Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Taffarel, Celi Nelza Zulke
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Santos Júnior, Cláudio de Lira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917
Resumo: This paper is a critique to the Escola Ativa Program, identifies the contradictions based on the experience carried out by the Universidade Federal da Bahia, and presents improving elements by proposing a Specialization Course on Historical-Critical Pedagogy for teachers of Multigrade Classes within the Escola da Terra Program, which replaced the Escola Ativa Program. We advocate for a teacher training for rural schools founded on a continuous policy and developed according to a materialist, historical, and dialectic theoretical basis, in harmony with the interests of the working class.
id UFRGS-9_ed80c2a98da3e795555e2deabb31ff57
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/53917
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural SchoolPedagogia Histórico-Crítica e Formação de Docentes para a Escola do CampoEducation. Historical-Critical Pedagogy. Escola da Terra Program. Escola Ativa Program.Educação. Pedagogia Histórico-Crítica. Programa Escola da Terra. Programa Escola Ativa.This paper is a critique to the Escola Ativa Program, identifies the contradictions based on the experience carried out by the Universidade Federal da Bahia, and presents improving elements by proposing a Specialization Course on Historical-Critical Pedagogy for teachers of Multigrade Classes within the Escola da Terra Program, which replaced the Escola Ativa Program. We advocate for a teacher training for rural schools founded on a continuous policy and developed according to a materialist, historical, and dialectic theoretical basis, in harmony with the interests of the working class.O presente texto trata de uma crítica ao Programa Escola Ativa, identifica contradições a partir da experiência da Universidade Federal da Bahia e apresenta elementos superadores através da proposta de um curso de Especialização em Pedagogia Histórico-Crítica para professores de Classes Multisseriadas dentro do Programa Escola da Terra, que substitui o Programa Escola Ativa. Defendemos a formação dos professores das escolas do campo a partir de uma política contínua e desenvolvida sob a base teórica materialista, histórica e dialética, sintonizada com os interesses da classe trabalhadora.FACED - UFRGS2016-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 2 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 2 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917/48032https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917/48033Taffarel, Celi Nelza ZulkeSantos Júnior, Cláudio de Lirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-04-30T17:55:12Zoai:seer.ufrgs.br:article/53917Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-04-30T17:55:12Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
Pedagogia Histórico-Crítica e Formação de Docentes para a Escola do Campo
title Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
spellingShingle Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
Taffarel, Celi Nelza Zulke
Education. Historical-Critical Pedagogy. Escola da Terra Program. Escola Ativa Program.
Educação. Pedagogia Histórico-Crítica. Programa Escola da Terra. Programa Escola Ativa.
title_short Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
title_full Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
title_fullStr Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
title_full_unstemmed Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
title_sort Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
author Taffarel, Celi Nelza Zulke
author_facet Taffarel, Celi Nelza Zulke
Santos Júnior, Cláudio de Lira
author_role author
author2 Santos Júnior, Cláudio de Lira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Taffarel, Celi Nelza Zulke
Santos Júnior, Cláudio de Lira
dc.subject.por.fl_str_mv Education. Historical-Critical Pedagogy. Escola da Terra Program. Escola Ativa Program.
Educação. Pedagogia Histórico-Crítica. Programa Escola da Terra. Programa Escola Ativa.
topic Education. Historical-Critical Pedagogy. Escola da Terra Program. Escola Ativa Program.
Educação. Pedagogia Histórico-Crítica. Programa Escola da Terra. Programa Escola Ativa.
description This paper is a critique to the Escola Ativa Program, identifies the contradictions based on the experience carried out by the Universidade Federal da Bahia, and presents improving elements by proposing a Specialization Course on Historical-Critical Pedagogy for teachers of Multigrade Classes within the Escola da Terra Program, which replaced the Escola Ativa Program. We advocate for a teacher training for rural schools founded on a continuous policy and developed according to a materialist, historical, and dialectic theoretical basis, in harmony with the interests of the working class.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-04-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917/48032
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917/48033
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 2 (2016)
Educação & Realidade; v. 41 n. 2 (2016)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766986277781504