The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bernardo Silva, Matheus
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalho & Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873
Resumo: The present thesis aims to understand the possible object of knowledge of school physical education from the perspective of historical-critical pedagogy. It is a theoretical-bibliographic research, whose problem is thus established: which analytical categories, based on historical-critical pedagogy, can contribute to the identification and understanding of the object of knowledge of physical education in school?
id UFMG-23_5080f1dec3f1013d4c89c945350174d3
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/9873
network_acronym_str UFMG-23
network_name_str Trabalho & Educação (Online)
repository_id_str
spelling The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogyO OBJETO DE CONHECIMENTO DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR NA PERSPECTIVA DA PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA EpistemologiaPedagogia Histórico-CríticaEducação EscolarEducação Física EscolarEpistemologiaEpistemologyHistorical-Critical PedagogySchoolingPhysical School EducationThe present thesis aims to understand the possible object of knowledge of school physical education from the perspective of historical-critical pedagogy. It is a theoretical-bibliographic research, whose problem is thus established: which analytical categories, based on historical-critical pedagogy, can contribute to the identification and understanding of the object of knowledge of physical education in school?A presente pesquisa tem como objetivo compreender o possível objeto de conhecimento da educação física escolar na perspectiva da pedagogia histórico-crítica. Trata-se de uma pesquisa teórico-bibliográfica, cujo problema está assim estabelecido: quais categorias analíticas, fundamentadas a partir da pedagogia histórico-crítica, podem contribuir para a identificação e compreensão do objeto de conhecimento da educação física escolar?Universidade Federal de Minas Gerais2019-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa bibliográficaapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873Trabalho & Educação; Vol. 28 No. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270Trabalho & Educação; Vol. 28 Núm. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270Trabalho & Educação; Vol. 28 No 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270Trabalho & Educação; v. 28 n. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-2702238-037X1516-9537reponame:Trabalho & Educação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873/9942https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873/12873Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537info:eu-repo/semantics/openAccessBernardo Silva, Matheus2020-08-27T01:56:33Zoai:periodicos.ufmg.br:article/9873Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/oaiassinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com2238-037X1516-9537opendoar:2020-08-27T01:56:33Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
O OBJETO DE CONHECIMENTO DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR NA PERSPECTIVA DA PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA
title The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
spellingShingle The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
Bernardo Silva, Matheus
Epistemologia
Pedagogia Histórico-Crítica
Educação Escolar
Educação Física Escolar
Epistemologia
Epistemology
Historical-Critical Pedagogy
Schooling
Physical School Education
title_short The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
title_full The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
title_fullStr The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
title_full_unstemmed The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
title_sort The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
author Bernardo Silva, Matheus
author_facet Bernardo Silva, Matheus
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bernardo Silva, Matheus
dc.subject.por.fl_str_mv Epistemologia
Pedagogia Histórico-Crítica
Educação Escolar
Educação Física Escolar
Epistemologia
Epistemology
Historical-Critical Pedagogy
Schooling
Physical School Education
topic Epistemologia
Pedagogia Histórico-Crítica
Educação Escolar
Educação Física Escolar
Epistemologia
Epistemology
Historical-Critical Pedagogy
Schooling
Physical School Education
description The present thesis aims to understand the possible object of knowledge of school physical education from the perspective of historical-critical pedagogy. It is a theoretical-bibliographic research, whose problem is thus established: which analytical categories, based on historical-critical pedagogy, can contribute to the identification and understanding of the object of knowledge of physical education in school?
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-02-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa bibliográfica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873/9942
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873/12873
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv Trabalho & Educação; Vol. 28 No. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270
Trabalho & Educação; Vol. 28 Núm. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270
Trabalho & Educação; Vol. 28 No 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270
Trabalho & Educação; v. 28 n. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270
2238-037X
1516-9537
reponame:Trabalho & Educação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Trabalho & Educação (Online)
collection Trabalho & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv assinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com
_version_ 1797220514706489344