Expressiveness in the opinion of classical singers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Per Musi |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39786 |
Resumo: | Investigation about the opinion of classical singers in relation to expressiveness in opera performance. Method: 50 classical singers (24 females and 26 males) provided five words related to the expressiveness of opera singers. Results: The following six themes were defined from the frequency of word repetition in the singers’ answers: emotion (76%); technique (64%); skills (58%); involvement (54%); body (48%) and interpretation (38%). These were crossed with the subjects’ characterization data. |
id |
UFMG-3_9e30ea09ea1c362b99786adbd39a5d59 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/39786 |
network_acronym_str |
UFMG-3 |
network_name_str |
Per Musi |
repository_id_str |
|
spelling |
Expressiveness in the opinion of classical singersLa expresividad en la opinión de los cantantes líricosExpressividade na opinião de cantores líricosExpressiveness in singing and actingOpera singingExpressividade no canto e na atuaçãoCanto em óperaLa expresividad en el canto y la actuaciónEl canto en la óperaInvestigation about the opinion of classical singers in relation to expressiveness in opera performance. Method: 50 classical singers (24 females and 26 males) provided five words related to the expressiveness of opera singers. Results: The following six themes were defined from the frequency of word repetition in the singers’ answers: emotion (76%); technique (64%); skills (58%); involvement (54%); body (48%) and interpretation (38%). These were crossed with the subjects’ characterization data.Investigación sobre la opinión de los cantantes líricos respecto a la expresividad en la interpretación operística. Método: 50 cantantes de ópera (24 mujeres y 26 hombres) citaron cinco palabras relacionadas con la expresividad del cantante de ópera. Resultados: a partir de la frecuencia de repetición de palabras en las respuestas de los cantantes, se elaboraron seis ejes temáticos emoción (76%); técnica (64%); habilidades (58%); entrega (54%); cuerpo (48%) e interpretación (38%) que se correlacionaron con los datos de caracterización de los sujetos.Investigação sobre a opinião de cantores líricos em relação à expressividade na performance operística. Método: 50 cantores líricos (24 mulheres e 26 homens) citaram cinco palavras relacionadas à expressividade do cantor de ópera. Resultados: a partir da frequência das repetições de palavras nas respostas dos cantores foram elaborados seis eixos temáticos: emoção (76%); técnica (64%); habilidades (58%); entrega (54%); corpo (48%) e interpretação (38%) que foram correlacionados aos dados de caracterização dos sujeitos.Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2013-06-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontexttextinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39786Per Musi; No. 27 (2013): General Topics; 1-7Per Musi; Núm. 27 (2013): General Topics; 1-7Per Musi; n. 27 (2013): General Topics; 1-72317-63771517-7599reponame:Per Musiinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39786/30514http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMello , Enio Lopes Ferreira , Léslie Piccolotto Pacheco , Natália Fonseca Andrada e Silva, Marta Assumpção de 2022-06-03T19:20:48Zoai:periodicos.ufmg.br:article/39786Revistahttp://www.scielo.br/revistas/pm/iaboutj.htmPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpantoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br2317-63771517-7599opendoar:2022-06-03T19:20:48Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Expressiveness in the opinion of classical singers La expresividad en la opinión de los cantantes líricos Expressividade na opinião de cantores líricos |
title |
Expressiveness in the opinion of classical singers |
spellingShingle |
Expressiveness in the opinion of classical singers Mello , Enio Lopes Expressiveness in singing and acting Opera singing Expressividade no canto e na atuação Canto em ópera La expresividad en el canto y la actuación El canto en la ópera |
title_short |
Expressiveness in the opinion of classical singers |
title_full |
Expressiveness in the opinion of classical singers |
title_fullStr |
Expressiveness in the opinion of classical singers |
title_full_unstemmed |
Expressiveness in the opinion of classical singers |
title_sort |
Expressiveness in the opinion of classical singers |
author |
Mello , Enio Lopes |
author_facet |
Mello , Enio Lopes Ferreira , Léslie Piccolotto Pacheco , Natália Fonseca Andrada e Silva, Marta Assumpção de |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira , Léslie Piccolotto Pacheco , Natália Fonseca Andrada e Silva, Marta Assumpção de |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mello , Enio Lopes Ferreira , Léslie Piccolotto Pacheco , Natália Fonseca Andrada e Silva, Marta Assumpção de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Expressiveness in singing and acting Opera singing Expressividade no canto e na atuação Canto em ópera La expresividad en el canto y la actuación El canto en la ópera |
topic |
Expressiveness in singing and acting Opera singing Expressividade no canto e na atuação Canto em ópera La expresividad en el canto y la actuación El canto en la ópera |
description |
Investigation about the opinion of classical singers in relation to expressiveness in opera performance. Method: 50 classical singers (24 females and 26 males) provided five words related to the expressiveness of opera singers. Results: The following six themes were defined from the frequency of word repetition in the singers’ answers: emotion (76%); technique (64%); skills (58%); involvement (54%); body (48%) and interpretation (38%). These were crossed with the subjects’ characterization data. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-06-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion text text info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39786 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39786 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/39786/30514 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Per Musi; No. 27 (2013): General Topics; 1-7 Per Musi; Núm. 27 (2013): General Topics; 1-7 Per Musi; n. 27 (2013): General Topics; 1-7 2317-6377 1517-7599 reponame:Per Musi instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Per Musi |
collection |
Per Musi |
repository.name.fl_str_mv |
Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
antoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br |
_version_ |
1799711236786487296 |