Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119 |
Resumo: | The objective of this study was determine the development of performance appraisal in daily nursing practice aiming to up – date and adequate the program of Nursing Management Post – graduation Courses. The sample was composed by 27 nurses students of the first and second post – graduation course in 1994 and 1995. The results showed that performance appraisal is not established in the nurses work reality (51%) and 70% of respondents assert that they did not receive any training in this field. The qualitative results added to quantitative data allow to point the necessity to invest in nursing education both in graduation and post – graduation levels, to carry out the performance appraisal like a process searching the development and improvement of human resources and working relations. |
id |
UFRGS-15_684c639a38094f6a6b412dcbab341b21 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/4119 |
network_acronym_str |
UFRGS-15 |
network_name_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practiceAvaliando a avaliação de desempenho na prática de enfermeirosAvaliação de desempenhoAvaliaçãoDesempenhoThe objective of this study was determine the development of performance appraisal in daily nursing practice aiming to up – date and adequate the program of Nursing Management Post – graduation Courses. The sample was composed by 27 nurses students of the first and second post – graduation course in 1994 and 1995. The results showed that performance appraisal is not established in the nurses work reality (51%) and 70% of respondents assert that they did not receive any training in this field. The qualitative results added to quantitative data allow to point the necessity to invest in nursing education both in graduation and post – graduation levels, to carry out the performance appraisal like a process searching the development and improvement of human resources and working relations.Como docentes del Curso de Especialización en Gerencia de Servicios de Enfermería de La Escuela de Enfermería de la UFRGS buscamos a través del presente estudio identificar como se está desenvolviendo la evaluación de desempeño (ED) en el cotidiano de enfermeros que frecuentaram el primero y el segundo curso, en el a^no de 1994/1995, componiendo una muestra de 27 enfermeros. El studio constató que la evaluación de desempeño es una actividad que todavia no está incorporada en la realidad del trabajo para la mayoria de los enfermeros investigados (51%), siendo que 70,3% de ellos afirman no haver recibido ningun tipo de entrenamiento cuánto al proceso de ED. Los hallargos qualitativos unidos a los dados quantitativos de la investigación nos permiten afirmar que existe una necessidad de investir en el preparo de los professionales enfermeros a nivel tanto de graduación como de Pos – Graduación para la realización de la ED como un proceso en vista al perfeccionamiento y desenvolvimiento de recursos humanos y consecuentemente la mejora en las relaciones de trabajo.Como docentes do curso de Especialização em Gerenciamento de Serviços de Enfermagem da Escola de Enfermagem da UFRGS buscamos através do presente estudo identificar como está sendo desenvolvida a avaliação de desempenho (AD) no cotidiano de enfermeiros a fim de atualizarmos e adequarmos nossas propostas de ensino à realidade encontrada. Participaram do estudo enfermeiros que freqüentaram o primeiro e o segundo curso de especialização em Gerenciamento de Serviços de Enfermagem, nos anos de 1994/95 compondo uma amostra de 27 enfermeiros. O estudo constatou que a avaliação de desempenho é uma atividade Que ainda não está incorporada à realidade de trabalho para a maioria dos enfermeiros investigados (51%), sendo que 70,3% deles afirmam não terem recebido nenhum tipo de treinamento quanto ao processo de AD. Os achados qualitativos aliados aos dados quantitativos da investigação nos permitem afirmar que existe uma necessidade de investirmos no preparo dos profissionais enfermeiros tanto na graduação quanto na Pós – graduação para a realização da AD como um processo com vistas ao aprimoramento e desenvolvimento de recursos humanos e conseqüente melhoria nas relações de trabalho.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 17 No. 2 (1996); 115Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 17 n. 2 (1996); 1151983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119/42850Brandão Chaves, EnauraM. Magalhães, Ana Mariainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-10T14:47:55Zoai:seer.ufrgs.br:article/4119Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2017-08-10T14:47:55Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice Avaliando a avaliação de desempenho na prática de enfermeiros |
title |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice |
spellingShingle |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice Brandão Chaves, Enaura Avaliação de desempenho Avaliação Desempenho |
title_short |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice |
title_full |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice |
title_fullStr |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice |
title_full_unstemmed |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice |
title_sort |
Evaluating the performance appraisal in dily nursing practice |
author |
Brandão Chaves, Enaura |
author_facet |
Brandão Chaves, Enaura M. Magalhães, Ana Maria |
author_role |
author |
author2 |
M. Magalhães, Ana Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brandão Chaves, Enaura M. Magalhães, Ana Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação de desempenho Avaliação Desempenho |
topic |
Avaliação de desempenho Avaliação Desempenho |
description |
The objective of this study was determine the development of performance appraisal in daily nursing practice aiming to up – date and adequate the program of Nursing Management Post – graduation Courses. The sample was composed by 27 nurses students of the first and second post – graduation course in 1994 and 1995. The results showed that performance appraisal is not established in the nurses work reality (51%) and 70% of respondents assert that they did not receive any training in this field. The qualitative results added to quantitative data allow to point the necessity to invest in nursing education both in graduation and post – graduation levels, to carry out the performance appraisal like a process searching the development and improvement of human resources and working relations. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-05-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4119/42850 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 17 No. 2 (1996); 115 Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 17 n. 2 (1996); 115 1983-1447 0102-6933 reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
collection |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistappgdir@ufrgs.br |
_version_ |
1799766329430900736 |