JORNADA DE CONSUMO NO MERCADO EDUCACIONAL PRIVADO: Proposta de estratégias de Comunicação Mercadológica para a Instituição de Ensino Superior Centro Universitário UNDB.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: SILVA, Nathalia Cristina Ramos Araújo e
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFMA
Texto Completo: https://tedebc.ufma.br/jspui/handle/tede/tede/3437
Resumo: This study aims to present the consumption journey in the private higher education market of São Luís/MA, based on bibliographic survey and analysis of the profile and interests ofstudents who access higher education, understanding their criteria of choice, needs and motivations. As a result of the research, we propose a handbook with Marketing Communication strategies for a private educational institution - UNDB University Center - to improve the institution's relationship with its public. The research is justified both by the social relevance of private education for the development of the country, and by the necessity that institutions have to better understand the behavior of their consumers and the indicators that guide the choice of the potential student. The study is based on theoretical contributions about the expansion of private higher education, educational trends, consumer behavior and student consumption trends. For this study's methodology, we opted for the qualitative method for the development of an exploratory-descriptive research, which involves literature review, questionnaire application with high school students and observation of newcomers to higher education at UNDB University Center.
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Dissertação( Programa de Pós-Graduação em Comunicação-Mestrado-Profissional/PPGCOM) - Universidade Federal do Maranhão, São Luís, 2021.https://tedebc.ufma.br/jspui/handle/tede/tede/3437This study aims to present the consumption journey in the private higher education market of São Luís/MA, based on bibliographic survey and analysis of the profile and interests ofstudents who access higher education, understanding their criteria of choice, needs and motivations. As a result of the research, we propose a handbook with Marketing Communication strategies for a private educational institution - UNDB University Center - to improve the institution's relationship with its public. The research is justified both by the social relevance of private education for the development of the country, and by the necessity that institutions have to better understand the behavior of their consumers and the indicators that guide the choice of the potential student. The study is based on theoretical contributions about the expansion of private higher education, educational trends, consumer behavior and student consumption trends. For this study's methodology, we opted for the qualitative method for the development of an exploratory-descriptive research, which involves literature review, questionnaire application with high school students and observation of newcomers to higher education at UNDB University Center.Este estudo tem como objetivo apresentar a jornada de consumo no mercado da educação superior privada de São Luís/MA, com base em levantamento bibliográfico e na análise do perfil e interesses dos estudantes que acessam o ensino superior, entendendo os seus critérios de escolha, necessidades e motivações. Com a investigação, propomos um manual com estratégias de Comunicação Mercadológica para uma instituição de ensino da rede particular – o Centro Universitário UNDB – para a melhoria do relacionamento da instituição com seus públicos. A pesquisa justifica-se tanto pela relevância social da educação privada para o desenvolvimento do país, quanto pela necessidade que as instituições têm de conhecer melhor o comportamento do seu consumidor e os marcadores que orientam a escolha do potencial aluno. O trabalho utilizou aporte teórico sobre a expansão do Ensino Superior Privado, tendências para a área educacional, comportamento do consumidor e tendências de consumo dos estudantes. Para a metodologia, optamos pelo método qualitativo para o desenvolvimento de uma pesquisa exploratória-descritiva, que envolveu análise bibliográfica, aplicação de questionários com estudantes do Ensino Médio e observação de ingressantes do ensino superior no Centro Universitário UNDB.Submitted by Maria Aparecida (cidazen@gmail.com) on 2022-01-05T16:02:35Z No. of bitstreams: 1 Nathalia Ramos.pdf: 60585267 bytes, checksum: d1ce292df59ce3fb09239fbc333084ec (MD5)Made available in DSpace on 2022-01-05T16:02:36Z (GMT). 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