Influencing aspects of entry into Physical Education graduation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Educação Pública |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517 |
Resumo: | This essay aims to contextualize and discuss the factors that influenced students to opt for the Physical Education course, especially the Degree, from the theoretical framework of Pierre Bourdieu and Bernard Lahire. Methodologically, the study presents an exploratory and descriptive review of the literatue, of 24 articles in the Google Scholar indexer. The conclusion shows that these factors refer to the preference for sports and/or physical activities followed by the influence of the Physical Education teacher of Basic Education. |
id |
UFMT-3_c24326b387beffd41ae82850de329256 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/12517 |
network_acronym_str |
UFMT-3 |
network_name_str |
Revista de Educação Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduationA ENTRADA NO CURSO DE EDUCAÇÃO FÍSICA: PERSPECTIVAS SOBRE OS MOTIVOS DE ESCOLHAGraduaçãoFormação de professoresPierre BoudieuBernard LahireThis essay aims to contextualize and discuss the factors that influenced students to opt for the Physical Education course, especially the Degree, from the theoretical framework of Pierre Bourdieu and Bernard Lahire. Methodologically, the study presents an exploratory and descriptive review of the literatue, of 24 articles in the Google Scholar indexer. The conclusion shows that these factors refer to the preference for sports and/or physical activities followed by the influence of the Physical Education teacher of Basic Education.O presente ensaio tem como objetivo contextualizar e discutir a partir da literatura revisada os fatores que influenciaram os ingressos a optarem pelo curso de Educação Física, sobretudo a Licenciatura, à luz do quadro teórico de Pierre Bourdieu e Bernard Lahire. Metodologicamente, empregou-se uma revisão de literatura narrativa de natureza exploratória, descritiva e crítica de 24 artigos no indexador Google Scholar conjuntamente aos quadros teóricos previamente citados. Concluiu-se que esses fatores se referem ao gosto por esportes e/ou atividades físicas seguido da influência do professor de Educação Física da Educação Básica.Universidade Federal de Mato Grosso2022-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/1251710.29286/rep.v31ijan/dez.12517Revista de Educação Pública; v. 31 (2022): Revista de Educação Pública, v. 31 jan./dez. 2022; 1-232238-20970104-596210.29286/rep.v31ijan/dezreponame:Revista de Educação Públicainstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517/10637Copyright (c) 2022 Revista de Educação Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessGOMES, Carlos Eduardo de Almeida SILVA, Gustavo da Motta ANACLETO, Francis Natally de Almeida2023-03-12T16:36:39Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/12517Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublicaPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/oai||rep@ufmt.br2238-20970104-5962opendoar:2023-03-12T16:36:39Revista de Educação Pública - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduation A ENTRADA NO CURSO DE EDUCAÇÃO FÍSICA: PERSPECTIVAS SOBRE OS MOTIVOS DE ESCOLHA |
title |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduation |
spellingShingle |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduation GOMES, Carlos Eduardo de Almeida Graduação Formação de professores Pierre Boudieu Bernard Lahire |
title_short |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduation |
title_full |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduation |
title_fullStr |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduation |
title_full_unstemmed |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduation |
title_sort |
Influencing aspects of entry into Physical Education graduation |
author |
GOMES, Carlos Eduardo de Almeida |
author_facet |
GOMES, Carlos Eduardo de Almeida SILVA, Gustavo da Motta ANACLETO, Francis Natally de Almeida |
author_role |
author |
author2 |
SILVA, Gustavo da Motta ANACLETO, Francis Natally de Almeida |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
GOMES, Carlos Eduardo de Almeida SILVA, Gustavo da Motta ANACLETO, Francis Natally de Almeida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Graduação Formação de professores Pierre Boudieu Bernard Lahire |
topic |
Graduação Formação de professores Pierre Boudieu Bernard Lahire |
description |
This essay aims to contextualize and discuss the factors that influenced students to opt for the Physical Education course, especially the Degree, from the theoretical framework of Pierre Bourdieu and Bernard Lahire. Methodologically, the study presents an exploratory and descriptive review of the literatue, of 24 articles in the Google Scholar indexer. The conclusion shows that these factors refer to the preference for sports and/or physical activities followed by the influence of the Physical Education teacher of Basic Education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-03-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517 10.29286/rep.v31ijan/dez.12517 |
url |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517 |
identifier_str_mv |
10.29286/rep.v31ijan/dez.12517 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/12517/10637 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista de Educação Pública info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista de Educação Pública |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Educação Pública; v. 31 (2022): Revista de Educação Pública, v. 31 jan./dez. 2022; 1-23 2238-2097 0104-5962 10.29286/rep.v31ijan/dez reponame:Revista de Educação Pública instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMT |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMT |
institution |
UFMT |
reponame_str |
Revista de Educação Pública |
collection |
Revista de Educação Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Educação Pública - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rep@ufmt.br |
_version_ |
1799711217490591744 |