O efeito do exercício físico no desempenho de atividade e participação de crianças e adolescentes com Transtorno do Espectro Autista: uma revisão de literatura
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Data de Publicação: | 2022 |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/54084 |
Resumo: | Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder generally associated with impairments in functions related to coordination and balance, in addition to limitations associated with mobility and difficulty in planning and organizing movements. Poor social interaction and behavior problems are also frequent. These factors combined may result in reduced levels of physical exercise and consequently a more sedentary lifestyle. Knowing the importance of physical exercise for the development of children and adolescents, the present study aimed to conduct a literature review that seeks to identify the effects of physical exercise on the activity and participation of children and adolescents with ASD. A search was conducted in the main databases, combining terms related to autism, physical exercise, activity, and participation.471 articles were found and 12 were selected for the study. The results showed that physical exercise brings benefits to activityrelated outcomes, such as mobility, cognitive activities, and communication; to participation, including school participation and interpersonal relationships; and positive effects on body structure and function were also observed. |
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O efeito do exercício físico no desempenho de atividade e participação de crianças e adolescentes com Transtorno do Espectro Autista: uma revisão de literaturatranstorno do espectro autistaclassificação internacional de funcionalidade incapacidade e saúdeexercício físicoAutismoCriançasAdolescentesExercícios físicosAutism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder generally associated with impairments in functions related to coordination and balance, in addition to limitations associated with mobility and difficulty in planning and organizing movements. Poor social interaction and behavior problems are also frequent. These factors combined may result in reduced levels of physical exercise and consequently a more sedentary lifestyle. Knowing the importance of physical exercise for the development of children and adolescents, the present study aimed to conduct a literature review that seeks to identify the effects of physical exercise on the activity and participation of children and adolescents with ASD. A search was conducted in the main databases, combining terms related to autism, physical exercise, activity, and participation.471 articles were found and 12 were selected for the study. The results showed that physical exercise brings benefits to activityrelated outcomes, such as mobility, cognitive activities, and communication; to participation, including school participation and interpersonal relationships; and positive effects on body structure and function were also observed.O Transtorno do Espectro Autista (TEA), é um transtorno do neurodesenvolvimento, geralmente associado à deficiências em funções relacionadas à coordenação e ao equilíbrio, além de limitações associadas à mobilidade e dificuldade no planejamento e na organização dos movimentos. Baixa interação social e problemas de comportamento também são características frequentemente encontradas. Esses fatores somados podem resultar em níveis reduzidos de exercício físico e consequentemente um estilo de vida mais sedentário. Sabendo-se da importância do exercício físico para o desenvolvimento de crianças e adolescentes o presente estudo teve como objetivo realizar uma revisão de literatura que busca identificar os efeitos do exercício físico na atividade e participação de crianças e adolescentes com TEA. Foi realizada uma busca nas principais bases de dados, combinando termos relacionados à autismo, exercício físico, atividade e participação. Dos 471 artigos encontrados, 12 foram selecionados para o estudo. Os resultados demonstraram que o exercício físico traz benefícios para desfechos relacionados à atividade, como mobilidade, atividades cognitivas e comunicação, à participação, contemplando a participação escolar e relações interpessoais, além de serem observados também efeitos positivos em estrutura e função do corpo.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilEEF - DEPARTAMENTO DE FISIOTERAPIAPrograma de Pós-Graduação em Ciências da ReabilitaçãoUFMGDéborah Ebert Fonteshttp://lattes.cnpq.br/2180894710528843Alice Eduarda Pereira dos Santos2023-05-29T14:04:45Z2023-05-29T14:04:45Z2022-12-02Monografia (especialização)info:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/54084porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-05-29T14:04:45Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/54084Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-05-29T14:04:45Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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