A motivação como prevenção da indisciplina
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educar em Revista |
Texto Completo: | https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923 |
Resumo: | The author considers that the indiscipline present in the classrooms mayindicate the students’ lack of motivation of academic contents, teachingmethodologies that don’t benefit the significant learning or difficulties inthe teacher-student relation. Student’s learning motivation is characterizedin two forms: as a general aspect (intrinsic motivation), or as a situationalcondition (extrinsic motivation). The author differentiates the characteristicsof motivated students and of those unfounded students regarding to theschool learning and offers actions suggestions for the teacher to organizethe learning situation and to influence positively the students’ motivationlevel in the proposed activities. |
id |
UFPR-4_bec8d99785a6a2d48eb210c4433ac380 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.ufpr.br:article/13923 |
network_acronym_str |
UFPR-4 |
network_name_str |
Educar em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
A motivação como prevenção da indisciplinaMotivation as indiscipline preventionindisciplina; motivação; relação professor-aluno; indiscipline; motivation; teacher-student relationThe author considers that the indiscipline present in the classrooms mayindicate the students’ lack of motivation of academic contents, teachingmethodologies that don’t benefit the significant learning or difficulties inthe teacher-student relation. Student’s learning motivation is characterizedin two forms: as a general aspect (intrinsic motivation), or as a situationalcondition (extrinsic motivation). The author differentiates the characteristicsof motivated students and of those unfounded students regarding to theschool learning and offers actions suggestions for the teacher to organizethe learning situation and to influence positively the students’ motivationlevel in the proposed activities.A autora considera que a indisciplina presente nas salas de aula podeestar sinalizando a falta de motivação dos alunos diante dos conteúdosacadêmicos, metodologias de ensino que não favorecem a aprendizagemsignificativa ou dificuldades na relação professor-aluno. A motivação doaluno para aprender é caracterizada de duas formas: como um traço geral(motivação intrínseca), ou como um estado situacional (motivação extrínseca).A autora diferencia as características dos alunos motivados e dosdesmotivados em relação à aprendizagem escolar e oferece sugestões deações para o professor organizar a situação de aprendizagem e influenciarpositivamente o nível de motivação dos alunos nas atividades propostas.UFPR2008-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-2131984-04110104-4060reponame:Educar em Revistainstname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923/9381https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923/31122Eccheli, Simone Deperoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-06-29T00:06:08Zoai:revistas.ufpr.br:article/13923Revistahttps://revistas.ufpr.br/educarPUBhttps://revistas.ufpr.br/educar/oaieducar.ufpr2016@gmail.com||educar@ufpr.br0104-40601984-0411opendoar:2017-06-29T00:06:08Educar em Revista - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A motivação como prevenção da indisciplina Motivation as indiscipline prevention |
title |
A motivação como prevenção da indisciplina |
spellingShingle |
A motivação como prevenção da indisciplina Eccheli, Simone Deperon indisciplina; motivação; relação professor-aluno; indiscipline; motivation; teacher-student relation |
title_short |
A motivação como prevenção da indisciplina |
title_full |
A motivação como prevenção da indisciplina |
title_fullStr |
A motivação como prevenção da indisciplina |
title_full_unstemmed |
A motivação como prevenção da indisciplina |
title_sort |
A motivação como prevenção da indisciplina |
author |
Eccheli, Simone Deperon |
author_facet |
Eccheli, Simone Deperon |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Eccheli, Simone Deperon |
dc.subject.por.fl_str_mv |
indisciplina; motivação; relação professor-aluno; indiscipline; motivation; teacher-student relation |
topic |
indisciplina; motivação; relação professor-aluno; indiscipline; motivation; teacher-student relation |
description |
The author considers that the indiscipline present in the classrooms mayindicate the students’ lack of motivation of academic contents, teachingmethodologies that don’t benefit the significant learning or difficulties inthe teacher-student relation. Student’s learning motivation is characterizedin two forms: as a general aspect (intrinsic motivation), or as a situationalcondition (extrinsic motivation). The author differentiates the characteristicsof motivated students and of those unfounded students regarding to theschool learning and offers actions suggestions for the teacher to organizethe learning situation and to influence positively the students’ motivationlevel in the proposed activities. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923 |
url |
https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923/9381 https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923/31122 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFPR |
publisher.none.fl_str_mv |
UFPR |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213 Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213 Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213 1984-0411 0104-4060 reponame:Educar em Revista instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR) instacron:UFPR |
instname_str |
Universidade Federal do Paraná (UFPR) |
instacron_str |
UFPR |
institution |
UFPR |
reponame_str |
Educar em Revista |
collection |
Educar em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Educar em Revista - Universidade Federal do Paraná (UFPR) |
repository.mail.fl_str_mv |
educar.ufpr2016@gmail.com||educar@ufpr.br |
_version_ |
1799711894730178560 |