Green Chemistry in Brazilian lecturer graduation: Mapping and its importance at teaching practice

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Autor(a) principal: Rodrigues de Almeida, Queli Aparecida
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Silva, Bianca Bassetti, Lima Silva, Geovani Aristeu, Gomes, Suelen Stutz, da Conceição Gomes, Thaina Nascimento
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/6971
Resumo: The philosophy of Green Chemistry or sustainable Chemistry could be described as a creation, development and application of a product or a process in order to reduce or eliminate te use and generation of hazardous materials. The aim of a teacher training or licensing courses is prepare professionals that will act in formation of conscientious and reflective citizens trough the school environment. Thus, the Green Chemistry philosophy is extremely relevant in these courses. In this way, the aim of this study was to collect data of the scenario of education in Green Chemistry in Licensing Chemistry undergraduate courses offered in public institutions of higher education in the country.
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spelling Green Chemistry in Brazilian lecturer graduation: Mapping and its importance at teaching practiceQuímica Verde nos cursos de Licenciatura em Química do Brasil: mapeamento e importância na prática docentegreen chemistry; chemistry learning; lecturer graduation in chemistryquímica verde; ensino de química, licenciatura em químicaThe philosophy of Green Chemistry or sustainable Chemistry could be described as a creation, development and application of a product or a process in order to reduce or eliminate te use and generation of hazardous materials. The aim of a teacher training or licensing courses is prepare professionals that will act in formation of conscientious and reflective citizens trough the school environment. Thus, the Green Chemistry philosophy is extremely relevant in these courses. In this way, the aim of this study was to collect data of the scenario of education in Green Chemistry in Licensing Chemistry undergraduate courses offered in public institutions of higher education in the country.A filosofia da Química Verde ou Química Sustentável tem como sua definição a criação, desenvolvimento e aplicação de produtos e processos químicos a fim de reduzir e eliminar o uso e a geração de substâncias nocivas. Um curso de licenciatura em química visa formar profissionais que atuarão diretamente na formação de pessoas conscientes, reflexivas, cidadãs através do espaço escolar. O uso das filosofias da Química Verde nas aulas desses futuros profissionais, são de extrema importância. O objetivo deste trabalho foi obter dados do cenário da educação em Química Verde nos cursos de Licenciatura em Química ofertados nas instituições públicas de ensino superior do país.Universidade Federal do ParáCNPqIFRJRodrigues de Almeida, Queli AparecidaSilva, Bianca BassettiLima Silva, Geovani AristeuGomes, Suelen Stutzda Conceição Gomes, Thaina Nascimento2019-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/697110.18542/amazrecm.v15i34.6971Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 15, n. 34 (2019); 178-187Amazônia - Journal of Science and Mathematics Education; v. 15, n. 34 (2019); 178-1872317-51251980-5128reponame:Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)instname:Universidade Federal do Pará (UFPA)instacron:UFPAporhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/6971/6042/*ref*/ALMEIDA, Q.A.R.; SILVA, B.B.; SILVA, G. A. 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