Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandão Chaves, Enaura
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: M. Magalhães, Ana Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119
Resumo: The objective of this study was determine the development of performance appraisal in daily nursing practice aiming to up – date and adequate the program of Nursing Management Post – graduation Courses. The sample was composed by 27 nurses students of the first and second post – graduation course in 1994 and 1995. The results showed that performance appraisal is not established in the nurses work reality (51%) and 70% of respondents assert that they did not receive any training in this field. The qualitative results added to quantitative data allow to point the necessity to invest in nursing education both in graduation and post – graduation levels, to carry out the performance appraisal like a process searching the development and improvement of human resources and working relations.
id UFRGS-15_684c639a38094f6a6b412dcbab341b21
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/4119
network_acronym_str UFRGS-15
network_name_str Revista Gaúcha de Enfermagem
repository_id_str
spelling Evaluating the performance appraisal in dily nursing practiceAvaliando a avaliação de desempenho na prática de enfermeirosAvaliação de desempenhoAvaliaçãoDesempenhoThe objective of this study was determine the development of performance appraisal in daily nursing practice aiming to up – date and adequate the program of Nursing Management Post – graduation Courses. The sample was composed by 27 nurses students of the first and second post – graduation course in 1994 and 1995. The results showed that performance appraisal is not established in the nurses work reality (51%) and 70% of respondents assert that they did not receive any training in this field. The qualitative results added to quantitative data allow to point the necessity to invest in nursing education both in graduation and post – graduation levels, to carry out the performance appraisal like a process searching the development and improvement of human resources and working relations.Como docentes del Curso de Especialización en Gerencia de Servicios de Enfermería de La Escuela de Enfermería de la UFRGS buscamos a través del presente estudio identificar como se está desenvolviendo la evaluación de desempeño (ED) en el cotidiano de enfermeros que frecuentaram el primero y el segundo curso, en el a^no de 1994/1995, componiendo una muestra de 27 enfermeros. El studio constató que la evaluación de desempeño es una actividad que todavia no está incorporada en la realidad del trabajo para la mayoria de los enfermeros investigados (51%), siendo que 70,3% de ellos afirman no haver recibido ningun tipo de entrenamiento cuánto al proceso de ED. Los hallargos qualitativos unidos a los dados quantitativos de la investigación nos permiten afirmar que existe una necessidad de investir en el preparo de los professionales enfermeros a nivel tanto de graduación como de Pos – Graduación para la realización de la ED como un proceso en vista al perfeccionamiento y desenvolvimiento de recursos humanos y consecuentemente la mejora en las relaciones de trabajo.Como docentes do curso de Especialização em Gerenciamento de Serviços de Enfermagem da Escola de Enfermagem da UFRGS buscamos através do presente estudo identificar como está sendo desenvolvida a avaliação de desempenho (AD) no cotidiano de enfermeiros a fim de atualizarmos e adequarmos nossas propostas de ensino à realidade encontrada. Participaram do estudo enfermeiros que freqüentaram o primeiro e o segundo curso de especialização em Gerenciamento de Serviços de Enfermagem, nos anos de 1994/95 compondo uma amostra de 27 enfermeiros. O estudo constatou que a avaliação de desempenho é uma atividade Que ainda não está incorporada à realidade de trabalho para a maioria dos enfermeiros investigados (51%), sendo que 70,3% deles afirmam não terem recebido nenhum tipo de treinamento quanto ao processo de AD. Os achados qualitativos aliados aos dados quantitativos da investigação nos permitem afirmar que existe uma necessidade de investirmos no preparo dos profissionais enfermeiros tanto na graduação quanto na Pós – graduação para a realização da AD como um processo com vistas ao aprimoramento e desenvolvimento de recursos humanos e conseqüente melhoria nas relações de trabalho.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 17 No. 2 (1996); 115Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 17 n. 2 (1996); 1151983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119/42850Brandão Chaves, EnauraM. Magalhães, Ana Mariainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-10T14:47:55Zoai:seer.ufrgs.br:article/4119Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2017-08-10T14:47:55Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
Avaliando a avaliação de desempenho na prática de enfermeiros
title Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
spellingShingle Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
Brandão Chaves, Enaura
Avaliação de desempenho
Avaliação
Desempenho
title_short Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
title_full Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
title_fullStr Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
title_full_unstemmed Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
title_sort Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
author Brandão Chaves, Enaura
author_facet Brandão Chaves, Enaura
M. Magalhães, Ana Maria
author_role author
author2 M. Magalhães, Ana Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandão Chaves, Enaura
M. Magalhães, Ana Maria
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação de desempenho
Avaliação
Desempenho
topic Avaliação de desempenho
Avaliação
Desempenho
description The objective of this study was determine the development of performance appraisal in daily nursing practice aiming to up – date and adequate the program of Nursing Management Post – graduation Courses. The sample was composed by 27 nurses students of the first and second post – graduation course in 1994 and 1995. The results showed that performance appraisal is not established in the nurses work reality (51%) and 70% of respondents assert that they did not receive any training in this field. The qualitative results added to quantitative data allow to point the necessity to invest in nursing education both in graduation and post – graduation levels, to carry out the performance appraisal like a process searching the development and improvement of human resources and working relations.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-05-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119/42850
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 17 No. 2 (1996); 115
Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 17 n. 2 (1996); 115
1983-1447
0102-6933
reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Gaúcha de Enfermagem
collection Revista Gaúcha de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistappgdir@ufrgs.br
_version_ 1799766329430900736