O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/5182 |
Resumo: | In recent times, companies are recognizing the true benefits from global computer network. Among the specific tools that has stood remarkably are the so-called search engines. The objective of this research is to analyze the business model applied to a Google company, considering the selection of ads and your pages. The work was carried out research, applied on the basis of literature and documents to analyze the use of Google AdWords. It should be noted that only a few companies that make use of advertising via the Internet, specifically Google Adwords, leaving aside a great marketing tool for the Internet, simple to use, efficient and low cost. |
id |
UFLA_5f41eccbdb7fd81db7a51a39c4e74ea4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/5182 |
network_acronym_str |
UFLA |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFLA |
repository_id_str |
|
spelling |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwordsGoogleAdWordsModelo de negócioPageRankBusiness modelIn recent times, companies are recognizing the true benefits from global computer network. Among the specific tools that has stood remarkably are the so-called search engines. The objective of this research is to analyze the business model applied to a Google company, considering the selection of ads and your pages. The work was carried out research, applied on the basis of literature and documents to analyze the use of Google AdWords. It should be noted that only a few companies that make use of advertising via the Internet, specifically Google Adwords, leaving aside a great marketing tool for the Internet, simple to use, efficient and low cost.Em tempos recentes, as empresas estão reconhecendo os verdadeiros benefícios proporcionados pela rede mundial de computadores. Dentre as ferramentas específicas que notavelmente tem se destacado estão as denominadas ferramentas de busca. O objetivo da presente pesquisa é analisar o modelo de negócio Google aplicado a uma empresa, considerando anúncios e seleção de suas páginas. Para tanto, foi realizada uma pesquisa, aplicada, com base bibliográfica e documental, para analisar o uso do Google AdWords. Cabe observar que são poucas as empresas que se utilizam da propaganda via internet, especificamente do Google Adwords, deixando de lado uma excelente ferramenta de propaganda para a internet, de simples uso, eficiente e de baixo custo.Zambalde, André LuizCorreia, Luiz Henrique AndradeSouza, Reginaldo Ferreira deBortolin, Ricardo Soares2015-03-17T13:11:07Z2015-03-17T13:11:07Z2015-03-17info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfBORTOLIN, R. S. O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords. 2009. 56 p. Monografia (Graduação em Ciência da Computação) – Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2009.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/5182info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLA2018-10-09T18:57:27Zoai:localhost:1/5182Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2018-10-09T18:57:27Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords |
title |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords |
spellingShingle |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords Bortolin, Ricardo Soares AdWords Modelo de negócio PageRank Business model |
title_short |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords |
title_full |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords |
title_fullStr |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords |
title_full_unstemmed |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords |
title_sort |
O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords |
author |
Bortolin, Ricardo Soares |
author_facet |
Bortolin, Ricardo Soares |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Zambalde, André Luiz Correia, Luiz Henrique Andrade Souza, Reginaldo Ferreira de |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bortolin, Ricardo Soares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Google AdWords Modelo de negócio PageRank Business model |
topic |
Google AdWords Modelo de negócio PageRank Business model |
description |
In recent times, companies are recognizing the true benefits from global computer network. Among the specific tools that has stood remarkably are the so-called search engines. The objective of this research is to analyze the business model applied to a Google company, considering the selection of ads and your pages. The work was carried out research, applied on the basis of literature and documents to analyze the use of Google AdWords. It should be noted that only a few companies that make use of advertising via the Internet, specifically Google Adwords, leaving aside a great marketing tool for the Internet, simple to use, efficient and low cost. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-03-17T13:11:07Z 2015-03-17T13:11:07Z 2015-03-17 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
BORTOLIN, R. S. O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords. 2009. 56 p. Monografia (Graduação em Ciência da Computação) – Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2009. http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/5182 |
identifier_str_mv |
BORTOLIN, R. S. O modelo de negócio google: estudo de caso sobre o google adwords. 2009. 56 p. Monografia (Graduação em Ciência da Computação) – Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2009. |
url |
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/5182 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFLA instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFLA |
collection |
Repositório Institucional da UFLA |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br |
_version_ |
1815439299471998976 |