Technologies and remote work in pandemic times:
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Devir Educação |
Texto Completo: | https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402 |
Resumo: | This article aimed to verify whether the technological tools used in the development of remote teaching by mathematics teachers have been adequate to the current needs and what are the difficulties regarding the technology used in the teaching process. The qualitative research with exploratory design had as participants 42 teachers from public schools in the Federal District who answered an open-ended questionnaire with three questions. The results show us that teachers point out technical, pedagogical and social difficulties, but recognize the possibilities of using digital information and communication technologies and the need for continuing education. |
id |
UFLA-6_9babefb1f43c42ed4062df2d5d1fcd86 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:devireducacao.ded.ufla.br:article/402 |
network_acronym_str |
UFLA-6 |
network_name_str |
Devir Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Technologies and remote work in pandemic times:Tecnologías y trabajo a distancia en tiempos de pandemiaTecnologias e trabalho remoto em tempos de pandemia: concepções, desafios e perspectivas de professores que ensinam matemáticaPandemia; Ensino Remoto; Tecnologias; Professores; Matemática.Pandemic; Remoto learning; Technologies; Teachers; Mathematics.Pandemia; Aprendizaje a distancia; Tecnologías; Profesores; Matemáticas.This article aimed to verify whether the technological tools used in the development of remote teaching by mathematics teachers have been adequate to the current needs and what are the difficulties regarding the technology used in the teaching process. The qualitative research with exploratory design had as participants 42 teachers from public schools in the Federal District who answered an open-ended questionnaire with three questions. The results show us that teachers point out technical, pedagogical and social difficulties, but recognize the possibilities of using digital information and communication technologies and the need for continuing education.Este artículo tuvo como objetivo verificar si las herramientas tecnológicas utilizadas en el desarrollo de la enseñanza a distancia por parte de los profesores que enseñan matemáticas han sido adecuadas a las necesidades actuales y cuáles son las dificultades en cuanto a la tecnología utilizada en el proceso de enseñanza. La investigación cualitativa de carácter exploratorio tuvo como participantes a 42 profesores de escuelas públicas del Distrito Federal que respondieron a un cuestionario con tres preguntas abiertas. Los resultados nos muestran que los profesores señalan dificultades técnicas, pedagógicas y sociales, pero reconocen las posibilidades de utilizar las tecnologías digitales de la información y la comunicación en sus clases y la necesidad de una formación continua.Este artigo teve como objetivo verificar se as ferramentas tecnológicas utilizadas no desenvolvimento do ensino remoto pelos/as professores/as que ensinam matemática têm se mostrado adequadas frente às necessidades atuais e quais as dificuldades em relação à tecnologia despendida no processo de ensino. A pesquisa qualitativa de cunho exploratório teve como participantes 42 professores/as de escolas públicas do Distrito Federal que responderam a um questionário contendo quatro perguntas. Os resultados nos mostram que os/as docentes apontam dificuldades de ordem técnica, pedagógica e social, mas reconhecem as possibilidades do uso de tecnologias digitais de informação e comunicação em suas aulas e a necessidade da formação continuada.EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS2021-09-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdftext/htmlhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/40210.30905/rde.v0i0.402Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-1402526-849X10.30905/rde.v0i0reponame:Devir Educaçãoinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAporhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402/205https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402/264Copyright (c) 2021 Devir Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Jesus Teixeira, CristinaCampos Ferreira, WebersonNeves Fraz, Joeanne Eustáquio Moreira, Geraldo2023-12-31T14:04:30Zoai:devireducacao.ded.ufla.br:article/402Revistahttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIRPUBhttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/oaidalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com||2526-849X2526-849Xopendoar:2023-12-31T14:04:30Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Technologies and remote work in pandemic times: Tecnologías y trabajo a distancia en tiempos de pandemia Tecnologias e trabalho remoto em tempos de pandemia: concepções, desafios e perspectivas de professores que ensinam matemática |
title |
Technologies and remote work in pandemic times: |
spellingShingle |
Technologies and remote work in pandemic times: de Jesus Teixeira, Cristina Pandemia; Ensino Remoto; Tecnologias; Professores; Matemática. Pandemic; Remoto learning; Technologies; Teachers; Mathematics. Pandemia; Aprendizaje a distancia; Tecnologías; Profesores; Matemáticas. |
title_short |
Technologies and remote work in pandemic times: |
title_full |
Technologies and remote work in pandemic times: |
title_fullStr |
Technologies and remote work in pandemic times: |
title_full_unstemmed |
Technologies and remote work in pandemic times: |
title_sort |
Technologies and remote work in pandemic times: |
author |
de Jesus Teixeira, Cristina |
author_facet |
de Jesus Teixeira, Cristina Campos Ferreira, Weberson Neves Fraz, Joeanne Eustáquio Moreira, Geraldo |
author_role |
author |
author2 |
Campos Ferreira, Weberson Neves Fraz, Joeanne Eustáquio Moreira, Geraldo |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Jesus Teixeira, Cristina Campos Ferreira, Weberson Neves Fraz, Joeanne Eustáquio Moreira, Geraldo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pandemia; Ensino Remoto; Tecnologias; Professores; Matemática. Pandemic; Remoto learning; Technologies; Teachers; Mathematics. Pandemia; Aprendizaje a distancia; Tecnologías; Profesores; Matemáticas. |
topic |
Pandemia; Ensino Remoto; Tecnologias; Professores; Matemática. Pandemic; Remoto learning; Technologies; Teachers; Mathematics. Pandemia; Aprendizaje a distancia; Tecnologías; Profesores; Matemáticas. |
description |
This article aimed to verify whether the technological tools used in the development of remote teaching by mathematics teachers have been adequate to the current needs and what are the difficulties regarding the technology used in the teaching process. The qualitative research with exploratory design had as participants 42 teachers from public schools in the Federal District who answered an open-ended questionnaire with three questions. The results show us that teachers point out technical, pedagogical and social difficulties, but recognize the possibilities of using digital information and communication technologies and the need for continuing education. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402 10.30905/rde.v0i0.402 |
url |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402 |
identifier_str_mv |
10.30905/rde.v0i0.402 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402/205 https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/402/264 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Devir Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Devir Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140 Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140 Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140 Devir Educação; 2021: DEVIR EDUCAÇÃO - EDIÇÃO ESPECIAL; 118-140 2526-849X 10.30905/rde.v0i0 reponame:Devir Educação instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Devir Educação |
collection |
Devir Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
dalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com|| |
_version_ |
1797053375094718464 |