RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Corpoconsciência (Online) |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990 |
Resumo: | The study aims at presenting work possibilities with Children Education adventure/extreme body practices directed to the Physical Education Teachers. It uses as writing method the report of experiences and draws upon autobiography as recalling method. It justifies the option to use the concept of body practices rather than sports. The work indicates the possibility and even the necessity the Physical Education Teacher to work with Children Education adventure/extreme body practices. Among the contributions that such contents may provide it is possible to mention the physical, psychomotor, sensory, cognitive, emotional and the students' self-esteem development, besides the expansion of experiences and cultural archive of those individuals. |
id |
UFMS-4_65be5c1cf8aa9a6b06031cbd29a717a4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5990 |
network_acronym_str |
UFMS-4 |
network_name_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATIONRADICALIZANDO E AVENTURÁNDOSE CON LA EDUCACIÓN INFANTILRADICALIZANDO E AVENTURANDO COM A EDUCAÇÃO INFANTILPhysical EducationChild RearingProfessional QualificationProfessional Practice.Educación FísicaEducación InfantilFormación ProfesionalPráctica Profesional.Educação FísicaEducação InfantilFormação profissionalPrática profissional.The study aims at presenting work possibilities with Children Education adventure/extreme body practices directed to the Physical Education Teachers. It uses as writing method the report of experiences and draws upon autobiography as recalling method. It justifies the option to use the concept of body practices rather than sports. The work indicates the possibility and even the necessity the Physical Education Teacher to work with Children Education adventure/extreme body practices. Among the contributions that such contents may provide it is possible to mention the physical, psychomotor, sensory, cognitive, emotional and the students' self-esteem development, besides the expansion of experiences and cultural archive of those individuals.El objetivo es presentar las posibilidades de trabajo con las prácticas corporales de aventura/radicales de la Educación Infantil para el profesor de Educación Física. El método de escrita utilizado es el relato de experiencias y la autobiografía el de rememoración. Explica la adopción del término prácticas corporales y no de deporte. Apunta la posibilidad, y porque no, la necesidad que el profesor de Educación Física trabaje con prácticas corporales de aventura/radicales de la Educación Infantil. Entre las contribuciones que tales contenidos pueden propiciar citamos el desarrollo físico, psicomotor, sensorial, cognitivo, afectivo y de la autoestima de los alumnos para allá de la ampliación de las experiencias y del acervo cultural de esos sujetos.O objetivo é apresentar possibilidades de trabalho com práticas corporais de aventura/radicais da Educação Infantil para o professor de Educação Física. Utiliza como método de escrita o relato de experiências e se vale da autobiografia como método de rememoração. Justifica a opção por adotar o conceito de práticas corporais em vez de esporte. Aponta ser possível e até necessário que o professor de Educação Física trabalhe com práticas corporais de aventura/radicais da Educação Infantil. Entre as contribuições que esses conteúdos podem propiciar é possível citar o desenvolvimento físico, psicomotor, sensorial, cognitivo, afetivo e da autoestima dos alunos, além da ampliação das experiências e do acervo cultural desses sujeitos.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2018-04-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 22, nº1, jan./abr., 2018; 53-652178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990/4240Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessLoureiro, WalkSoeiro, Lucas BorgesMiranda, Ríquel MartinsLoureiro, Danielle Queiroz Pereira2018-04-25T17:00:21Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5990Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2018-04-25T17:00:21Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION RADICALIZANDO E AVENTURÁNDOSE CON LA EDUCACIÓN INFANTIL RADICALIZANDO E AVENTURANDO COM A EDUCAÇÃO INFANTIL |
title |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION |
spellingShingle |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION Loureiro, Walk Physical Education Child Rearing Professional Qualification Professional Practice. Educación Física Educación Infantil Formación Profesional Práctica Profesional. Educação Física Educação Infantil Formação profissional Prática profissional. |
title_short |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION |
title_full |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION |
title_fullStr |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION |
title_full_unstemmed |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION |
title_sort |
RADICALIZING AND ADVENTING WITH CHILD EDUCATION |
author |
Loureiro, Walk |
author_facet |
Loureiro, Walk Soeiro, Lucas Borges Miranda, Ríquel Martins Loureiro, Danielle Queiroz Pereira |
author_role |
author |
author2 |
Soeiro, Lucas Borges Miranda, Ríquel Martins Loureiro, Danielle Queiroz Pereira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Loureiro, Walk Soeiro, Lucas Borges Miranda, Ríquel Martins Loureiro, Danielle Queiroz Pereira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physical Education Child Rearing Professional Qualification Professional Practice. Educación Física Educación Infantil Formación Profesional Práctica Profesional. Educação Física Educação Infantil Formação profissional Prática profissional. |
topic |
Physical Education Child Rearing Professional Qualification Professional Practice. Educación Física Educación Infantil Formación Profesional Práctica Profesional. Educação Física Educação Infantil Formação profissional Prática profissional. |
description |
The study aims at presenting work possibilities with Children Education adventure/extreme body practices directed to the Physical Education Teachers. It uses as writing method the report of experiences and draws upon autobiography as recalling method. It justifies the option to use the concept of body practices rather than sports. The work indicates the possibility and even the necessity the Physical Education Teacher to work with Children Education adventure/extreme body practices. Among the contributions that such contents may provide it is possible to mention the physical, psychomotor, sensory, cognitive, emotional and the students' self-esteem development, besides the expansion of experiences and cultural archive of those individuals. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990 |
url |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5990/4240 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciência info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciência |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
dc.source.none.fl_str_mv |
Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 22, nº1, jan./abr., 2018; 53-65 2178-5945 reponame:Revista Corpoconsciência (Online) instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMS |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMS |
institution |
UFMS |
reponame_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
collection |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ecmmoreira@uol.com.br |
_version_ |
1798325459959676928 |