Influencing aspects of entry into Physical Education graduation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: GOMES, Carlos Eduardo de Almeida
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: SILVA, Gustavo da Motta, ANACLETO, Francis Natally de Almeida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Educação Pública
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517
Resumo: This essay aims to contextualize and discuss the factors that influenced students to opt for the Physical Education course, especially the Degree, from the theoretical framework of Pierre Bourdieu and Bernard Lahire. Methodologically, the study presents an exploratory and descriptive review of the literatue, of 24 articles in the Google Scholar indexer. The conclusion shows that these factors refer to the preference for sports and/or physical activities followed by the influence of the Physical Education teacher of Basic Education.
id UFMT-3_c24326b387beffd41ae82850de329256
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/12517
network_acronym_str UFMT-3
network_name_str Revista de Educação Pública
repository_id_str
spelling Influencing aspects of entry into Physical Education graduationA ENTRADA NO CURSO DE EDUCAÇÃO FÍSICA: PERSPECTIVAS SOBRE OS MOTIVOS DE ESCOLHAGraduaçãoFormação de professoresPierre BoudieuBernard LahireThis essay aims to contextualize and discuss the factors that influenced students to opt for the Physical Education course, especially the Degree, from the theoretical framework of Pierre Bourdieu and Bernard Lahire. Methodologically, the study presents an exploratory and descriptive review of the literatue, of 24 articles in the Google Scholar indexer. The conclusion shows that these factors refer to the preference for sports and/or physical activities followed by the influence of the Physical Education teacher of Basic Education.O presente ensaio tem como objetivo contextualizar e discutir a partir da literatura revisada os fatores que influenciaram os ingressos a optarem pelo curso de Educação Física, sobretudo a Licenciatura, à luz do quadro teórico de Pierre Bourdieu e Bernard Lahire. Metodologicamente, empregou-se uma revisão de literatura narrativa de natureza exploratória, descritiva e crítica de 24 artigos no indexador Google Scholar conjuntamente aos quadros teóricos previamente citados. Concluiu-se que esses fatores se referem ao gosto por esportes e/ou atividades físicas seguido da influência do professor de Educação Física da Educação Básica.Universidade Federal de Mato Grosso2022-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/1251710.29286/rep.v31ijan/dez.12517Revista de Educação Pública; v. 31 (2022): Revista de Educação Pública, v. 31 jan./dez. 2022; 1-232238-20970104-596210.29286/rep.v31ijan/dezreponame:Revista de Educação Públicainstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517/10637Copyright (c) 2022 Revista de Educação Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessGOMES, Carlos Eduardo de Almeida SILVA, Gustavo da Motta ANACLETO, Francis Natally de Almeida2023-03-12T16:36:39Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/12517Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublicaPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/oai||rep@ufmt.br2238-20970104-5962opendoar:2023-03-12T16:36:39Revista de Educação Pública - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
A ENTRADA NO CURSO DE EDUCAÇÃO FÍSICA: PERSPECTIVAS SOBRE OS MOTIVOS DE ESCOLHA
title Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
spellingShingle Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
GOMES, Carlos Eduardo de Almeida
Graduação
Formação de professores
Pierre Boudieu
Bernard Lahire
title_short Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
title_full Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
title_fullStr Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
title_full_unstemmed Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
title_sort Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
author GOMES, Carlos Eduardo de Almeida
author_facet GOMES, Carlos Eduardo de Almeida
SILVA, Gustavo da Motta
ANACLETO, Francis Natally de Almeida
author_role author
author2 SILVA, Gustavo da Motta
ANACLETO, Francis Natally de Almeida
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv GOMES, Carlos Eduardo de Almeida
SILVA, Gustavo da Motta
ANACLETO, Francis Natally de Almeida
dc.subject.por.fl_str_mv Graduação
Formação de professores
Pierre Boudieu
Bernard Lahire
topic Graduação
Formação de professores
Pierre Boudieu
Bernard Lahire
description This essay aims to contextualize and discuss the factors that influenced students to opt for the Physical Education course, especially the Degree, from the theoretical framework of Pierre Bourdieu and Bernard Lahire. Methodologically, the study presents an exploratory and descriptive review of the literatue, of 24 articles in the Google Scholar indexer. The conclusion shows that these factors refer to the preference for sports and/or physical activities followed by the influence of the Physical Education teacher of Basic Education.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-03-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517
10.29286/rep.v31ijan/dez.12517
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517
identifier_str_mv 10.29286/rep.v31ijan/dez.12517
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517/10637
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista de Educação Pública
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista de Educação Pública
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Educação Pública; v. 31 (2022): Revista de Educação Pública, v. 31 jan./dez. 2022; 1-23
2238-2097
0104-5962
10.29286/rep.v31ijan/dez
reponame:Revista de Educação Pública
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMT
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMT
institution UFMT
reponame_str Revista de Educação Pública
collection Revista de Educação Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Educação Pública - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv ||rep@ufmt.br
_version_ 1799711217490591744