A motivação como prevenção da indisciplina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Eccheli, Simone Deperon
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educar em Revista
Texto Completo: https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923
Resumo: The author considers that the indiscipline present in the classrooms mayindicate the students’ lack of motivation of academic contents, teachingmethodologies that don’t benefit the significant learning or difficulties inthe teacher-student relation. Student’s learning motivation is characterizedin two forms: as a general aspect (intrinsic motivation), or as a situationalcondition (extrinsic motivation). The author differentiates the characteristicsof motivated students and of those unfounded students regarding to theschool learning and offers actions suggestions for the teacher to organizethe learning situation and to influence positively the students’ motivationlevel in the proposed activities.
id UFPR-4_bec8d99785a6a2d48eb210c4433ac380
oai_identifier_str oai:revistas.ufpr.br:article/13923
network_acronym_str UFPR-4
network_name_str Educar em Revista
repository_id_str
spelling A motivação como prevenção da indisciplinaMotivation as indiscipline preventionindisciplina; motivação; relação professor-aluno; indiscipline; motivation; teacher-student relationThe author considers that the indiscipline present in the classrooms mayindicate the students’ lack of motivation of academic contents, teachingmethodologies that don’t benefit the significant learning or difficulties inthe teacher-student relation. Student’s learning motivation is characterizedin two forms: as a general aspect (intrinsic motivation), or as a situationalcondition (extrinsic motivation). The author differentiates the characteristicsof motivated students and of those unfounded students regarding to theschool learning and offers actions suggestions for the teacher to organizethe learning situation and to influence positively the students’ motivationlevel in the proposed activities.A autora considera que a indisciplina presente nas salas de aula podeestar sinalizando a falta de motivação dos alunos diante dos conteúdosacadêmicos, metodologias de ensino que não favorecem a aprendizagemsignificativa ou dificuldades na relação professor-aluno. A motivação doaluno para aprender é caracterizada de duas formas: como um traço geral(motivação intrínseca), ou como um estado situacional (motivação extrínseca).A autora diferencia as características dos alunos motivados e dosdesmotivados em relação à aprendizagem escolar e oferece sugestões deações para o professor organizar a situação de aprendizagem e influenciarpositivamente o nível de motivação dos alunos nas atividades propostas.UFPR2008-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-2131984-04110104-4060reponame:Educar em Revistainstname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923/9381https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923/31122Eccheli, Simone Deperoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-06-29T00:06:08Zoai:revistas.ufpr.br:article/13923Revistahttps://revistas.ufpr.br/educarPUBhttps://revistas.ufpr.br/educar/oaieducar.ufpr2016@gmail.com||educar@ufpr.br0104-40601984-0411opendoar:2017-06-29T00:06:08Educar em Revista - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false
dc.title.none.fl_str_mv A motivação como prevenção da indisciplina
Motivation as indiscipline prevention
title A motivação como prevenção da indisciplina
spellingShingle A motivação como prevenção da indisciplina
Eccheli, Simone Deperon
indisciplina; motivação; relação professor-aluno; indiscipline; motivation; teacher-student relation
title_short A motivação como prevenção da indisciplina
title_full A motivação como prevenção da indisciplina
title_fullStr A motivação como prevenção da indisciplina
title_full_unstemmed A motivação como prevenção da indisciplina
title_sort A motivação como prevenção da indisciplina
author Eccheli, Simone Deperon
author_facet Eccheli, Simone Deperon
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Eccheli, Simone Deperon
dc.subject.por.fl_str_mv indisciplina; motivação; relação professor-aluno; indiscipline; motivation; teacher-student relation
topic indisciplina; motivação; relação professor-aluno; indiscipline; motivation; teacher-student relation
description The author considers that the indiscipline present in the classrooms mayindicate the students’ lack of motivation of academic contents, teachingmethodologies that don’t benefit the significant learning or difficulties inthe teacher-student relation. Student’s learning motivation is characterizedin two forms: as a general aspect (intrinsic motivation), or as a situationalcondition (extrinsic motivation). The author differentiates the characteristicsof motivated students and of those unfounded students regarding to theschool learning and offers actions suggestions for the teacher to organizethe learning situation and to influence positively the students’ motivationlevel in the proposed activities.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-31
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923
url https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923/9381
https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/13923/31122
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFPR
publisher.none.fl_str_mv UFPR
dc.source.none.fl_str_mv Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213
Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213
Educar em Revista; v. 24, n. 32 (2008); p. 199-213
1984-0411
0104-4060
reponame:Educar em Revista
instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)
instacron:UFPR
instname_str Universidade Federal do Paraná (UFPR)
instacron_str UFPR
institution UFPR
reponame_str Educar em Revista
collection Educar em Revista
repository.name.fl_str_mv Educar em Revista - Universidade Federal do Paraná (UFPR)
repository.mail.fl_str_mv educar.ufpr2016@gmail.com||educar@ufpr.br
_version_ 1799711894730178560