajo a distancia en tiempos de pandemia
Tecnologias e trabalho remoto em tempos de pandemia: concepções, desafios e perspectivas de professores que ensinam matemática
title Technologies and remote work in pandemic times:
spellingShingle Technologies and remote work in pandemic times:
de Jesus Teixeira, Cristina
Pandemia; Ensino Remoto; Tecnologias; Professores; Matemática.
Pandemic; Remoto learning; Technologies; Teachers; Mathematics.
Pandemia; Aprendizaje a distancia; Tecnologías; Profesores; Matemáticas.
title_short Technologies and remote work in pandemic times:
title_full Technologies and remote work in pandemic times:
title_fullStr Technologies and remote work in pandemic times:
title_full_unstemmed Technologies and remote work in pandemic times:
title_sort Technologies and remote work in pandemic times:
author de Jesus Teixeira, Cristina
author_facet de Jesus Teixeira, Cristina
Campos Ferreira, Weberson
Neves Fraz, Joeanne
Eustáquio Moreira, Geraldo
author_role author
author2 Campos Ferreira, Weberson
Neves Fraz, Joeanne
Eustáquio Moreira, Geraldo
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Jesus Teixeira, Cristina
Campos Ferreira, Weberson
Neves Fraz, Joeanne
Eustáquio Moreira, Geraldo
dc.subject.por.fl_str_mv Pandemia; Ensino Remoto; Tecnologias; Professores; Matemática.
Pandemic; Remoto learning; Technologies; Teachers; Mathematics.
Pandemia; Aprendizaje a distancia; Tecnologías; Profesores; Matemáticas.
topic Pandemia; Ensino Remoto; Tecnologias; Professores; Matemática.
Pandemic; Remoto learning; Technologies; Teachers; Mathematics.
Pandemia; Aprendizaje a distancia; Tecnologías; Profesores; Matemáticas.
description This article aimed to verify whether the technological tools used in the development of remote teaching by mathematics teachers have been adequate to the current needs and what are the difficulties regarding the technology used in the teaching process. The qualitative research with exploratory design had as participants 42 teachers from public schools in the Federal District who answered an open-ended questionnaire with three questions. The results show us that teachers point out technical, pedagogical and social difficulties, but recognize the possibilities of using digital information and communication technologies and the need for continuing education.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402
10.30905/rde.v0i0.402
url https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402
identifier_str_mv 10.30905/rde.v0i0.402
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402/205
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402/264
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Devir Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Devir Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS
publisher.none.fl_str_mv EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS
dc.source.none.fl_str_mv Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140
Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140
Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140
Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140
2526-849X
10.30905/rde.v0i0
reponame:Devir Educação
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Devir Educação
collection Devir Educação
repository.name.fl_str_mv Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv dalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com||
_version_ 1797053375094718464