Play as a tool in nursing care for hospitalized children
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152 |
Resumo: | The study aims at synthesizing existing knowledge about play as a tool in nursing care for hospitalized children. It is an integrative review carried out at Scopus, PubMed, Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL), Cochrane and Latin American and Caribbean Health Sciences (LILACS) databases. Among the thirteen reviewed studies, 46% used randomised clinical trial; doll therapy was most commonly used (46%), followed by toys (30%). As for the benefits of play for children, we observed improvement in negative symptoms such as pain, nausea, anxiety and depression, as well as in the relationship between the nursing staff and the child. Results showed that scientific production on the theme is incipient. The researchers stress that health benefits are closely related to the type of activity carried out; however, it is necessary to emphasize that nurses should be aware of the benefits of this type of therapy to better organize their working process. |
id |
UFMG-27_d381db4d8328075d15232add94bcfc16 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/50152 |
network_acronym_str |
UFMG-27 |
network_name_str |
Reme (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Play as a tool in nursing care for hospitalized childrenLa actividad lúdica como herramienta de enfermería para el cuidado de niños hospitalizadosAtividade lúdica como ferramenta para o cuidado de enfermagem às crianças hospitalizadasChild HospitalizedPlay TherapyNursingChild Health, Nursing CareNiño HospitalizadoLudoterapiaEnfermeríaSalud del NiñoCuidados de EnfermeríaCriança HospitalizadaLudoterapiaEnfermagemSaúde da CriançaCuidados de EnfermagemThe study aims at synthesizing existing knowledge about play as a tool in nursing care for hospitalized children. It is an integrative review carried out at Scopus, PubMed, Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL), Cochrane and Latin American and Caribbean Health Sciences (LILACS) databases. Among the thirteen reviewed studies, 46% used randomised clinical trial; doll therapy was most commonly used (46%), followed by toys (30%). As for the benefits of play for children, we observed improvement in negative symptoms such as pain, nausea, anxiety and depression, as well as in the relationship between the nursing staff and the child. Results showed that scientific production on the theme is incipient. The researchers stress that health benefits are closely related to the type of activity carried out; however, it is necessary to emphasize that nurses should be aware of the benefits of this type of therapy to better organize their working process.El objetivo del presente trabajo fue resumir el conocimiento producido sobre las actividades lúdicas del enfermero como herramienta para atender a niños hospitalizados. Se trata de una revisión integradora realizada en las bases de datos on line Scopus, PubMed, Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL), Cochrane y Literatura Latinoamericana y del Caribe (LILACS). Entre los trece estudios revisados el método más empleado fue el ensayo clínico aleatorizado (46%). La muñeca terapéutica fue el tipo de actividad lúdica más utilizada (46%), seguido de las actividades con juguetes (30%). En cuanto a los beneficios de las actividades lúdicas para los niños, hubo disminución de sentimientos negativos, de quejas de dolor, náuseas, ansiedad y sentimientos de depresión, así como mejora en el proceso de comunicación entre el personal de enfermería y los niños. Se observó una producción incipiente de actividades recreativas utilizadas por las enfermeras en el contexto de la hospitalización infantil. Se realza que los beneficios están estrechamente vinculados al tipo de actividad empleada. Sin embargo, debe enfatizarse la influencia de estas actividades en los niños para que los enfermeros la conozcan y organicen mejor su proceso de trabajo.Objetiva-se sintetizar o conhecimento produzido sobre as atividades lúdicas do enfermeiro como ferramenta para o cuidado de enfermagem a crianças hospitalizadas. Trata-se de uma revisão integrativa realizada nas bases de dados online Scopus, Pubmed, Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL), Cochrane e Literatura Latino-Americana e do Caribe em Ciências da Saúde (LILACS). Entre os 13 estudos analisados, o método mais empregado foi o ensaio clínico randomizado (46%). O boneco terapêutico foi o tipo de atividade lúdica mais utilizada (46%), seguido das atividades com brinquedos (30%). Quanto aos benefícios da atividade lúdica para a criança, observaram-se a redução de sentimentos negativos, redução das queixas de dor, náusea, ansiedade e sentimentos depressivos, bem como a melhora no processo de comunicação entre a equipe de enfermagem e a criança. Percebeu-se uma produção ainda incipiente sobre as atividades lúdicas utilizadas por enfermeiros no contexto da internação infantil. Ressalta-se que os benefícios estão intimamente ligados ao tipo de atividade que é utilizada. Contudo, faz-se necessária mais ênfase nessas influências para que os enfermeiros tomem conhecimento de como organizar melhor seu processo de trabalho.Universidade