Previous students opinion about a nursing auxiliary course

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandão Chaves, Enaura Helena
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Giordani Araujo, Valéria, Rubin Unicovsky, Margarita Ana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199
Resumo: The study evaluates the performance of a nursing auxiliary course developed in a University Hospital. The aim is to identify positive and negative aspects of its functionning through the previous students opinion about: proposed objectives, duration of the course, subjects developed, theory and practice integration, practical lessons and the evaluation process. The data were collected through a sample of sixteen students that answered a questionnaire. The results showed that the evaluated course is well recognised by the community, although some suggestions indicate that we need to think about a best way of transmitting and internalising in the students the importance of theoretic background to a qualified professional performance.
id UFRGS-15_6718b92271e9d4d957b5465858d9ced8
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/4199
network_acronym_str UFRGS-15
network_name_str Revista Gaúcha de Enfermagem
repository_id_str
spelling Previous students opinion about a nursing auxiliary courseAvaliação de um curso de auxiliar de enfermagem por seus egressosCursos de enfermagemEducação em enfermagemThe study evaluates the performance of a nursing auxiliary course developed in a University Hospital. The aim is to identify positive and negative aspects of its functionning through the previous students opinion about: proposed objectives, duration of the course, subjects developed, theory and practice integration, practical lessons and the evaluation process. The data were collected through a sample of sixteen students that answered a questionnaire. The results showed that the evaluated course is well recognised by the community, although some suggestions indicate that we need to think about a best way of transmitting and internalising in the students the importance of theoretic background to a qualified professional performance.El estudio evalúa el desempeño de un curso de auxiliar de enfermeria desenvolvido en un hospitalescuela, identificando aspectos positivos y negativos de su funcionamiento a través de la opinión de alumnos egresos en relación a alcanzar los objetivos propuestos, duración del curso, los contenidos ministrados, integración de la teoria x practica, las practicas y el proceso de evaluación. Los dados fueron colectados en una populación de 16 alumnos que respondierón un cuestionario donde los resultados identificaron que el curso valuado es reconocido en la comunidad y esta alcanzando los objectivos junto a ella, pero, algunas sugestiones dadas nos llevan a repensar una mejor forma de transmitir y internalizar en el alumno la importanzia del embazamiento teorico para la formación profesional calificada.O estudo avalia o desempenho de um curso de auxiliar de enfermagem desenvolvido em um hospital de ensino, identificando aspectos positivos e negativos de seu funcionamento através da opinião de alunos egressos com relação ao alcance dos objetivos propostos, duração do mesmo, conteúdos ministrados, integração teoria x prática, estágios e processo de avaliação. Os dados foram coletados em uma população de 16 alunos que responderam a um questionário cujos resultados identificaram que o curso avaliado é reconhecido na comunidade e vem alcançando seus objetivos junto a mesma, embora algumas sugestões apresentadas levem-nos a repensar uma melhor forma de transmitir e internalizar no aluno a importância do embasamento teórico para uma formação profissional qualificada.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 19 No. 2 (1998); 106Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 19 n. 2 (1998); 1061983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199/2220Brandão Chaves, Enaura HelenaGiordani Araujo, ValériaRubin Unicovsky, Margarita Anainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-11-25T20:43:07Zoai:seer.ufrgs.br:article/4199Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2019-11-25T20:43:07Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Previous students opinion about a nursing auxiliary course
Avaliação de um curso de auxiliar de enfermagem por seus egressos
title Previous students opinion about a nursing auxiliary course
spellingShingle Previous students opinion about a nursing auxiliary course
Brandão Chaves, Enaura Helena
Cursos de enfermagem
Educação em enfermagem
title_short Previous students opinion about a nursing auxiliary course
title_full Previous students opinion about a nursing auxiliary course
title_fullStr Previous students opinion about a nursing auxiliary course
title_full_unstemmed Previous students opinion about a nursing auxiliary course
title_sort Previous students opinion about a nursing auxiliary course
author Brandão Chaves, Enaura Helena
author_facet Brandão Chaves, Enaura Helena
Giordani Araujo, Valéria
Rubin Unicovsky, Margarita Ana
author_role author
author2 Giordani Araujo, Valéria
Rubin Unicovsky, Margarita Ana
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandão Chaves, Enaura Helena
Giordani Araujo, Valéria
Rubin Unicovsky, Margarita Ana
dc.subject.por.fl_str_mv Cursos de enfermagem
Educação em enfermagem
topic Cursos de enfermagem
Educação em enfermagem
description The study evaluates the performance of a nursing auxiliary course developed in a University Hospital. The aim is to identify positive and negative aspects of its functionning through the previous students opinion about: proposed objectives, duration of the course, subjects developed, theory and practice integration, practical lessons and the evaluation process. The data were collected through a sample of sixteen students that answered a questionnaire. The results showed that the evaluated course is well recognised by the community, although some suggestions indicate that we need to think about a best way of transmitting and internalising in the students the importance of theoretic background to a qualified professional performance.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-05-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199/2220
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 19 No. 2 (1998); 106
Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 19 n. 2 (1998); 106
1983-1447
0102-6933
reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Gaúcha de Enfermagem
collection Revista Gaúcha de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistappgdir@ufrgs.br
_version_ 1799766329493815296