Valor na lógica dominante do serviço

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gonçalves, Gabriel Freitas
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
Texto Completo: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/18992
Resumo: This work aimed to analyze, from the perspective of the Service-dominant logic, the perspective of value in education. The Service-dominant logic works with an integrative perspective of services in all economic aspects, proposing a way of understanding the relations established among the actors in value cocreation. The theoretical framework allowed a vision of the evolution of this theory and how the perception of value is empirically studied, which provided the basis for the construction of the data collection instrument and the categories of analysis. Four focal groups were used to collect data with the aid of a semi-structured script, which was analyzed through content analysis. This procedure led to the construction of 17 initial categories that converged to three, being: Value creation; Adding value; and Individual as resource that relate to some of the axioms of the Service-dominant logic, which provides empirical evidence for this theoretical construction. At the end of the study, it is perceived that value is a dynamic and complex process, surrounded by actors that influence directly or indirectly the perception of value.
id UFPB_93603f18b22b5a6777a6c0ef53d8d829
oai_identifier_str oai:repositorio.ufpb.br:123456789/18992
network_acronym_str UFPB
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
repository_id_str
spelling Valor na lógica dominante do serviçoLógica dominante do serviçoPercepção de valorMarketing de serviçosService-dominant logicPercption of valueService marketingCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOThis work aimed to analyze, from the perspective of the Service-dominant logic, the perspective of value in education. The Service-dominant logic works with an integrative perspective of services in all economic aspects, proposing a way of understanding the relations established among the actors in value cocreation. The theoretical framework allowed a vision of the evolution of this theory and how the perception of value is empirically studied, which provided the basis for the construction of the data collection instrument and the categories of analysis. Four focal groups were used to collect data with the aid of a semi-structured script, which was analyzed through content analysis. This procedure led to the construction of 17 initial categories that converged to three, being: Value creation; Adding value; and Individual as resource that relate to some of the axioms of the Service-dominant logic, which provides empirical evidence for this theoretical construction. At the end of the study, it is perceived that value is a dynamic and complex process, surrounded by actors that influence directly or indirectly the perception of value.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESEste trabalho objetivou analisar, sob a ótica da Lógica Dominante do Serviço, a perspectiva do valor no ensino. A Lógica Dominante do Serviço trabalha com uma perspectiva integrativa dos serviços em todos os aspectos econômicos, propondo uma forma de entender as relações estabelecidas entre os atores na cocriação de valor. O referencial teórico possibilitou uma visão da evolução dessa teoria e de como a percepção de valor é empiricamente estudada, o que forneceu a base para construção do instrumento de coleta de dados e das categorias de análise. Para a coleta de dados foram realizados quatro grupos focais com o auxílio de um roteiro semiestruturado, cuja análise foi feita por meio da análise de conteúdo. Esse procedimento levou a construção de 17 categorias inicias que convergiram para três, sendo elas: Cocriação de valor; Agregação de valor; e Indivíduo como recurso que se relacionam com alguns dos axiomas da Lógica Dominante de Serviço, o que fornece evidências empíricas para essa construção teórica. Ao final do estudo, percebe-se que o valor é um processo dinâmico e complexo, rodeado de atores que influenciam direta ou indiretamente a percepção de valor.Universidade Federal da ParaíbaBrasilAdministraçãoPrograma de Pós-Graduação em AdministraçãoUFPBAbreu, Nelsio Rodrigues dehttp://lattes.cnpq.br/2003104035949004Gonçalves, Gabriel Freitas2020-12-29T14:58:24Z2019-06-252020-12-29T14:58:24Z2019-02-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/18992porAttribution-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPBinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPB2020-12-30T06:18:24Zoai:repositorio.ufpb.br:123456789/18992Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufpb.br/PUBhttp://tede.biblioteca.ufpb.br:8080/oai/requestdiretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.bropendoar:2020-12-30T06:18:24Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false
dc.title.none.fl_str_mv Valor na lógica dominante do serviço
title Valor na lógica dominante do serviço
spellingShingle Valor na lógica dominante do serviço
Gonçalves, Gabriel Freitas
Lógica dominante do serviço
Percepção de valor
Marketing de serviços
Service-dominant logic
Percption of value
Service marketing
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
title_short Valor na lógica dominante do serviço
title_full Valor na lógica dominante do serviço
title_fullStr Valor na lógica dominante do serviço
title_full_unstemmed Valor na lógica dominante do serviço
title_sort Valor na lógica dominante do serviço
author Gonçalves, Gabriel Freitas
author_facet Gonçalves, Gabriel Freitas
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Abreu, Nelsio Rodrigues de
http://lattes.cnpq.br/2003104035949004
dc.contributor.author.fl_str_mv Gonçalves, Gabriel Freitas
dc.subject.por.fl_str_mv Lógica dominante do serviço
Percepção de valor
Marketing de serviços
Service-dominant logic
Percption of value
Service marketing
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
topic Lógica dominante do serviço
Percepção de valor
Marketing de serviços
Service-dominant logic
Percption of value
Service marketing
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
description This work aimed to analyze, from the perspective of the Service-dominant logic, the perspective of value in education. The Service-dominant logic works with an integrative perspective of services in all economic aspects, proposing a way of understanding the relations established among the actors in value cocreation. The theoretical framework allowed a vision of the evolution of this theory and how the perception of value is empirically studied, which provided the basis for the construction of the data collection instrument and the categories of analysis. Four focal groups were used to collect data with the aid of a semi-structured script, which was analyzed through content analysis. This procedure led to the construction of 17 initial categories that converged to three, being: Value creation; Adding value; and Individual as resource that relate to some of the axioms of the Service-dominant logic, which provides empirical evidence for this theoretical construction. At the end of the study, it is perceived that value is a dynamic and complex process, surrounded by actors that influence directly or indirectly the perception of value.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-25
2019-02-28
2020-12-29T14:58:24Z
2020-12-29T14:58:24Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/18992
url https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/18992
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Paraíba
Brasil
Administração
Programa de Pós-Graduação em Administração
UFPB
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Paraíba
Brasil
Administração
Programa de Pós-Graduação em Administração
UFPB
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
instname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
instacron:UFPB
instname_str Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
instacron_str UFPB
institution UFPB
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
repository.mail.fl_str_mv diretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.br
_version_ 1801843023435268096