A influência dos blogs de moda e maquiagem no comportamento de compra de mulheres
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/55475 |
Resumo: | The main objective of this exploratory research was to investigate the influence of fashion and makeup blogs in the process of consumption of the followers. In addition, the study analyzes (1) the relationship between consumption and personal identity formation and (2) the relationship between followers and bloggers, based on extended and extended self theory. Semi-structured interviews with women between the ages of 20 and 35 were conducted to achieve the goals. Data were processed with the aid of Atlas TI and content analysis was used for interpretation. The results showed that (1) young women access blogs as a help tool in the buying process and (2) they intend to reproduce what is seen on blogs, showing that their identities are influenced by bloggers. |
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A influência dos blogs de moda e maquiagem no comportamento de compra de mulheresThe influence of fashion blogs and make-up on the shopping behavior of womenBlogsComportamento do consumidorIdentidadeSelfComportamento do consumidorModaBlogsThe main objective of this exploratory research was to investigate the influence of fashion and makeup blogs in the process of consumption of the followers. In addition, the study analyzes (1) the relationship between consumption and personal identity formation and (2) the relationship between followers and bloggers, based on extended and extended self theory. Semi-structured interviews with women between the ages of 20 and 35 were conducted to achieve the goals. Data were processed with the aid of Atlas TI and content analysis was used for interpretation. The results showed that (1) young women access blogs as a help tool in the buying process and (2) they intend to reproduce what is seen on blogs, showing that their identities are influenced by bloggers.O objetivo principal dessa pesquisa exploratória foi investigar a influência de blogs de moda e de maquiagem no processo de consumo das seguidoras. Além disso, o estudo analisa (1) a relação entre consumo e formação de identidade pessoal e (2) a relação entre seguidoras e blogueiras, baseada na teoria do self estendido e expandido. Entrevistas semiestruturadas com mulheres entre 20 e 35 anos de idade foram conduzidas para se atingirem os objetivos. Os dados foram processados com o auxílio do Atlas TI e a análise de conteúdo foi usada para a interpretação. Os resultados mostraram que (1) jovens mulheres acessam os blogs como ferramenta de ajuda no processo de compra e (2) elas pretendem reproduzir o que é visto nos blogs, mostrando que suas respectivas identidades são influenciadas pelas blogueiras.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASUFMG2023-06-28T15:31:13Z2023-06-28T15:31:13Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdf2236-5362 / 1517-0276http://hdl.handle.net/1843/55475porRevista da Universidade Vale do Rio VerdeIsabella Zanol Moreira de SouzaMarlusa de Sevilha GoslingMarcelo Aureliano Monteiro AndradeIury Teixeira de Sevilha Goslinginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-06-28T15:31:14Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/55475Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-06-28T15:31:14Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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