RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Loureiro, Walk
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Soeiro, Lucas Borges, Miranda, Ríquel Martins, Loureiro, Danielle Queiroz Pereira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Corpoconsciência (Online)
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990
Resumo: The study aims at presenting work possibilities with Children Education adventure/extreme body practices directed to the Physical Education Teachers. It uses as writing method the report of experiences and draws upon autobiography as recalling method. It justifies the option to use the concept of body practices rather than sports. The work indicates the possibility and even the necessity the Physical Education Teacher to work with Children Education adventure/extreme body practices. Among the contributions that such contents may provide it is possible to mention the physical, psychomotor, sensory, cognitive, emotional and the students' self-esteem development, besides the expansion of experiences and cultural archive of those individuals.
id UFMS-4_65be5c1cf8aa9a6b06031cbd29a717a4
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5990
network_acronym_str UFMS-4
network_name_str Revista Corpoconsciência (Online)
repository_id_str
spelling RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATIONRADICALIZANDO E AVENTURÁNDOSE CON LA EDUCACIÓN INFANTILRADICALIZANDO E AVENTURANDO COM A EDUCAÇÃO INFANTILPhysical EducationChild RearingProfessional QualificationProfessional Practice.Educación FísicaEducación InfantilFormación ProfesionalPráctica Profesional.Educação FísicaEducação InfantilFormação profissionalPrática profissional.The study aims at presenting work possibilities with Children Education adventure/extreme body practices directed to the Physical Education Teachers. It uses as writing method the report of experiences and draws upon autobiography as recalling method. It justifies the option to use the concept of body practices rather than sports. The work indicates the possibility and even the necessity the Physical Education Teacher to work with Children Education adventure/extreme body practices. Among the contributions that such contents may provide it is possible to mention the physical, psychomotor, sensory, cognitive, emotional and the students' self-esteem development, besides the expansion of experiences and cultural archive of those individuals.El objetivo es presentar las posibilidades de trabajo con las prácticas corporales de aventura/radicales de la Educación Infantil para el profesor de Educación Física. El método de escrita utilizado es el relato de experiencias y la autobiografía el de rememoración. Explica la adopción del término prácticas corporales y no de deporte. Apunta la posibilidad, y porque no, la necesidad que el profesor de Educación Física trabaje con prácticas corporales de aventura/radicales de la Educación Infantil. Entre las contribuciones que tales contenidos pueden propiciar citamos el desarrollo físico, psicomotor, sensorial, cognitivo, afectivo y de la autoestima de los alumnos para allá de la ampliación de las experiencias y del acervo cultural de esos sujetos.O objetivo é apresentar possibilidades de trabalho com práticas corporais de aventura/radicais da Educação Infantil para o professor de Educação Física. Utiliza como método de escrita o relato de experiências e se vale da autobiografia como método de rememoração. Justifica a opção por adotar o conceito de práticas corporais em vez de esporte. Aponta ser possível e até necessário que o professor de Educação Física trabalhe com práticas corporais de aventura/radicais da Educação Infantil. Entre as contribuições que esses conteúdos podem propiciar é possível citar o desenvolvimento físico, psicomotor, sensorial, cognitivo, afetivo e da autoestima dos alunos, além da ampliação das experiências e do acervo cultural desses sujeitos.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2018-04-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 22, nº1, jan./abr., 2018; 53-652178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990/4240Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessLoureiro, WalkSoeiro, Lucas BorgesMiranda, Ríquel MartinsLoureiro, Danielle Queiroz Pereira2018-04-25T17:00:21Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5990Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2018-04-25T17:00:21Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
RADICALIZANDO E AVENTURÁNDOSE CON LA EDUCACIÓN INFANTIL
RADICALIZANDO E AVENTURANDO COM A EDUCAÇÃO INFANTIL
title RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
spellingShingle RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
Loureiro, Walk
Physical Education
Child Rearing
Professional Qualification
Professional Practice.
Educación Física
Educación Infantil
Formación Profesional
Práctica Profesional.
Educação Física
Educação Infantil
Formação profissional
Prática profissional.
title_short RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
title_full RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
title_fullStr RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
title_full_unstemmed RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
title_sort RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
author Loureiro, Walk
author_facet Loureiro, Walk
Soeiro, Lucas Borges
Miranda, Ríquel Martins
Loureiro, Danielle Queiroz Pereira
author_role author
author2 Soeiro, Lucas Borges
Miranda, Ríquel Martins
Loureiro, Danielle Queiroz Pereira
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Loureiro, Walk
Soeiro, Lucas Borges
Miranda, Ríquel Martins
Loureiro, Danielle Queiroz Pereira
dc.subject.por.fl_str_mv Physical Education
Child Rearing
Professional Qualification
Professional Practice.
Educación Física
Educación Infantil
Formación Profesional
Práctica Profesional.
Educação Física
Educação Infantil
Formação profissional
Prática profissional.
topic Physical Education
Child Rearing
Professional Qualification
Professional Practice.
Educación Física
Educación Infantil
Formación Profesional
Práctica Profesional.
Educação Física
Educação Infantil
Formação profissional
Prática profissional.
description The study aims at presenting work possibilities with Children Education adventure/extreme body practices directed to the Physical Education Teachers. It uses as writing method the report of experiences and draws upon autobiography as recalling method. It justifies the option to use the concept of body practices rather than sports. The work indicates the possibility and even the necessity the Physical Education Teacher to work with Children Education adventure/extreme body practices. Among the contributions that such contents may provide it is possible to mention the physical, psychomotor, sensory, cognitive, emotional and the students' self-esteem development, besides the expansion of experiences and cultural archive of those individuals.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990/4240
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
dc.source.none.fl_str_mv Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 22, nº1, jan./abr., 2018; 53-65
2178-5945
reponame:Revista Corpoconsciência (Online)
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Revista Corpoconsciência (Online)
collection Revista Corpoconsciência (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv ||ecmmoreira@uol.com.br
_version_ 1798325459959676928