Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandão Chaves, Enaura Helena
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Echer, Isabel Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141
Resumo: This article describes the student`s opinion about the discipline Administration of Adult Nursing Assistance, developed in the 7th term of nursing graduation course in UFRGS Nursing School. The aspects evaluated were: organization, objectives, theoretical framework, subjects relevance, teaching strategies, field of practice learning and supervision. It`s a qualitative study, the instrument used is a questionary with open questions, which allows the students write their points of view about the discipline. The population selected was all students of 7th term of course in 1996/1 and 1996/2 (77 students), but only 34 students answered the instrument. The data were analyzed by Bardin (1977) conteud analysis approach.
id UFRGS-15_98e81bc573f9f6e76744e11400eb5be5
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/4141
network_acronym_str UFRGS-15
network_name_str Revista Gaúcha de Enfermagem
repository_id_str
spelling Student’s opinion about adult nursing assistance administration disciplineOpinião dos alunos sobre a disciplina Administração da Assistência ao AdultoAdministração da assistênciaEducação em enfermagemThis article describes the student`s opinion about the discipline Administration of Adult Nursing Assistance, developed in the 7th term of nursing graduation course in UFRGS Nursing School. The aspects evaluated were: organization, objectives, theoretical framework, subjects relevance, teaching strategies, field of practice learning and supervision. It`s a qualitative study, the instrument used is a questionary with open questions, which allows the students write their points of view about the discipline. The population selected was all students of 7th term of course in 1996/1 and 1996/2 (77 students), but only 34 students answered the instrument. The data were analyzed by Bardin (1977) conteud analysis approach.El articulo presenta la opinión de alumnos de 7° semestre del curso de Enfermeria de la Universidade Federal do Rio Grande do Sul, acerca de la asignatura de Administración de la Asistencia al Adulto. Los aspectos evaluados fueron: organización, objetivos, elección de las teorías, adecuación del conteúdo, estrategias de enseñanza y prática de enfermeria. Tratase de una investigación cualitativa donde fue utilizado un cuestionário com cuestiones abiertas. Los sujetos del studio fueron 34 alumnos de la asignatura, en los semestres 1996/1 y 1996/2 que respondieron las cuestiones. Las respuesta fueron analizadas al través del Analisis de Contenido propuesta por Bardin.Este artigo visa descrever a opinião de alunos sobre a Disciplina de Administração da Assistência ao Adulto (Enf. 322) desenvolvida no 7° semestre do Curso de Graduação em Enfermagem da UFRGS com relação aos seguintes aspectos: organização, objetivos, referencial teórico, adequação e relevância dos conteúdos, estratégicas de ensino, campo de estágio e supervisão. É um trabalho qualitativo para o qual foi utilizado um instrumento com questões de respostas abertas. Os sujeitos do estudo foram os alunos que cursaram o 7° semestre 1996/1 e 1996/2 no total de 77 alunos; destes, 34 responderam as questões. Os dados foram trabalhados através da análise de conteúdo proposto por Bardin (1977).Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 18 No. 2 (1997); 145Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 18 n. 2 (1997); 1451983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141/42828Brandão Chaves, Enaura HelenaEcher, Isabel Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-10T13:59:22Zoai:seer.ufrgs.br:article/4141Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2017-08-10T13:59:22Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
Opinião dos alunos sobre a disciplina Administração da Assistência ao Adulto
title Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
spellingShingle Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
Brandão Chaves, Enaura Helena
Administração da assistência
Educação em enfermagem
title_short Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
title_full Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
title_fullStr Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
title_full_unstemmed Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
title_sort Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
author Brandão Chaves, Enaura Helena
author_facet Brandão Chaves, Enaura Helena
Echer, Isabel Cristina
author_role author
author2 Echer, Isabel Cristina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandão Chaves, Enaura Helena
Echer, Isabel Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Administração da assistência
Educação em enfermagem
topic Administração da assistência
Educação em enfermagem
description This article describes the student`s opinion about the discipline Administration of Adult Nursing Assistance, developed in the 7th term of nursing graduation course in UFRGS Nursing School. The aspects evaluated were: organization, objectives, theoretical framework, subjects relevance, teaching strategies, field of practice learning and supervision. It`s a qualitative study, the instrument used is a questionary with open questions, which allows the students write their points of view about the discipline. The population selected was all students of 7th term of course in 1996/1 and 1996/2 (77 students), but only 34 students answered the instrument. The data were analyzed by Bardin (1977) conteud analysis approach.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-05-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141/42828
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 18 No. 2 (1997); 145
Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 18 n. 2 (1997); 145
1983-1447
0102-6933
reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Gaúcha de Enfermagem
collection Revista Gaúcha de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistappgdir@ufrgs.br
_version_ 1799766329464455168