Federal de Minas Gerais2014-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Parestext/plainapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/5015210.5935/1415-2762.20140054REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 18 No. 3 (2014)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 18 Núm. 3 (2014)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 18 n. 3 (2014)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporenghttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152/41369https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152/41370https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152/41371Copyright (c) 2014 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessLima, Kálya Yasmine Nunes deBarros, Adriana Gonçalves deCosta, Theo Duarte daSantos, Viviane Euzébia PereiraVitor, Allyne FortesLira, Ana Luisa Brandao de Carvalho2024-01-24T12:41:22Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50152Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T12:41:22Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Play as a tool in nursing care for hospitalized children La actividad lúdica como herramienta de enfermería para el cuidado de niños hospitalizados Atividade lúdica como ferramenta para o cuidado de enfermagem às crianças hospitalizadas |
title |
Play as a tool in nursing care for hospitalized children |
spellingShingle |
Play as a tool in nursing care for hospitalized children Lima, Kálya Yasmine Nunes de Child Hospitalized Play Therapy Nursing Child Health, Nursing Care Niño Hospitalizado Ludoterapia Enfermería Salud del Niño Cuidados de Enfermería Criança Hospitalizada Ludoterapia Enfermagem Saúde da Criança Cuidados de Enfermagem |
title_short |
Play as a tool in nursing care for hospitalized children |
title_full |
Play as a tool in nursing care for hospitalized children |
title_fullStr |
Play as a tool in nursing care for hospitalized children |
title_full_unstemmed |
Play as a tool in nursing care for hospitalized children |
title_sort |
Play as a tool in nursing care for hospitalized children |
author |
Lima, Kálya Yasmine Nunes de |
author_facet |
Lima, Kálya Yasmine Nunes de Barros, Adriana Gonçalves de Costa, Theo Duarte da Santos, Viviane Euzébia Pereira Vitor, Allyne Fortes Lira, Ana Luisa Brandao de Carvalho |
author_role |
author |
author2 |
Barros, Adriana Gonçalves de Costa, Theo Duarte da Santos, Viviane Euzébia Pereira Vitor, Allyne Fortes Lira, Ana Luisa Brandao de Carvalho |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lima, Kálya Yasmine Nunes de Barros, Adriana Gonçalves de Costa, Theo Duarte da Santos, Viviane Euzébia Pereira Vitor, Allyne Fortes Lira, Ana Luisa Brandao de Carvalho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Child Hospitalized Play Therapy Nursing Child Health, Nursing Care Niño Hospitalizado Ludoterapia Enfermería Salud del Niño Cuidados de Enfermería Criança Hospitalizada Ludoterapia Enfermagem Saúde da Criança Cuidados de Enfermagem |
topic |
Child Hospitalized Play Therapy Nursing Child Health, Nursing Care Niño Hospitalizado Ludoterapia Enfermería Salud del Niño Cuidados de Enfermería Criança Hospitalizada Ludoterapia Enfermagem Saúde da Criança Cuidados de Enfermagem |
description |
The study aims at synthesizing existing knowledge about play as a tool in nursing care for hospitalized children. It is an integrative review carried out at Scopus, PubMed, Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL), Cochrane and Latin American and Caribbean Health Sciences (LILACS) databases. Among the thirteen reviewed studies, 46% used randomised clinical trial; doll therapy was most commonly used (46%), followed by toys (30%). As for the benefits of play for children, we observed improvement in negative symptoms such as pain, nausea, anxiety and depression, as well as in the relationship between the nursing staff and the child. Results showed that scientific production on the theme is incipient. The researchers stress that health benefits are closely related to the type of activity carried out; however, it is necessary to emphasize that nurses should be aware of the benefits of this type of therapy to better organize their working process. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152 10.5935/1415-2762.20140054 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152 |
identifier_str_mv |
10.5935/1415-2762.20140054 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152/41369 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152/41370 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50152/41371 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Reme: Revista Mineira de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Reme: Revista Mineira de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/plain application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 18 No. 3 (2014) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 18 Núm. 3 (2014) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 18 n. 3 (2014) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Reme (Online) |
collection |
Reme (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
remeufmg@gmail.com |
_version_ |
1797041906065080320 |