The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalho & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873 |
Resumo: | The present thesis aims to understand the possible object of knowledge of school physical education from the perspective of historical-critical pedagogy. It is a theoretical-bibliographic research, whose problem is thus established: which analytical categories, based on historical-critical pedagogy, can contribute to the identification and understanding of the object of knowledge of physical education in school? |
id |
UFMG-23_5080f1dec3f1013d4c89c945350174d3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/9873 |
network_acronym_str |
UFMG-23 |
network_name_str |
Trabalho & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogyO OBJETO DE CONHECIMENTO DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR NA PERSPECTIVA DA PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA EpistemologiaPedagogia Histórico-CríticaEducação EscolarEducação Física EscolarEpistemologiaEpistemologyHistorical-Critical PedagogySchoolingPhysical School EducationThe present thesis aims to understand the possible object of knowledge of school physical education from the perspective of historical-critical pedagogy. It is a theoretical-bibliographic research, whose problem is thus established: which analytical categories, based on historical-critical pedagogy, can contribute to the identification and understanding of the object of knowledge of physical education in school?A presente pesquisa tem como objetivo compreender o possível objeto de conhecimento da educação física escolar na perspectiva da pedagogia histórico-crítica. Trata-se de uma pesquisa teórico-bibliográfica, cujo problema está assim estabelecido: quais categorias analíticas, fundamentadas a partir da pedagogia histórico-crítica, podem contribuir para a identificação e compreensão do objeto de conhecimento da educação física escolar?Universidade Federal de Minas Gerais2019-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa bibliográficaapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873Trabalho & Educação; Vol. 28 No. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270Trabalho & Educação; Vol. 28 Núm. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270Trabalho & Educação; Vol. 28 No 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270Trabalho & Educação; v. 28 n. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-2702238-037X1516-9537reponame:Trabalho & Educação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873/9942https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873/12873Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537info:eu-repo/semantics/openAccessBernardo Silva, Matheus2020-08-27T01:56:33Zoai:periodicos.ufmg.br:article/9873Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/oaiassinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com2238-037X1516-9537opendoar:2020-08-27T01:56:33Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy O OBJETO DE CONHECIMENTO DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR NA PERSPECTIVA DA PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA |
title |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy |
spellingShingle |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy Bernardo Silva, Matheus Epistemologia Pedagogia Histórico-Crítica Educação Escolar Educação Física Escolar Epistemologia Epistemology Historical-Critical Pedagogy Schooling Physical School Education |
title_short |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy |
title_full |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy |
title_fullStr |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy |
title_full_unstemmed |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy |
title_sort |
The object of knowledge of school physical education in the perspective of historical- critical pedagogy |
author |
Bernardo Silva, Matheus |
author_facet |
Bernardo Silva, Matheus |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bernardo Silva, Matheus |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Epistemologia Pedagogia Histórico-Crítica Educação Escolar Educação Física Escolar Epistemologia Epistemology Historical-Critical Pedagogy Schooling Physical School Education |
topic |
Epistemologia Pedagogia Histórico-Crítica Educação Escolar Educação Física Escolar Epistemologia Epistemology Historical-Critical Pedagogy Schooling Physical School Education |
description |
The present thesis aims to understand the possible object of knowledge of school physical education from the perspective of historical-critical pedagogy. It is a theoretical-bibliographic research, whose problem is thus established: which analytical categories, based on historical-critical pedagogy, can contribute to the identification and understanding of the object of knowledge of physical education in school? |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-02-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa bibliográfica |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873/9942 https://periodicos.ufmg.br/index.php/trabedu/article/view/9873/12873 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Trabalho & Educação - ISSN 1516-9537 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trabalho & Educação; Vol. 28 No. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270 Trabalho & Educação; Vol. 28 Núm. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270 Trabalho & Educação; Vol. 28 No 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270 Trabalho & Educação; v. 28 n. 1 (2019): DOSSIÊ TECNOLOGIAS E A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO ENSINO SUPERIOR; 269-270 2238-037X 1516-9537 reponame:Trabalho & Educação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Trabalho & Educação (Online) |
collection |
Trabalho & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalho & Educação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
assinete@fae.ufmg.br||revista.nete@fae.ufmg.br||hormindojunior@gmail.com |
_version_ |
1797220514706489344 |