Thinking about watches and angles
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181 |
Resumo: | Starting from a simple problem (determine all the configurations of the hands of a clock that form right angles), various ways in which one can think about the problem are presented |
id |
UFPA-7_9d23fd64be28631fc603f16989b31d6b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufpa.br:article/2181 |
network_acronym_str |
UFPA-7 |
network_name_str |
Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Thinking about watches and anglesPensando sobre relógios e ângulosmathematics education; problem solving; metacognitive thinkingeducação matemática; resolução de problemas; pensamento metacognitivoStarting from a simple problem (determine all the configurations of the hands of a clock that form right angles), various ways in which one can think about the problem are presentedPartindo de um problema simples (determine todas as configurações dos ponteiros de um relógio que formam um ângulo reto), descrevem-se várias maneiras em que se pode pensar sobre o problema.Universidade Federal do ParáFossa, John Andrew2013-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/218110.18542/amazrecm.v10i19.2181Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 10, n. 19 (2013); 5-18Amazônia - Journal of Science and Mathematics Education; v. 10, n. 19 (2013); 5-182317-51251980-5128reponame:Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)instname:Universidade Federal do Pará (UFPA)instacron:UFPAporhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181/2474https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/downloadSuppFile/2181/848/*ref*/DUELL, Orpha K. Metacognitive Skills. In: Gary D. PHYE & Thomás ANDRE. Cognitive Classroom Learning: Understanding, Thinking and Problem Solving. San Diego: Academic Press, 1986. [p. 205- 242.]/*ref*/FOSSA, John A. Os primórdios da teoria dos números. Natal: EDUFRN, 2010. [2 volumes.] LOPES, Antonio José. Gestão de interações e produção de conhecimento matemático em um ambiente de inspiração lakatosiana. Educação Matemática em Revista, ano 6, n. 7, p. 19-26, 1999.Direitos autorais 2013 CC-BYinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-17T00:59:23Zoai:ojs.periodicos.ufpa.br:article/2181Revistahttp://www.periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazoniaPUBhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/oaiamazrecm@ufpa.br||brabo@ufpa.br||amazoniaeducimat@yahoo.com.br2317-51251980-5128opendoar:2021-08-17T00:59:23Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) - Universidade Federal do Pará (UFPA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Thinking about watches and angles Pensando sobre relógios e ângulos |
title |
Thinking about watches and angles |
spellingShingle |
Thinking about watches and angles Fossa, John Andrew mathematics education; problem solving; metacognitive thinking educação matemática; resolução de problemas; pensamento metacognitivo |
title_short |
Thinking about watches and angles |
title_full |
Thinking about watches and angles |
title_fullStr |
Thinking about watches and angles |
title_full_unstemmed |
Thinking about watches and angles |
title_sort |
Thinking about watches and angles |
author |
Fossa, John Andrew |
author_facet |
Fossa, John Andrew |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fossa, John Andrew |
dc.subject.por.fl_str_mv |
mathematics education; problem solving; metacognitive thinking educação matemática; resolução de problemas; pensamento metacognitivo |
topic |
mathematics education; problem solving; metacognitive thinking educação matemática; resolução de problemas; pensamento metacognitivo |
description |
Starting from a simple problem (determine all the configurations of the hands of a clock that form right angles), various ways in which one can think about the problem are presented |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181 10.18542/amazrecm.v10i19.2181 |
url |
https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181 |
identifier_str_mv |
10.18542/amazrecm.v10i19.2181 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181/2474 https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/downloadSuppFile/2181/848 /*ref*/DUELL, Orpha K. Metacognitive Skills. In: Gary D. PHYE & Thomás ANDRE. Cognitive Classroom Learning: Understanding, Thinking and Problem Solving. San Diego: Academic Press, 1986. [p. 205- 242.] /*ref*/FOSSA, John A. Os primórdios da teoria dos números. Natal: EDUFRN, 2010. [2 volumes.] LOPES, Antonio José. Gestão de interações e produção de conhecimento matemático em um ambiente de inspiração lakatosiana. Educação Matemática em Revista, ano 6, n. 7, p. 19-26, 1999. |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2013 CC-BY info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2013 CC-BY |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Pará |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Pará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 10, n. 19 (2013); 5-18 Amazônia - Journal of Science and Mathematics Education; v. 10, n. 19 (2013); 5-18 2317-5125 1980-5128 reponame:Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) instname:Universidade Federal do Pará (UFPA) instacron:UFPA |
instname_str |
Universidade Federal do Pará (UFPA) |
instacron_str |
UFPA |
institution |
UFPA |
reponame_str |
Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) |
collection |
Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) - Universidade Federal do Pará (UFPA) |
repository.mail.fl_str_mv |
amazrecm@ufpa.br||brabo@ufpa.br||amazoniaeducimat@yahoo.com.br |
_version_ |
1809465146462961664 |