Thinking about watches and angles

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fossa, John Andrew
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181
Resumo: Starting from a simple problem (determine all the configurations of the hands of a clock that form right angles), various ways in which one can think about the problem are presented
id UFPA-7_9d23fd64be28631fc603f16989b31d6b
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufpa.br:article/2181
network_acronym_str UFPA-7
network_name_str Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
repository_id_str
spelling Thinking about watches and anglesPensando sobre relógios e ângulosmathematics education; problem solving; metacognitive thinkingeducação matemática; resolução de problemas; pensamento metacognitivoStarting from a simple problem (determine all the configurations of the hands of a clock that form right angles), various ways in which one can think about the problem are presentedPartindo de um problema simples (determine todas as configurações dos ponteiros de um relógio que formam um ângulo reto), descrevem-se várias maneiras em que se pode pensar sobre o problema.Universidade Federal do ParáFossa, John Andrew2013-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/218110.18542/amazrecm.v10i19.2181Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 10, n. 19 (2013); 5-18Amazônia - Journal of Science and Mathematics Education; v. 10, n. 19 (2013); 5-182317-51251980-5128reponame:Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)instname:Universidade Federal do Pará (UFPA)instacron:UFPAporhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181/2474https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/downloadSuppFile/2181/848/*ref*/DUELL, Orpha K. Metacognitive Skills. In: Gary D. PHYE & Thomás ANDRE. Cognitive Classroom Learning: Understanding, Thinking and Problem Solving. San Diego: Academic Press, 1986. [p. 205- 242.]/*ref*/FOSSA, John A. Os primórdios da teoria dos números. Natal: EDUFRN, 2010. [2 volumes.] LOPES, Antonio José. Gestão de interações e produção de conhecimento matemático em um ambiente de inspiração lakatosiana. Educação Matemática em Revista, ano 6, n. 7, p. 19-26, 1999.Direitos autorais 2013 CC-BYinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-17T00:59:23Zoai:ojs.periodicos.ufpa.br:article/2181Revistahttp://www.periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazoniaPUBhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/oaiamazrecm@ufpa.br||brabo@ufpa.br||amazoniaeducimat@yahoo.com.br2317-51251980-5128opendoar:2021-08-17T00:59:23Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) - Universidade Federal do Pará (UFPA)false
dc.title.none.fl_str_mv Thinking about watches and angles
Pensando sobre relógios e ângulos
title Thinking about watches and angles
spellingShingle Thinking about watches and angles
Fossa, John Andrew
mathematics education; problem solving; metacognitive thinking
educação matemática; resolução de problemas; pensamento metacognitivo
title_short Thinking about watches and angles
title_full Thinking about watches and angles
title_fullStr Thinking about watches and angles
title_full_unstemmed Thinking about watches and angles
title_sort Thinking about watches and angles
author Fossa, John Andrew
author_facet Fossa, John Andrew
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Fossa, John Andrew
dc.subject.por.fl_str_mv mathematics education; problem solving; metacognitive thinking
educação matemática; resolução de problemas; pensamento metacognitivo
topic mathematics education; problem solving; metacognitive thinking
educação matemática; resolução de problemas; pensamento metacognitivo
description Starting from a simple problem (determine all the configurations of the hands of a clock that form right angles), various ways in which one can think about the problem are presented
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-31
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181
10.18542/amazrecm.v10i19.2181
url https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181
identifier_str_mv 10.18542/amazrecm.v10i19.2181
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/2181/2474
https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/downloadSuppFile/2181/848
/*ref*/DUELL, Orpha K. Metacognitive Skills. In: Gary D. PHYE & Thomás ANDRE. Cognitive Classroom Learning: Understanding, Thinking and Problem Solving. San Diego: Academic Press, 1986. [p. 205- 242.]
/*ref*/FOSSA, John A. Os primórdios da teoria dos números. Natal: EDUFRN, 2010. [2 volumes.] LOPES, Antonio José. Gestão de interações e produção de conhecimento matemático em um ambiente de inspiração lakatosiana. Educação Matemática em Revista, ano 6, n. 7, p. 19-26, 1999.
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2013 CC-BY
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2013 CC-BY
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Pará
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Pará
dc.source.none.fl_str_mv Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 10, n. 19 (2013); 5-18
Amazônia - Journal of Science and Mathematics Education; v. 10, n. 19 (2013); 5-18
2317-5125
1980-5128
reponame:Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
instname:Universidade Federal do Pará (UFPA)
instacron:UFPA
instname_str Universidade Federal do Pará (UFPA)
instacron_str UFPA
institution UFPA
reponame_str Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
collection Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
repository.name.fl_str_mv Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) - Universidade Federal do Pará (UFPA)
repository.mail.fl_str_mv amazrecm@ufpa.br||brabo@ufpa.br||amazoniaeducimat@yahoo.com.br
_version_ 1809465146462961664