Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em Revista |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42553 |
Resumo: | The present article is based on preliminary research related with the following theme: Social classes and academic performance of a group of History undergraduate students attending a Public University. It is intended to demonstrate, supported by research results, theoretical studies and other data, that in order to understand the meaning assigned by a group of young people to their chosen career as teachers it is important to consider their class origin, family expectations toward school and the characteristics of teaching as a career. |
id |
UFMG-5_717eaf6c4c21f8a5dcedef47f8bbe810 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/42553 |
network_acronym_str |
UFMG-5 |
network_name_str |
Educação em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutóriaEstratégias Escolares de FamíliasProfissão de DocenteThe present article is based on preliminary research related with the following theme: Social classes and academic performance of a group of History undergraduate students attending a Public University. It is intended to demonstrate, supported by research results, theoretical studies and other data, that in order to understand the meaning assigned by a group of young people to their chosen career as teachers it is important to consider their class origin, family expectations toward school and the characteristics of teaching as a career.Este artigo foi redigido a partir de pesquisas teóricas e das reflexões preliminares e necessárias à construção do objeto da pesquisa Classes Sociais e Trajetórias Escolares de Licenciandos em História de uma Universidade Pública. Procura-se, com base em resultados de pesquisas, estudos teóricos e dados recentes, demonstrar a importância que assumem o pertencimento social, as relações família/escola e a identidade profissional da docência, quando se trata de compreender o significado que tem, para um grupo de jovens, a opção por um curso superior em licenciatura.Educação em Revista 2023-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisado por paresAvaliado por ParesTextoapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42553Educação em Revista ; v. 13 n. 20-25 (1997): Edição 101982-66210102-4698reponame:Educação em Revistainstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42553/32396Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilveira, Lizete Scalzilli da2023-05-29T13:42:48Zoai:periodicos.ufmg.br:article/42553Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevistaPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/oai||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br1982-66210102-4698opendoar:2023-05-29T13:42:48Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória |
title |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória |
spellingShingle |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória Silveira, Lizete Scalzilli da Estratégias Escolares de Famílias Profissão de Docente |
title_short |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória |
title_full |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória |
title_fullStr |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória |
title_full_unstemmed |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória |
title_sort |
Origem social e expectativas profissionais de licenciandos: uma discussão introdutória |
author |
Silveira, Lizete Scalzilli da |
author_facet |
Silveira, Lizete Scalzilli da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silveira, Lizete Scalzilli da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estratégias Escolares de Famílias Profissão de Docente |
topic |
Estratégias Escolares de Famílias Profissão de Docente |
description |
The present article is based on preliminary research related with the following theme: Social classes and academic performance of a group of History undergraduate students attending a Public University. It is intended to demonstrate, supported by research results, theoretical studies and other data, that in order to understand the meaning assigned by a group of young people to their chosen career as teachers it is important to consider their class origin, family expectations toward school and the characteristics of teaching as a career. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Revisado por pares Avaliado por Pares Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42553 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42553 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/edrevista/article/view/42553/32396 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Educação em Revista https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
publisher.none.fl_str_mv |
Educação em Revista |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Revista ; v. 13 n. 20-25 (1997): Edição 10 1982-6621 0102-4698 reponame:Educação em Revista instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Educação em Revista |
collection |
Educação em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em Revista - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||sergiocirino99@yahoo.com|| revista@fae.ufmg.br |
_version_ |
1799711125345927168 |