THE PARENTS’ KNOWLEDGE ON THE CARE PROCESS THROUGH PLAY
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Cogitare Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/52849 |
Resumo: | Objective: verify how the parents and/or legal caregivers of hospitalized children perceive playing as a dimension of Nursing care.Method: qualitative, descriptive, exploratory and prospective study, using theme/category-based analysis. A semistructured interview was held ata Children’s Hospital of reference in the State of Amazonas in January 2016. The participants were 22 parents between 18 and 50 years of age.The thematic categories “Meaning of play and playing”, “Importance of the toy during playing practice for hospitalized children” and “Care whileplaying” emerged from the analysis. Results: the parents acknowledged the importance of playing during the care process in pediatric contexts, butdid not envisage the activity as part of the professionals’ care plan, so that the child’s singularity can be fully respected in that sense. Conclusion: theprofessionals need qualification and awareness raising to use play in their care practice. |
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THE PARENTS’ KNOWLEDGE ON THE CARE PROCESS THROUGH PLAYEL CONOCIMIENTO DE LOS PADRES ACERCA DEL PROCESO DEL CUIDAR POR MEDIO DEL JUGARO CONHECIMENTO DOS PAIS QUANTO AO PROCESSO DO CUIDAR POR MEIO DO BRINCARNursing; Family; Child, hospitalized; Play Therapy; Child Care.Enfermería; Familia; Niño hospitalizado; Ludoterapia; Cuidado del niño.EnfermagemEnfermagem; Família; Criança hospitalizada; Ludoterapia; Cuidado da criança.Objective: verify how the parents and/or legal caregivers of hospitalized children perceive playing as a dimension of Nursing care.Method: qualitative, descriptive, exploratory and prospective study, using theme/category-based analysis. A semistructured interview was held ata Children’s Hospital of reference in the State of Amazonas in January 2016. The participants were 22 parents between 18 and 50 years of age.The thematic categories “Meaning of play and playing”, “Importance of the toy during playing practice for hospitalized children” and “Care whileplaying” emerged from the analysis. Results: the parents acknowledged the importance of playing during the care process in pediatric contexts, butdid not envisage the activity as part of the professionals’ care plan, so that the child’s singularity can be fully respected in that sense. Conclusion: theprofessionals need qualification and awareness raising to use play in their care practice.Objetivo: verificar a percepção dos pais e/ou responsáveis legais de crianças hospitalizadas sobre a atividade do brincar como uma dimensão do cuidado de Enfermagem. Método: estudo qualitativo, descritivo, exploratório e prospectivo, baseado na análise categorial temática. Realizou-se entrevista semiestruturada em um Hospital Infantil de referência do Amazonas, no mês janeiro de 2016. Participaram 22 pais com idade entre 18 e 50 anos. Da análise, emergiram as categoriais temáticas “Significado da brincadeira e brincar”, “Importância do brinquedo durante a prática do brincar para a criança hospitalizada” e “O cuidar brincando”. Resultados: os pais reconheceram a importância do brincar durante o processo de cuidar em ambiente pediátrico, mas não visualizaram a atividade inserida no plano de cuidado dos profissionais de modo que a singularidade da criança seja respeitada em sua integralidade nesse sentido. Conclusão: há a necessidade de capacitar e sensibilizar os profissionais para utilizar o brincar em sua prática assistencial.Objetivo: evaluar la percepción de los padres y/o responsables legales de niños hospitalizados acerca de la actividad del jugar comouna dimensión del cuidado de Enfermería. Método: estudio cualitativo, descriptivo, exploratorio y prospectivo, basado en el análisis de categoríatemática. Se realizó entrevista semi estructurada en un Hospital Infantil de referencia en Amazonas, en el mes de enero de 2016. Participaron 22padres con edad entre 18 y 50 años. Del análisis, resultaron las categorías temáticas “Significado del juego y del jugar”, “Importancia del juguetedurante la práctica del jugar para el niño hospitalizado” y “El cuidar jugando”. Resultados: los padres reconocieron la importancia del jugar duranteel proceso de cuidar en ambiente pediátrico, pero no visualizaron la actividad presente en el plan de cuidado de los profesionales de modo que lasingularidad del niño sea respetada en su integralidad en ese sentido. Conclusión: hay necesidad de capacitar y sensibilizar a los profesionales parautilizar el jugar en su práctica asistencial.Universidade Federal do ParanáSabino, Aderlaine da SilvaEsteves, Arinete Véras Fontesde Oliveira, Ana Paula Pessoada Silva, Marcos Vinícius Gusmão2018-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/5284910.5380/ce.v23i2.52849Cogitare Enfermagem; v. 23, n. 2 (2018)Cogitare Enfermagem; v. 23, n. 2 (2018)Cogitare Enfermagem; v. 23, n. 2 (2018)2176-91331414-853610.5380/ce.v23i2reponame:Cogitare Enfermagem (Online)instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporenghttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/52849/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/52849/pdf_1https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/52849/30276https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/52849/30277https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/52849/30278https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/52849/30358https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/52849/31830https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/52849/32393https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/downloadSuppFile/52849/33948Direitos autorais 2018 Cogitare Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-12-07T20:19:23Zoai:revistas.ufpr.br:article/52849Revistahttps://revistas.ufpr.br/cogitare/indexPUBhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/oaicogitare@ufpr.br2176-91331414-8536opendoar:2021-12-07T20:19:23Cogitare Enfermagem (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
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