Valor na lógica dominante do serviço
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB |
Texto Completo: | https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/18992 |
Resumo: | This work aimed to analyze, from the perspective of the Service-dominant logic, the perspective of value in education. The Service-dominant logic works with an integrative perspective of services in all economic aspects, proposing a way of understanding the relations established among the actors in value cocreation. The theoretical framework allowed a vision of the evolution of this theory and how the perception of value is empirically studied, which provided the basis for the construction of the data collection instrument and the categories of analysis. Four focal groups were used to collect data with the aid of a semi-structured script, which was analyzed through content analysis. This procedure led to the construction of 17 initial categories that converged to three, being: Value creation; Adding value; and Individual as resource that relate to some of the axioms of the Service-dominant logic, which provides empirical evidence for this theoretical construction. At the end of the study, it is perceived that value is a dynamic and complex process, surrounded by actors that influence directly or indirectly the perception of value. |
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Valor na lógica dominante do serviçoLógica dominante do serviçoPercepção de valorMarketing de serviçosService-dominant logicPercption of valueService marketingCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOThis work aimed to analyze, from the perspective of the Service-dominant logic, the perspective of value in education. The Service-dominant logic works with an integrative perspective of services in all economic aspects, proposing a way of understanding the relations established among the actors in value cocreation. The theoretical framework allowed a vision of the evolution of this theory and how the perception of value is empirically studied, which provided the basis for the construction of the data collection instrument and the categories of analysis. Four focal groups were used to collect data with the aid of a semi-structured script, which was analyzed through content analysis. This procedure led to the construction of 17 initial categories that converged to three, being: Value creation; Adding value; and Individual as resource that relate to some of the axioms of the Service-dominant logic, which provides empirical evidence for this theoretical construction. At the end of the study, it is perceived that value is a dynamic and complex process, surrounded by actors that influence directly or indirectly the perception of value.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESEste trabalho objetivou analisar, sob a ótica da Lógica Dominante do Serviço, a perspectiva do valor no ensino. A Lógica Dominante do Serviço trabalha com uma perspectiva integrativa dos serviços em todos os aspectos econômicos, propondo uma forma de entender as relações estabelecidas entre os atores na cocriação de valor. O referencial teórico possibilitou uma visão da evolução dessa teoria e de como a percepção de valor é empiricamente estudada, o que forneceu a base para construção do instrumento de coleta de dados e das categorias de análise. Para a coleta de dados foram realizados quatro grupos focais com o auxílio de um roteiro semiestruturado, cuja análise foi feita por meio da análise de conteúdo. Esse procedimento levou a construção de 17 categorias inicias que convergiram para três, sendo elas: Cocriação de valor; Agregação de valor; e Indivíduo como recurso que se relacionam com alguns dos axiomas da Lógica Dominante de Serviço, o que fornece evidências empíricas para essa construção teórica. Ao final do estudo, percebe-se que o valor é um processo dinâmico e complexo, rodeado de atores que influenciam direta ou indiretamente a percepção de valor.Universidade Federal da ParaíbaBrasilAdministraçãoPrograma de Pós-Graduação em AdministraçãoUFPBAbreu, Nelsio Rodrigues dehttp://lattes.cnpq.br/2003104035949004Gonçalves, Gabriel Freitas2020-12-29T14:58:24Z2019-06-252020-12-29T14:58:24Z2019-02-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/18992porAttribution-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPBinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPB2020-12-30T06:18:24Zoai:repositorio.ufpb.br:123456789/18992Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufpb.br/PUBhttp://tede.biblioteca.ufpb.br:8080/oai/requestdiretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.bropendoar:2020-12-30T06:18:24Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false |
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