Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141 |
Resumo: | This article describes the student`s opinion about the discipline Administration of Adult Nursing Assistance, developed in the 7th term of nursing graduation course in UFRGS Nursing School. The aspects evaluated were: organization, objectives, theoretical framework, subjects relevance, teaching strategies, field of practice learning and supervision. It`s a qualitative study, the instrument used is a questionary with open questions, which allows the students write their points of view about the discipline. The population selected was all students of 7th term of course in 1996/1 and 1996/2 (77 students), but only 34 students answered the instrument. The data were analyzed by Bardin (1977) conteud analysis approach. |
id |
UFRGS-15_98e81bc573f9f6e76744e11400eb5be5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/4141 |
network_acronym_str |
UFRGS-15 |
network_name_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration disciplineOpinião dos alunos sobre a disciplina Administração da Assistência ao AdultoAdministração da assistênciaEducação em enfermagemThis article describes the student`s opinion about the discipline Administration of Adult Nursing Assistance, developed in the 7th term of nursing graduation course in UFRGS Nursing School. The aspects evaluated were: organization, objectives, theoretical framework, subjects relevance, teaching strategies, field of practice learning and supervision. It`s a qualitative study, the instrument used is a questionary with open questions, which allows the students write their points of view about the discipline. The population selected was all students of 7th term of course in 1996/1 and 1996/2 (77 students), but only 34 students answered the instrument. The data were analyzed by Bardin (1977) conteud analysis approach.El articulo presenta la opinión de alumnos de 7° semestre del curso de Enfermeria de la Universidade Federal do Rio Grande do Sul, acerca de la asignatura de Administración de la Asistencia al Adulto. Los aspectos evaluados fueron: organización, objetivos, elección de las teorías, adecuación del conteúdo, estrategias de enseñanza y prática de enfermeria. Tratase de una investigación cualitativa donde fue utilizado un cuestionário com cuestiones abiertas. Los sujetos del studio fueron 34 alumnos de la asignatura, en los semestres 1996/1 y 1996/2 que respondieron las cuestiones. Las respuesta fueron analizadas al través del Analisis de Contenido propuesta por Bardin.Este artigo visa descrever a opinião de alunos sobre a Disciplina de Administração da Assistência ao Adulto (Enf. 322) desenvolvida no 7° semestre do Curso de Graduação em Enfermagem da UFRGS com relação aos seguintes aspectos: organização, objetivos, referencial teórico, adequação e relevância dos conteúdos, estratégicas de ensino, campo de estágio e supervisão. É um trabalho qualitativo para o qual foi utilizado um instrumento com questões de respostas abertas. Os sujeitos do estudo foram os alunos que cursaram o 7° semestre 1996/1 e 1996/2 no total de 77 alunos; destes, 34 responderam as questões. Os dados foram trabalhados através da análise de conteúdo proposto por Bardin (1977).Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 18 No. 2 (1997); 145Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 18 n. 2 (1997); 1451983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141/42828Brandão Chaves, Enaura HelenaEcher, Isabel Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-10T13:59:22Zoai:seer.ufrgs.br:article/4141Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2017-08-10T13:59:22Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline Opinião dos alunos sobre a disciplina Administração da Assistência ao Adulto |
title |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline |
spellingShingle |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline Brandão Chaves, Enaura Helena Administração da assistência Educação em enfermagem |
title_short |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline |
title_full |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline |
title_fullStr |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline |
title_full_unstemmed |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline |
title_sort |
Student’s opinion about adult nursing assistance administration discipline |
author |
Brandão Chaves, Enaura Helena |
author_facet |
Brandão Chaves, Enaura Helena Echer, Isabel Cristina |
author_role |
author |
author2 |
Echer, Isabel Cristina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brandão Chaves, Enaura Helena Echer, Isabel Cristina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Administração da assistência Educação em enfermagem |
topic |
Administração da assistência Educação em enfermagem |
description |
This article describes the student`s opinion about the discipline Administration of Adult Nursing Assistance, developed in the 7th term of nursing graduation course in UFRGS Nursing School. The aspects evaluated were: organization, objectives, theoretical framework, subjects relevance, teaching strategies, field of practice learning and supervision. It`s a qualitative study, the instrument used is a questionary with open questions, which allows the students write their points of view about the discipline. The population selected was all students of 7th term of course in 1996/1 and 1996/2 (77 students), but only 34 students answered the instrument. The data were analyzed by Bardin (1977) conteud analysis approach. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-05-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4141/42828 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 18 No. 2 (1997); 145 Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 18 n. 2 (1997); 145 1983-1447 0102-6933 reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
collection |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistappgdir@ufrgs.br |
_version_ |
1799766329464455168 |