Nursing and marketing: an introduction to the subject

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Schebella Souto de Moura, Gisela Maria
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4468
Resumo: The administration of health care services is becoming more and more professional. New models and strategies used by service companies, in other areas, are being introduced in these organizations. Through this importation process of models, marketing concepts and tools have been incorporated. The objective of this theoretical essay is offering the nurses an introductory view about marketing. In order to reach this objective, the text was organized into sections that approach its history and basic concepts, social marketing, a few subjects under discussion currently and studies carried out in the marketing area, which involve nursing and health care services. In this way, it is expected to contribute to the professional improvement of nursing.
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spelling Nursing and marketing: an introduction to the subjectEnfermería y marketing: una introducción al temaEnfermagem e marketing: uma introdução ao temaenfermagemmarketingmarketing de serviços de saúdemarketing social.The administration of health care services is becoming more and more professional. New models and strategies used by service companies, in other areas, are being introduced in these organizations. Through this importation process of models, marketing concepts and tools have been incorporated. The objective of this theoretical essay is offering the nurses an introductory view about marketing. In order to reach this objective, the text was organized into sections that approach its history and basic concepts, social marketing, a few subjects under discussion currently and studies carried out in the marketing area, which involve nursing and health care services. In this way, it is expected to contribute to the professional improvement of nursing.La administración de los servicios de salud está adquiriendo un cuño cada vez más profesional. Modelos y estrategias utilizados por empresas prestadoras de servicios, en otras áreas, están siendo conducidos para dentro de estas organizaciones. En este proceso de importación de modelos son incorporados conceptos y herramientas de marketing. Este ensayo teórico tiene el objetivo de ofrecer a los enfermeros una evidencia introductoria de esta disciplina. Para alcanzar este objetivo, el texto fue organizado en secciones que abordan su historia y conceptos básicos, marketing social, algunos temas actualmente discutidos y estudios realizados en el área de marketing y que envuelven la enfermería y los servicios de salud. Esperase así, contribuir para el perfeccionamiento profesional de los enfermeros.A administração dos serviços de saúde vem adquirindo um cunho cada vez mais profissional. Modelos e estratégias utilizadas por empresas prestadoras de serviços, em outras áreas, têm sido trazidos para dentro dessas organizações. Nesse processo de importação de modelos são incorporados conceitos e ferramentas de marketing. Este ensaio teórico tem como objetivo oferecer aos enfermeiros uma visão introdutória dessa disciplina. Para atingir esse objetivo, o texto foi organizado em seções que abordam sua história e conceitos básicos; marketing social; alguns temas atualmente discutidos e estudos realizados na área de marketing e que envolvem a enfermagem e os serviços de saúde. Espera-se, assim, contribuir para o aprimoramento profissional dos enfermeiros.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4468Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 2 (2003); 147Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 2 (2003); 1471983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4468/2402Schebella Souto de Moura, Gisela Mariainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-06-11T20:32:55Zoai:seer.ufrgs.br:article/4468Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2008-06-11T20:32:55Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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