ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: França, Ábia Lima de
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Corpoconsciência (Online)
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/14915
Resumo: The Supervised Curriculum Internships in Physical Education in Health are training spaces/times articulated to experiences and reflections around Public Health/ Unified Health System. This is an exploratory study, of a qualitative nature, which chooses the documents as rich sources. Of 66 works on Supervised Curriculum Internships in Physical Education published in the last three editions of the Brazilian Congress of Sports Sciences and the International Congress of Sports Sciences, between 2017 and 2021, only one was focused on the field of Health, specifically in the field of Psychosocial Care Center. The findings reveal that the number of researches on the Supervised Curriculum Internships in Physical Education is increasing, however, there is a lack of prestige of the theme in relation to the experiences and discussions of internships in the field of Public Health/ Unified Health System.
id UFMS-4_27fac37d8e04e8761b9fb37c22f66d4e
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/14915
network_acronym_str UFMS-4
network_name_str Revista Corpoconsciência (Online)
repository_id_str
spelling ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTUREPRÁCTICAS CURRICULARES SUPERVISADAS EN EDUCACIÓN FÍSICA EN EL ÁMBITO DE LA SALUD Y SUS PERSPECTIVAS DE FUTUROESTÁGIOS CURRICULARES SUPERVISIONADOS EM EDUCAÇÃO FÍSICA NO CAMPO DA SAÚDE E SUAS PERSPECTIVAS FUTURASFormação InicialEducação FísicaSaúdeInitial TrainingPhysical EducationHealthFormación InicialEducación FísicaSaludThe Supervised Curriculum Internships in Physical Education in Health are training spaces/times articulated to experiences and reflections around Public Health/ Unified Health System. This is an exploratory study, of a qualitative nature, which chooses the documents as rich sources. Of 66 works on Supervised Curriculum Internships in Physical Education published in the last three editions of the Brazilian Congress of Sports Sciences and the International Congress of Sports Sciences, between 2017 and 2021, only one was focused on the field of Health, specifically in the field of Psychosocial Care Center. The findings reveal that the number of researches on the Supervised Curriculum Internships in Physical Education is increasing, however, there is a lack of prestige of the theme in relation to the experiences and discussions of internships in the field of Public Health/ Unified Health System.Las Prácticas Curriculares Supervisadas en Educación Física en Salud son espacios/tiempos de formación articulados a experiencias y reflexiones en torno a la Salud Pública/ Sistema Único de Salud. Se trata de un estudio exploratorio, de carácter cualitativo, que elige los documentos como ricas fuentes. De un total de 66 trabajos sobre Prácticas Curriculares Supervisadas en Educación Física publicados en las últimas tres ediciones del Congreso Brasileño de Ciencias del Deporte y del Congreso Internacional de Ciencias del Deporte, entre 2017 y 2021, solo uno se centró en el campo de la Salud, específicamente en el ámbito del Centro de Atención Psicosocial. Los hallazgos revelan que el número de investigaciones sobre la Prácticas Curriculares Supervisadas en Educación Física está aumentando, sin embargo, hay un desprestigio del tema en relación a las experiencias y discusiones de pasantías en el campo de la Salud Pública/ Sistema Único de Salud.Os Estágios Curriculares Supervisionados em Educação Física na Saúde são espaços/tempos de formação articulados às vivências e reflexões em torno da Saúde Pública/ Sistema Único de Saúde. Trata-se de um estudo exploratório, de natureza qualitativa, que elege os documentos como fontes ricas. De um total de 66 trabalhos sobre os Estágios Curriculares Supervisionados em Educação Física publicados nas três últimas edições do Congresso Brasileiro de Ciências do Esporte e do Congresso Internacional de Ciências do Esporte, entre 2017 e 2021, apenas um foi voltado para o campo da Saúde, especificamente no Centro de Atenção Psicossocial. Os achados revelam que é crescente o número de pesquisas sobre os do Sistema Único de Saúde em Educação Física, entretanto, há um desprestígio da temática em relação às experiências e as discussões dos estágios no campo da Saúde Pública/ Sistema Único de Saúde.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2023-08-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/1491510.51283/rc.27.e14915Corpoconsciência; Corpoconsciência, v. 27, jan./ dez., 2023 - Publicação Contínua; e149152178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/14915/12282Copyright (c) 2023 Corpoconsciênciahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFrança, Ábia Lima de2023-04-28T13:14:43Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/14915Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2023-04-28T13:14:43Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE
PRÁCTICAS CURRICULARES SUPERVISADAS EN EDUCACIÓN FÍSICA EN EL ÁMBITO DE LA SALUD Y SUS PERSPECTIVAS DE FUTURO
ESTÁGIOS CURRICULARES SUPERVISIONADOS EM EDUCAÇÃO FÍSICA NO CAMPO DA SAÚDE E SUAS PERSPECTIVAS FUTURAS
title ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE
spellingShingle ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE
França, Ábia Lima de
Formação Inicial
Educação Física
Saúde
Initial Training
Physical Education
Health
Formación Inicial
Educación Física
Salud
title_short ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE
title_full ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE
title_fullStr ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE
title_full_unstemmed ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE
title_sort ACADEMIC STUDIES ON THE SUPERVISED CURRICULAR INTERNSHIPS IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FIELD OF HEALTH AND THEIR FUTURE
author França, Ábia Lima de
author_facet França, Ábia Lima de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv França, Ábia Lima de
dc.subject.por.fl_str_mv Formação Inicial
Educação Física
Saúde
Initial Training
Physical Education
Health
Formación Inicial
Educación Física
Salud
topic Formação Inicial
Educação Física
Saúde
Initial Training
Physical Education
Health
Formación Inicial
Educación Física
Salud
description The Supervised Curriculum Internships in Physical Education in Health are training spaces/times articulated to experiences and reflections around Public Health/ Unified Health System. This is an exploratory study, of a qualitative nature, which chooses the documents as rich sources. Of 66 works on Supervised Curriculum Internships in Physical Education published in the last three editions of the Brazilian Congress of Sports Sciences and the International Congress of Sports Sciences, between 2017 and 2021, only one was focused on the field of Health, specifically in the field of Psychosocial Care Center. The findings reveal that the number of researches on the Supervised Curriculum Internships in Physical Education is increasing, however, there is a lack of prestige of the theme in relation to the experiences and discussions of internships in the field of Public Health/ Unified Health System.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-08-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/14915
10.51283/rc.27.e14915
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/14915
identifier_str_mv 10.51283/rc.27.e14915
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/14915/12282
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Corpoconsciência
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Corpoconsciência
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
dc.source.none.fl_str_mv Corpoconsciência; Corpoconsciência, v. 27, jan./ dez., 2023 - Publicação Contínua; e14915
2178-5945
reponame:Revista Corpoconsciência (Online)
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Revista Corpoconsciência (Online)
collection Revista Corpoconsciência (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv ||ecmmoreira@uol.com.br
_version_ 1798325458421415936